Gå til innhold

Finne motivasjon!


marie123

Anbefalte innlegg

Til dere som har gått ned i vekt, og fått drømmekroppen!

Hvordan klarte dere det?

Jeg har det med å sitte hjemme å tenke "NÅ skal jeg begynne å trene mer enn 1-2 ganger i uka". Men når det kommer en ny uke, så er jeg så sliten med tanke på skolen og lekser, at jeg ender opp med å ligge på soffaen hele dagen. Hvordan klarer dere å faktisk trene så utrolig mye? Jeg vil gjerne finne motivasjonen og få drømmekroppen.

Jeg er (jente) 176 cm og veier ca 74kg. Det er ikke et veldig dårlig utgangspunkt, og jeg ønsker å få definerte muskler og alt det der! (drømmekroppen, altså)

Har dere noen forslag til hvordan jeg kan gå frem og forslag til øvelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen til Fitnessbloggen!

Vanskeligheter med motivasjonen kan være noe alle opplever innimellom. Om du synes det er tungt å komme seg på trening kan det være lurt å fokusere på den følelsen du vet du vil ha når du er ferdig. Hvor deilig er det ikke å ligge på sofaen etter en skikkelig god treningsøkt i stedet for å ligge der med dårlig samvittighet for at du aldri kom deg til treningssenteret?

-lag en detaljert treningsplan for uka eller måneden, slik at trening ikke blir en impulsgreie

-skaff deg en treningspartner, så kan dere pushe hverandre

-lag deg en liste med treningsmål som du henger på et godt synlig sted. Da blir du påmint at du har mål du må trene for oppnå!

Kanskje du kan finne noen tips angående trening og kosthold her:

http://fitnessbloggen.no/jenter-sa-lite-kan-dere-trene-men-likevel-fa-optimale-resultater/

http://fitnessbloggen.no/jenter-derfor-fungerer-ikke-treningen-og-dietten-deres/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Fitnessbloggen!

Vanskeligheter med motivasjonen kan være noe alle opplever innimellom. Om du synes det er tungt å komme seg på trening kan det være lurt å fokusere på den følelsen du vet du vil ha når du er ferdig. Hvor deilig er det ikke å ligge på sofaen etter en skikkelig god treningsøkt i stedet for å ligge der med dårlig samvittighet for at du aldri kom deg til treningssenteret?

-lag en detaljert treningsplan for uka eller måneden, slik at trening ikke blir en impulsgreie

-skaff deg en treningspartner, så kan dere pushe hverandre

-lag deg en liste med treningsmål som du henger et sted du henger på et godt synlig sted. Da blir du påmint at du har mål du må trene for oppnå!

Kanskje du kan finne noen tips angående trening og kosthold her:

http://fitnessbloggen.no/jenter-sa-lite-kan-dere-trene-men-likevel-fa-optimale-resultater/

http://fitnessbloggen.no/jenter-derfor-fungerer-ikke-treningen-og-dietten-deres/

Det er veldig sant! Skal lage meg en treningplan for hver uke fremover, god idé!

En annen ting jeg har lest her inne er at styrketrening er tingen og det som gir fremgang. Men jeg har egentlig bare holdt meg til ellipsemaskinene og det der tullet... Har prøvd å gå på noen styrketreningsmaskiner, men de maskinene man trener med kroppsvekt osv (har IKKE peiling på hva slags ord man skal bruke innen trening, så unnskyld for det!). Hvertfall, jeg synes det er så utrolig skummelt og litt ubehagelig og gå til styrketreningsområdene med svære gutter som løfter tungt, også vet ikke jeg i det hele tatt hva jeg skal gjøre, føler meg rett og slett litt dum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sant! Skal lage meg en treningplan for hver uke fremover, god idé!

En annen ting jeg har lest her inne er at styrketrening er tingen og det som gir fremgang. Men jeg har egentlig bare holdt meg til ellipsemaskinene og det der tullet... Har prøvd å gå på noen styrketreningsmaskiner, men de maskinene man trener med kroppsvekt osv (har IKKE peiling på hva slags ord man skal bruke innen trening, så unnskyld for det!). Hvertfall, jeg synes det er så utrolig skummelt og litt ubehagelig og gå til styrketreningsområdene med svære gutter som løfter tungt, også vet ikke jeg i det hele tatt hva jeg skal gjøre, føler meg rett og slett litt dum..

Få deg en PT-time og to? :) En "regel" kan være at uansett hvor lei du er, så går du på trening og fullfører hvertfall de ti første minuttene, er du fortsatt like lei etterpå kan du gå hjem (men jeg kan nesten garantere deg at da har du bare lyst å fullføre;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen min var å kjøpe meg pt timer. Sånn at jeg fikk oppfølgning. Når man føler fremgang får man også selvtillit og motivasjonsboost. God ide å komme hit på FB, er blitt hjernevasket her så har masse motivasjon for tiden. Sender en liten

kule motivasjon til deg :D

Ja, det er mulig noen pt timer er løsningen altså. FB har virkelig fått opp øynene mine og innsett at styrketrening er tingen om man vil få drømmekroppen.

