Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 16 år gammel jente som har noen spørsmål i forhold til trening, da jeg er ganske nybegynner på akkurat dette. Jeg er 1.67 cm høy, og veier 55 kilo. Er veldig opptatt av å ha et sunt kosthold, og legger mye tid og penger inn i dette. Spørsmålet mitt handler om størrelse på lår i forhold til trening. Jeg er en hestejente, som konkurrerer aktivt, og har 5 egne hester. Dette resulterer i mye styrke i både lår og mage. ( Nei, jeg har ingen planer om å starte noen diskusjon på om ridning er trening eller ikke, for det merker jeg meget godt svaret på selv.) Jeg har en slank mage, med nokså synlig mage muskulatur, og sprettrumpe. I sommer jobbet jeg som "hestetrener," og var enda mer i aktivitet enn til vanlig, noe som resulterte i vekt nedgang. Jeg gikk ned 5 kilo, og ble rett og slett for tynn, uten en antydning til pupper. Det rare, var at man ikke overhode kunne se en forskjell på lårene mine. De forble store, bulete, og i mine øyne lite feminine. Det eneste som synlig forsvant var puppene. Hva kan jeg gjøre? Er det noen spesifikke øvelser jeg kan gjøre for å minske lårene? Er det fettansamlinger det er snakk om, og at det er naturlig å miste puppene først, eller er det rett og slett muskler? Ser rett og slett dumt ut med super slank overkropp, og giga buler på innersiden av lårene! Setter pris på alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24329-trening-mot-store-l%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier at ridning er god trening, og skal heller ikke diskutere det, men da bør vel også sammensettningen av låra dine si seg selv? ;)

Du har nok fått muskler i låra :)

Men, for å ta det som du spør om da. så er det ikke noe spesielt du kan gjøre for å trene låra mindra, om du vil fortsette å ri.

For, det er ridinga som har gjort at du har fått de vil jeg tro :)

OG, legg på deg om du syntes at puppa ble for små, problemet da er at det ikke er noe garanti for at de kommer tilbake igjen uten at det vil syntes veldig på resten av kroppen først :)

Fysiologisk så ville man jo tro at ting man gjør mer enn 30 ganger burde gi utholdene "slanke" muskler, om jeg ikke har tatt feil.

Men, om man ser på hestejenter, så har de fleste store lår og rumper.. så er vel noe i det at det bygger volum :)

Om lårene blir for store kontra det andre, og du holder på med noe som gjør at det er vanskeligere å få "krympa" lårene, så vill jeg ha fokusert på å øke størrelsen på de andre tingene.

Dvs: trene seg til større overkropp, slik at den står i stil med underkroppen.

Annonse

Hei!

Jeg er en 16 år gammel jente som har noen spørsmål i forhold til trening, da jeg er ganske nybegynner på akkurat dette. Jeg er 1.67 cm høy, og veier 55 kilo. Er veldig opptatt av å ha et sunt kosthold, og legger mye tid og penger inn i dette. Spørsmålet mitt handler om størrelse på lår i forhold til trening. Jeg er en hestejente, som konkurrerer aktivt, og har 5 egne hester. Dette resulterer i mye styrke i både lår og mage. ( Nei, jeg har ingen planer om å starte noen diskusjon på om ridning er trening eller ikke, for det merker jeg meget godt svaret på selv.) Jeg har en slank mage, med nokså synlig mage muskulatur, og sprettrumpe. I sommer jobbet jeg som "hestetrener," og var enda mer i aktivitet enn til vanlig, noe som resulterte i vekt nedgang. Jeg gikk ned 5 kilo, og ble rett og slett for tynn, uten en antydning til pupper. Det rare, var at man ikke overhode kunne se en forskjell på lårene mine. De forble store, bulete, og i mine øyne lite feminine. Det eneste som synlig forsvant var puppene. Hva kan jeg gjøre? Er det noen spesifikke øvelser jeg kan gjøre for å minske lårene? Er det fettansamlinger det er snakk om, og at det er naturlig å miste puppene først, eller er det rett og slett muskler? Ser rett og slett dumt ut med super slank overkropp, og giga buler på innersiden av lårene! Setter pris på alle svar!

Dette med at puppene forsvant først har nok med at de fleste jenter/kvinner mister fett SIST på lår og rumpe. Velkjent problem for mange jenter som mener "Lårene er for store" :)

Muskler er muskler, du kan ikke bestemme utseende på dem;) Gjennom ridning bygger du lårmuskler, og da vokser de. Det finnes ikke noe som heter "slanke" muskler (det betyr egentlig bare at man har mindre muskelmasse enn en med store muskler). Så hvis du vil holde på med ridning på det nivået du er på nå, så må du nok finne deg i å ha masse flotte lårmuskler:)

Så er det bare som Thombr86 sier, å trene opp resten av kroppen hvis du vil at det skal "stå i stil":)

Dette med at puppene forsvant først har nok med at de fleste jenter/kvinner mister fett SIST på lår og rumpe. Velkjent problem for mange jenter som mener "Lårene er for store" :)

55 kg på 167 cm tilsvarer en BMI på 19.7, så er nok enig i at dette nok helst er en mening - som sannsynligvis ikke er så veldig reelt begrunnet :)

Om du føler du er dårlig proporsjonert, så legg til litt styrkeøvelser på overkropp for å jevne ut :)

Har du store lår og sprettrumpe er du ikke lagd for å se ut som en victorias secret modell. Du kan prøve å gå ned i vekt, men trolig vil du bare miste mest på overkroppen, mens rumpa og lårene dine vil forbli ganske store.

Bygg heller opp overkroppen og få en balansert kropp enn å tro at du kan trene deg til mindre lår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...