Gå til innhold

OPP I VEKT


Anonym123

Anbefalte innlegg

Heisann

jeg er en kvinne på 27år, Som

trenger hjelp til å gå opp i vekt:

kort om meg og min livsstil.

trener 4-5 ganger i uken.

dag 1: styrke ben og mage

dag 2: hvile dag

dag 3: kardio og mage

dag 4: ben og mage

dag 5: hvile dag

dag 6: armer, rygg og mage.

dag 7: hvile eller jogge 1time.

Spiser 7 måltider om dagen.

frokost : havregrøt, gresk yoghurt eller to brødskiver med egg og salat.

mellom 1: yoghurt og en banan

lunsj : middags rester/ varm mat

mellom 2:smothie , vanilje kesam med nøtter. cottage cheese(ikke mager) med rosiner. også alltid en frukt eller en grønnsak.

6: middag. spiser alltid 150-200 gram "kjøtt" og en halv pose ris eller 1 potet også selvfølgelig salat eller grønnsaker til.

jeg spiser fisk 1 gang i uken

kylling 1-2

karbonade / kjøttdeig 1-2

biff 1

koteletter 1-2

kvelds: yoghurt,cottage cheese , brødskiver eller middagsretter.

spiser også gjerne en frukt eller noen kjeks etter det.

veier 50kg

har en fett prosent på 5% og muskelmassen min er godt over det normale.

på forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor høy er du?

Ellers er svaret såre enkelt, om du spiser 7 måltider om dagen, spis litt mer til hvert måltid å se hva som skjer. Bytt ut alt av eventuelle lettprodukter med mer kaloritette produkter og til slutt prøv å få i deg mer flytende kalorier til og mellom måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett% på 5?!? Hvordan i alle dager har du havna der?

Har du fysiske plager pga dette (ubalanse i hormoner/manglende mens/andre ting)?

100% enig med herr eirich. Spis kaloritett - nøtter sammen med mellommåltid og gjerne også hovedmåltid. Bruk ekstra med smør og olje. Idrikk hmelk, biola og shakes. Pålegg med en del kcal; peanøttsmør, oster, fet fisk, smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner virkelig ikke hvordan jeg har greid det...

Har litt for høyt østrogen nivå, men mensen kommer regelmessig forde! skal nå kjøpe ernæringdrikk på apoteke og mere proteinpulver. ( som jeg skal drikke imellom måltider og til måltider )

Takk for alle tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro at du har en fettprosent på 5%. Hvor har du målt du målt denne og hvordan? Vekta di er i utgangspunktet helt normal i forhold til høyden din. Det er selvfølgelig fint hvis du ønsker å gå opp i vekt, men jeg legger ved et bilde for å illustrere hvorfor jeg tror fettprosenten din er høyere:

post-15087-14440955408798_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet også at jeg har en normal vekt. Ser fit og sund ut.

Men med kroppsfett på 5, 2% og 5.0 i visceral fat are så er det ikke bra. derfor jeg vil legge på meg 2 kg.

Jeg tar en Inbody test 2 ganger i åre på Elixa.

Slik ser testen ut:

Intracellulær veske ICW: 22.kg

Ectracellulær væske ECW :11,6kg

Proteiner : 10,5kg

Mineraler : 3,24kg

Kroppsfett : 2.6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk oppgitt fett% på 8,2% (da under 3 kg fettmasse på kroppe). Men da var jeg undervektig, underernært og diagonisert med anoreksi. Såpass lav fett% over tid har gjort at jeg har betydelig lavere benmasse nå enn før, at jeg enda er veldig frysen, og har dårlig immunforsvar. Så om du seriøst har fått påvist så lav fettprosent så ta det alvorlig. Du bør vurdere å kutte kardioen en tid. Jeg ville også dobbelsjekka - ta ibodyen en gang til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen på det med frysing og dårligere imunforsvar.mineraler og alt sånt er som det skal i følge blod og urinprøve.Så jeg tar dette veldig seriøst. nettopp derfor jeg trenger råd med spising når jeg har prøvd å legge på meg i mnd nå.Skal ta ny test i morgen tidlig!

Kommer nå framover til å bare trene styrke annen vær dag og selvfølgelig spise mere og drikke mere proteinshaker mellom og til måltidene. For jeg SKAl opp 2 kg innen et par uker!!

Takker nok en gang for flotte svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er ikke faretruende lavt nei, Men ikke sunt heller( med så lavt kroppsfett)

Jeg er en utålmodig frøken så derfor jeg sier 2 uker:happy:

5% kroppsfett vil jeg påstå er uansvarlig lavt,spesiellt om det opprettholdes over lengre tid.

Om du vil legge på deg 2 kilo på to uker, og ett kilo kroppsfett er på ca 7000 kalorier-ish, må du ligge på 1000 kcal overskudd om dagen. Det er ganske mye. Men det gjelder nå uansett å spise mer energitett mat, og mye av den.

PS; Jeg ville nesten anbefalt å foreta noen endringer på treningsprogrammet ditt og, ingen i verden trenger å trene mage fire ganger i uken. Prøv å kjøre hele kroppen hver gang du trener,så kan du redusere antall treninger i løpet av uken og, noe som vil lette ditt ønske om å legge på deg vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lang tid jeg har hatt så lav kroppsfett, Men jeg vet at for 6mnd siden hadde jeg 7% kroppsfett og 34 i visceral fat area.som i følge min PT var veldig bra!

Når det er sagt, Så trente jeg 6 ganger i uken før 5dager med styrke for hele kroppen og 1 jogge eller sykle dag. har nå nylig begynt å trene mindre. hvor mange dager i uken anbefaler dere at jeg burde trene nå? kan godt ta 1 ukes trenings fri også hvis jeg legger på meg fortere av det,( neste uke blir det uansett lange dager på jobb også har jeg 2 nydelige barn jeg vil tilbringe fritiden min med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags treningsprogram har du fulgt? Hvilke øvelser og hva slags belastning? Hvor mye tar du i benk/knebøy og markløft? Hvilke mål har du for treningen din? Har du noeb plan om/ønske om å stå på scenen/stille i fitness?

Husk at all treningen du driver med krever mye energi av kroppen, energi som kunne ha blitt brukt til andre, kanskje sunnere ting.

Jeg tror at med en slik uke foran deg hadde det neppe vært dumt med en liten pust i bakken, man skal jo leve litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...