Takk! Trenger den kula, virkelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke å være redd de "store" gutta... 99% av dem er utrolig hyggelig å hjelper deg gjerne vist du spør dem... Gutta er gjerne som hunder, til mindre dem er til mer bjeffer dem... Det er min erfaring... Å PT timer som dem over sier... kjempeforslag til å komme igang å få et lite "spark" i rompa... Opprett gjerne en treningslogg her på Fitnessbloggen... gjør litt slik at man har skrevet en kontrakt med seg selv :) Lykke til... dette fikser du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å være redd de "store" gutta... 99% av dem er utrolig hyggelig å hjelper deg gjerne vist du spør dem... Gutta er gjerne som hunder, til mindre dem er til mer bjeffer dem... Det er min erfaring... Å PT timer som dem over sier... kjempeforslag til å komme igang å få et lite "spark" i rompa... Opprett gjerne en treningslogg her på Fitnessbloggen... gjør litt slik at man har skrevet en kontrakt med seg selv :) Lykke til... dette fikser du!

Det var godt å høre fra en gutt! Har alltid vært redd for dem, men skal prøve å komme meg ned i "hjørnet dems" nå. Og ja, pt timer skal jeg få fikset meg nå! :D Er det noen som vet hvor mye det koster med pt timer, prøvde å se på nettsiden til treningssenteret der jeg trener, men kunne ikke finne noe. Skjønner jo at det er forskjellige priser fra sted til sted, men cirka cirka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at jentene invaderer guttas "hjørne" blir utrolig god stemning av d :D Du blir nokk overrasket hvor hyggelige dem er... ;)

500 lapp er nok ikke så galt tippa vist du handler deg en 5stk feks...

Det håper jeg!

Hva mente du med det? En 5stk, hva er det? Uff, det er sikkert noe helt åpenlyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mulig noen pt timer er løsningen altså. FB har virkelig fått opp øynene mine og innsett at styrketrening er tingen om man vil få drømmekroppen.

Takk! Trenger den kula, virkelig :D

Problemet mitt før var feks at jeg var vant at fotballtreningen var mandag, onsd og fre så da var det bare å møte opp. Nå er det mer opp til meg og da må jeg jo ta meg i nakken. Denne uken satte jeg opp tabell for hvilken dager jeg skulle trene, hva jeg skulle trene + planla maten. Samtidig som jeg skrev 5 motivasjonspunkter. - (lært av denne sterke damen her Inger Marie. Å leste gjennom hele loggen hennes gir en person nok av motivasjon. Funket veldig bra for meg. Lykke til! Si ifra når du trenger flere motivasjonskuler så sender jeg det! :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag finner jeg veldig mye motivasjon i at jeg føler meg helt jævlig feit, for å si det rett ut. Føler jeg har est ut minst 25 kg siden fredag.

Men generelt sett finner jeg motivasjon i den følelsen jeg har etter en skikkelig treningsøkt. Rusa, on top of the world.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I’m Not Always Motivated

It’s no secret that consistency is one of the key factors of success. He (or she) who does the right shit, the longest, usually wins.

Staying motivated to do this, though, is where most usually fail.

They start off with a bang, which quickly turns into a fizzle. Many just get bored with it. “Yeah, the results are great. But, man, this shit is tedious and never-ending!” Or, “life” gets in the way – your child gets sick, you’re called away on a business trip, your underwear catches on fire. It’s always something.

So what’s the secret? How do you stay disciplined and consistent, when your mind and body say no?

You go on auto-pilot.

You see, you don’t have to be motivated to do the right stuff all the time – you just have to do it. It’s kind of like going to work. Monday rolls around and you hate to see the weekend go, but you still drag your ass to work and punch in. And again the next day. And the day after that. You always figure out a way to make it happen.

The motivation WILL return. It may wane at certain times of the year, but if you’re truly passionate about your endeavor, it will most certainly come back. And when it does, you’ll be thankful for all that time you kept plugging away at your goals.

-Elitefts.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å sette opp et treningsprogram, der du har planlagt hvilke øvelser du skal gjøre hver gang, og hvilken progresjon du skal ha. På den måten blir det veldig synlig om du hopper over en økt, og du greier ikke å følge plan for progresjon om du ikke følger treningsplanen. Dette hjalp i hvert fall meg!

Anbefaler RYP til å starte med: https://www.tn.no/ryp. Her kan du lese om trening og kosthold, sette opp eget treningsprogram, regne ut kaloribehov for din målsetning, studere de enkelte øvelsene m.m. Anbefaler også å ta en titt på den flotte øvelse-guiden her på fitnessbloggen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når det kommer til trening er motivasjon UTROLIG viktig, men selvdisiplin er like viktig, kanskje viktigere.

Gjør treningen til en rutine! De første ukene er det kanskje gøy, du har masse motivasjon og kjører på. Etter en måned eller to er du kanskje lei. Det er da du skal bruke hode, fornuften og all selvdisiplinen du har til å gå på gymmet og løfte de fordømte vektene uansett, gi verden fingeren og vis at det er DU som kontrollerer ditt liv.

Når treningen er blitt en rutine er det så mye lettere å bare gjøre det, man går på autopilot. Man løfter vektene, svetter, sliter og ELSKER seg selv etterpå! Motivasjonen kommer som folk har sagt over meg her, men det er ingen som er supermotivert 24/7.

Noe jeg finner supermotiverende, er at jeg klarer å dra meg på trening selvom jeg helst bare vil ligge på sofaen å spise ALT innen rekkevidde.

Nå har jeg trent siden jeg var liten, og det er like naturlig som å pusse tennene på slutten av dagen. Så det er sikkert lett for meg å si dette, og få det til å høres super enkelt ut, noe jeg vet at det ikke er. Men at du i det hele tatt er her og spør er jo kjempebra i seg selv:D! Motivasjonen kommer og går, men selvdisiplinen kan INGEN ta fra deg:)

-discipline your dedication -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...