Gå til innhold

Anbefalte innlegg

åååå...enda en runde i sukkerhelvete!

Diett og trening fungere fint noen uker ...og så.... fullstendig sukkerklikk. Blir så forbannet på meg selv.

Lurer egentlig på om det rett og slett betyr at jeg MÅ ha mer mat, altså ligger en del høyere på inntaket, og at vektnedgangen heller må ta lengere tid.

Hvis jeg legger med for lavt på karbo inntaket for å prøve redusere søtsuget, så fungerer ikke det heller...blir sløv.

Går ut i fra at jeg ikke er den eneste som havner i sukkerhelvete innimellom? Altså...ikke bare ÈN bit av noe... :p

Må finne en "sunn" løsning....kanskje sukkerfri gele med kesam...en slags fromasj...for å tilfredstille behovet....eller 86% sjoko...men blir en del kal.

Måtte bare blåse ut folkens :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24835-mer-om-sukker-craving/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at jeg begynte å spise rundt 3x gram karbohydrater pr. kilo kroppsvekt, har jeg INGEN cravings etter søtsaker lenger.

For en som er/var så glad i sukker som meg, føles det helt merkelig...

Karbohydratkildene mine nå er hvit jasminris, banan, mango, epler, ananas osv.

Annonse

40/1.68/95... 1500 kal... kanskje ikke rart jeg klikker etter en stund? .... styrke 2-3 ganger + litt kardio + går tur de dagene ikke er på gymmen.

Jeg er like høy som deg og veier 40 kg mindre. Alikevel spiser jeg 2200 kcal og mer i helgene. Jeg skal litt opp i vekt, men ift. din vekt synes jeg det høres ut som om du spiser litt lite.

Jeg er like høy som deg og veier 40 kg mindre. Alikevel spiser jeg 2200 kcal og mer i helgene. Jeg skal litt opp i vekt, men ift. din vekt synes jeg det høres ut som om du spiser litt lite.

Ja....jeg må rett og slett "tørre" å spise mer... og håper da at sukker cravingsen roer seg.

Tenker med meg selv at fatter ikke de, ikke på forumet, som har rådet meg å skulle ligge langt under bmr... joda, det gikk greit en stund...men er egentlig urealistisk over tid for å nå ønsket mål.

Ja....jeg må rett og slett "tørre" å spise mer... og håper da at sukker cravingsen roer seg.

Tenker med meg selv at fatter ikke de, ikke på forumet, som har rådet meg å skulle ligge langt under bmr... joda, det gikk greit en stund...men er egentlig urealistisk over tid for å nå ønsket mål.

Man skal ALDRI ligge under sin BMR. Jeg regna fort på fitnessbloggen sin kalorikalkulator nå. Din BMR er på 1589 kcal. Det er det du trenger for å opprettholde alle de kroppslige funksjonene når du er sengeliggende, uten påvirkning av høy/lav temperatur o.s.v. Det vil si at alle vanlige mennesker som lever et vanlig liv trenger mer enn BMR-nivået.

+ at du trener (jeg ganga BMR-en din med lett aktiv (selvom du kanskje er i grenseland til å være moderat aktiv)). Da regna den ut at ditt vedlikeholdsnivå ligger på 2145 kcal. Det vil si at du må spise litt mindre enn dette for å gå ned i vekt. Prøv deg fram med 200-400 kcal i underskudd. Noen synes det er greit å spise mer på treningsdager og mindre på hviledager. Noen "sparer" opp litt til helgen. Andre ligger cirka likt i underskudd hver dag :) Spis masse protein, langsomme karbs (raske er ok før/etter trening) og få i deg fett (nøtter, avokado, olivenolje og laks er supert (y))

Man skal ALDRI ligge under sin BMR. Jeg regna fort på fitnessbloggen sin kalorikalkulator nå. Din BMR er på 1589 kcal. Det er det du trenger for å opprettholde alle de kroppslige funksjonene når du er sengeliggende, uten påvirkning av høy/lav temperatur o.s.v. Det vil si at alle vanlige mennesker som lever et vanlig liv trenger mer enn BMR-nivået.

+ at du trener (jeg ganga BMR-en din med lett aktiv (selvom du kanskje er i grenseland til å være moderat aktiv)). Da regna den ut at ditt vedlikeholdsnivå ligger på 2145 kcal. Det vil si at du må spise litt mindre enn dette for å gå ned i vekt. Prøv deg fram med 200-400 kcal i underskudd. Noen synes det er greit å spise mer på treningsdager og mindre på hviledager. Noen "sparer" opp litt til helgen. Andre ligger cirka likt i underskudd hver dag :) Spis masse protein, langsomme karbs (raske er ok før/etter trening) og få i deg fett (nøtter, avokado, olivenolje og laks er supert (y))

Yes Maam ;) Jeg skal gjøre det! -og drite i de rådene jeg har fått tidligere mht ligge under bmr.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...