Gå til innhold

Kondisjonstest, fengselsskolen


Ikkeibruk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg går fengselsskolen for øyeblikket, og skal selv snart retestes før jeg uteksamineres.

Det beste, mest fundamentale og desidert ufeilbare tipset du kan få er å trene akkurat det du skal løpe på testen. Legg til god hvile og du klarer det fint :)

På to uker rekker du opp til 4 treninger, hvil godt dagen før og gi alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har KOLS eller lignende så tviler jeg på at akkurat det kravet skal være noe problem, sånn rent gjettet etter å ha sett hvem som har kommet inn der.(ps nei snakker ikke om Tor over her:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg går fengselsskolen for øyeblikket, og skal selv snart retestes før jeg uteksamineres.

Det beste, mest fundamentale og desidert ufeilbare tipset du kan få er å trene akkurat det du skal løpe på testen. Legg til god hvile og du klarer det fint :)

På to uker rekker du opp til 4 treninger, hvil godt dagen før og gi alt :)

Anbefaler akkurat det samme som han/hun(?)

Funker perfekt å trene akkurat det du skal gjøre, når jeg jogger bruker jeg å følge en fast løype hvor jeg springer i ca. 15m, før jeg tar intervaller, men hvis jeg da endrer det og bare fortsetter å jogge, blir det fort mye tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler akkurat det samme som han/hun(?)

Funker perfekt å trene akkurat det du skal gjøre, når jeg jogger bruker jeg å følge en fast løype hvor jeg springer i ca. 15m, før jeg tar intervaller, men hvis jeg da endrer det og bare fortsetter å jogge, blir det fort mye tyngre.

Anbefaler å løpe testen som trening :) Trene spesifikt på det du skal bli god på, spesielt når du er i en tidsklemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg også bak det å kjøre testen som trening. Det er minimalt utbytte du rekker å få rent treningsmessig, men læring kan gi en betydelig prestasjonsforbedring ved at du vet hvor fort du må jobbe og hvilken intensitet du klarer å holde. Det er for eksempel helt vanlig med en betydelig prestajonsforbedring hos en nybegynner som løper 3000 m en dag og restester neste dag helt uten at de fysisk forutsetningene har blitt noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testen høres ganske lik ut den Politihøgskolen kjører:

Løp i gymnastikksal rundt markører, med en varighet på 6 minutter.

To hindringer per runde. På den ene langsiden skal brystkassen berøre underlaget. På den andre langsiden skal begge skulderbladene berøre underlaget. Forlengs eller sidelengs rulle er ikke tillatt. Banen er 15 meter på langsidene og 7 meter på kortsidene.

Antall forsøk: 1

Vurdering: Antall meter. Løpstesten må være bestått.

Poeng menn: Poeng kvinner:

3 = 950 meter eller bedre 3 = 840 meter eller bedre

2 = 861 - 949 meter 2 = 766 - 839 meter

1 = 782 - 860 meter 1 = 690 - 765 meter

Ikke bestått: = 781 meter eller kortere

Ikke bestått = 689 meter eller kortere

http://www.phs.no/studietilbud/Bachelor/opptakskrav/fysiske-tester/kondisjon---lop/

Hvor mange runder skal du ha på disse 10 minuttene på deres test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen høres ganske lik ut den Politihøgskolen kjører:

Øvelse 4: Utholdenhet (løpetest / rundløype)

Løpetesten er den fjerde og siste øvelsen i den fysisk funksjonstesten. Kandidatene deles i grupper på 4-5 personer uavhengig av kjønnsfordeling. Banen det skal løpes rundt måler 15 meter på langsidene og 7 meter på kortsidene. På den ene langsiden skal du legge deg ned på magen med strak kropp og på den andre langsiden skal du legge deg ned på rygg med strak kropp. Kandidatene har 10 minutter til rådighet. I løpet av disse ti minuttene blir de aller fleste svært sliten og det er fort gjort å ufrivillig «jukse» ved nedleggelse på mage eller rygg. Merk at når du skal legge deg ned på magen så skal brystkassen være i kontakt med gulvet. Når du legger deg ned på rygg så skal bena være i løperetningen, begge hælene og bakhodet skal være i kontakt med gulvet på samme tid.

Kravoppnåelse: 23 runder = 1 poeng, 26 runder = 2 poeng, 30 runder = 3 poeng

23 runder tilsvarer 1012 meter og er minimumskravet for å bestå øvelse 4.

http://www.krus.no/den-fysiske-opptakstesteb.5223556-286892.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestod testen for 2 år siden, og anbefaler deg som de andre sier, løp løypen med nedleggelse som trening. :-)

Personlig så gjorde æ det, å skal sies, at æ klarte ikke den innen tidskravet 1 gang under trening. På selve testen hadde æ god margin, og var bestått med 1 minutt igjen. Fordelen på denne øvelsen er at det er 4-5 som løper samtidig, enklere å justere farten osv. Hadde ei i mi gruppa som var helt rå å løpe, så hang meg på henne, og hadde som mål å bli nr.2 da, sånn at æ justerte farten etter ho. Og da vet det lettere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...