Gå til innhold

Er folk for opptatt av kosttilskudd?


BROrilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg forsåvidt også enig i det, spesielt i starten. Jo mindre treningserfaring, jo mer kostilskudd utover protein+omega3+vitminer.

Det som skremmer meg er ikke bruken, men mangel på kunnskap om hvorfor. Ofte du hører folk som skryter av en boks piller til 500kr, men ANER ikke hva som er i de. Å når de leser bakpå så blir de skuffet når de ser at den tøffe SUPER MEGA TESTO ROCKET FUEL HARDCORE 2000 boksen egentlig bare er bukkhorn og grønn te eller noe slikt.

Det tyder på at jeg kunne solgt hvetemel i en tøff forpakning til 500kr boksen, og kanskje 1 av 10 ville reklamert fordi han gidda å lese innholdsfortegnelsen.

Stay smart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsåvidt også det, spesielt i starten. Jo mindre treningserfaring, jo mer kostilskudd utover protein+omega3+vitminer.

Det som skremmer meg er ikke bruken, men mangel på kunnskap om hvorfor. Ofte du hører folk som skryter av en boks piller til 500kr, men ANER ikke hva som er i de. Å når de leser bakpå så blir de skuffet når de ser at den tøffe SUPER MEGA TESTO ROCKET FUEL HARDCORE 2000 boksen egentlig bare er bukkhorn og grønn te eller noe slikt.

Det tyder på at jeg kunne solgt hvetemel i en tøff forpakning til 500kr boksen, og kanskje 1 av 10 ville reklamert fordi han gidda å lese innholdsfortegnelsen.

Stay smart ;)

så enig så enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsåvidt også enig i det, spesielt i starten. Jo mindre treningserfaring, jo mer kostilskudd utover protein+omega3+vitminer.

Det som skremmer meg er ikke bruken, men mangel på kunnskap om hvorfor. Ofte du hører folk som skryter av en boks piller til 500kr, men ANER ikke hva som er i de. Å når de leser bakpå så blir de skuffet når de ser at den tøffe SUPER MEGA TESTO ROCKET FUEL HARDCORE 2000 boksen egentlig bare er bukkhorn og grønn te eller noe slikt.

Det tyder på at jeg kunne solgt hvetemel i en tøff forpakning til 500kr boksen, og kanskje 1 av 10 ville reklamert fordi han gidda å lese innholdsfortegnelsen.

Stay smart ;)

Enig her, tror mange som er nye på trening vil sørge for å ha best mulig utgangspunkt, det vil si at man kjøper alt man kommer over som noen sier er bra for kroppen din (ZMA, CLA, ALA, BLABLABLA). Så finner man vel heller ut etter hvert at man ikke trenger alt.

Så som jeg gjorde da jeg mista libidoen (MIDLERTIDLIG vel å nevne) når jeg gikk på noen testoboosters jeg ble lurt til å kjøpe for et år siden :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes folk er altfor ukritiske til bruk av kosttilskudd... Stort sett, hvis man har et variert og sunt kosthold, skal vi, uavhengig av treningsmengde, klare å få dekket det vi trenger av makro og mikronæringstoffer gjennom kosten...

Det er nok ikke uten grunn at det selges mye protein rundt omkring, og JA, det kan sikkert hjelpe mange..

Men om vi trenger det? Nei...

Risikoen ved bruk av tilskudd er altfor lite belyst.. Og kosttilskuddindustrien tjener enormt mye penger på vår uvitenhet om hva vi tror vi trenger, kontra hva vi faktisk trenger. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til fokuset på mat, så er eg einig i at det er litt i overkant. Du får betre resultat med tilskot, men den største jobben skjer på treningssenteret og gjennom den vanlege maten.

Eg har sett folk kjøre i seg ein heil cocktail av tilskot og greier gjennom dagen, og et Grandiosa til kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke nødvendigvis for opptatt - for forhåpningsfulle er kanskje et bedre ord. Det virker som om en del, og spesielt nybegynnere, ikke skjønner at tilskuddene ikke er magiske. En kompis ble solgt en bøtte proteinpulver og fikk beskjed om å ta 3 shakes hver dag for muskelvekst, helt uavhengig av kostholdet hans ellers. Som om det er proteinpulveret, og ikke total andel protein i kosten, som er avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...