Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har logget matinntaket mitt i dag - rett og slett for å se sånn ca hva jeg får i meg. Har ikke telt kcal o.l på lang tid fordi jeg ikke vil bli "avhengig" av det. Men har de siste ukene hatt mindre energi enn jeg ellers har pleid å ha. Mye omveltning mtp matrutiner pga ny jobb ;) Sykler til og fra jobb hver dag (35 km i sum per dag), og ca 3 styrkeøkter uka, og en løpetur på ca 90 min.

Har hittil fått i meg ca 1500 kcal - 140g protein, 142 g karbo og 36,7 g fett.

Skal presse i meg såpass at det blir minst 2000 kcal daglig (?), og tenker øke fettinntaket vha nøtter. Så vet at 1500 ikke er nok, altså!!! Derfor kanskje bra at jeg tok en slik sjekk av kostholdet. Slik jeg har spist i dag er veldig typisk en vanlig dag. Mangler bare liten kveldsmat som oftest en yoghurt/kesam o.l av noe slag.

SSå- hvordan BØR markoene sånn ca fordeles for å få overskudd, yte godt på trening, holde en stabil vekt osv??

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24019-optimale-makroer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener styrke tre ganger i uka og har to kondisjonsøkter + at jeg går noen turer. Jeg spiser cirka 2200 kcal. Da spiser jeg rundt 50% karbs, 1.5 - 2 g protein pr. kroppsvekt og resten fett. Spiser en del fett fordi jeg sliter med å få i meg nok mat og da er det greit å fylle på med mye kalorier i "mindre" mat :) Det funker bra for meg som er på vei ut av en spiseforestyrrelse. Husker jeg rett gjelder det også deg? Kvinnekroppen trenger mat med fett for å "blidgjøre" hormonene.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24019-optimale-makroer/#findComment-848444
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...