Gå til innhold

Hvilken type treningssko har du??


CaraMella

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Brukernavn007
Disse er supre! Blir utrolig stødig i bøyen:) Fra kappi.no

105967.jpg

Fikk lyst på disse også nå! :D Men leste på hjemmesiden deres at det sto noe om forfotkonstruksjon? Hva betyr det da?:p Jeg har fått målt steget mitt til normal på løplabbet hvis det har noe med det å gjøre? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
elsker Otomix stingray! beste skoene jeg har hatt.

Har sinnsykt lyst på de hvite :p Har bestemmt meg for at til sommeren skal de bli miiiine :D Som en liten innflyttningsgave til meg selv når vi har flyttet til Oslo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt aerobic sko fra nike. men når jeg løper på mølla så får jeg så innmari vondt i leggene. kan det ha med at jeg bruker feil sko ?

Sannsynligvis.

En god løpesko tar høyde for demping og over/underpronasjon. Aerobicsko funker utmerket til aerobic/saltimer og de fleste styrkeøvelser, men fungerer dårlig på løpebiten.

Jeg anbefaler deg å dra på en sportsbutikk som analyserer foten, steget og løpesteget ditt. Feks Løplabbet. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis.

En god løpesko tar høyde for demping og over/underpronasjon. Aerobicsko funker utmerket til aerobic/saltimer og de fleste styrkeøvelser, men fungerer dårlig på løpebiten.

Jeg anbefaler deg å dra på en sportsbutikk som analyserer foten, steget og løpesteget ditt. Feks Løplabbet. :thumbsup:

ja må få gjort det. for klerer ikke løpe mer en 15 min med disse skoene, får så vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå bruker jeg disse herlighetene

[ATTACH]9423[/ATTACH]

Nike Zoom Vomero fra løplabbet, I looooove them! :D

Også har jeg utrolig lyst på disse

[ATTACH]9424[/ATTACH]

Otomix Stingray :D

Eg har nett bestilt otomix og kan ikkje vente til dei havna i postkassa mi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CropperCapture%5B70%5D.JpgSer kanskje litt teite ut, men er lette som fjær og har ingen demping som fungere utmerket til alt fra mma/boksing til styrketrening :)

Noen som veit hvordan disse er i størrelsen? Små, store? Ligger midt mellom to størrelser, og er så kjipt å måtte sende tilbake for å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Til løping er jeg utrolig nøye på hvilke sko det er jeg bruker. Disse skal ha god demping for lengre turer, evt hardt underlag (som mølle, asfalt, ol.), samt de skal kompensere for overproneringen jeg har. Asics Gel Kayano er toppmodellen til Asics. Noe dyr i innkjøp, men gudbedre for en løpsopplevelse! Etter man har rykket opp til disse er det ingen vei tilbake. :) Har ett par til innendørs bruk og et til utendørs. Løper man mye er det viktig å bytte ut skoene opptil en gang i året, i tilegg til at du har flere par å veksle mellom.

Elsk (det andre paret er i rooosa):

images?q=tbn:ANd9GcTcPkkws3oqaSvC-7WpJvwitRLBR7z26GmF1GJNfaOnKnOg7S3K

Til innendørs styrketrening bruker jeg lettvekteren Adizero Aegis fra Adidas (noen ganger holder jeg meg bare til asics, ettersom de sitter bedre på foten). Lite demping, men fortsatt noe oppbygd for overpronering, ettersom du faktisk står og går en del ellers i styrketreningen også. Med unntak av knebøy gjør denne oppbyggingen godt for ryggen i de fleste øvelser (hjelper på stabilisering). Obs, er du en løper som trenger god demping under mengdetrening, så for guds skyld ikke bruk penger på disse skoene som en løpesko!

4236-3-adidas_u41846_0.jpg

Jeg bruker ofte joggesko til daglig, og da er det Nike Shox som velges. Mest fordi de ser sabla kule ut :p

images?q=tbn:ANd9GcQJLOtysZDDaCy4fUF6fqSs0a3UnuXjwG0WvIopZHMsdlZqcrFUvQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...