Marcus S Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg var innom Rimi her om dagen og gikk forbi salatdisken deres og registrerte at de har ferdigstekt "salat"kylling. Jeg sendte en e-post og spurte om næringsinneholdet i den og fikk dette svaret: "Strimlet kylling som er renskåret kyllingoverlår og bryst uten bein. Lakesaltet og krydret. Tilsatt: Antioksidant (askorbinsyre, natriumaskorbat, natriumsitrat), stabilisator (fosfat). 100g gir ca.: 729 KJ (174kcal), 28g protein, 6 g fett, 2 g karbohydrat, 0,8g salt" Når en diettplan sier "kylling", hvordan er denne kyllingen til slik bruk næringsmessig? Til 119kr/Kg for ferdigstekt kylling er ikke prisen langt unna vanlig pris for rå kyllingfilet (95-ish kr/Kg) , med tanke på at kylling mister 20-25% av vekten sin når den stekes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Mer fett enn vanlig, men seriøst...enten passer den til makroene dine, eller så gjør den det ikke. Om du spiser 200g får du kanskje i deg 6g mer fett enn om du hadde laget den selv. Dødelig? Fetende? Meh? LeanderL og Splae 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indiska Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Alternativt bare kjøpe din egen hele kylling og rive den til salatkylling, sånn for halve kiloprisen. Moal 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BROrilla Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 mye proteiner, og ganske magert dette! konge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcus S Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Grunnen til at tanken om dette slo meg er selvsagt at det er en god del mindre arbeid i lengden. Det ekke SÅ artig å steke kylling hele tiden. Og hvis prisen ikke er hårreisende er det jo fin-fint, og det er den vel ikke..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indiska Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg synes den er hårreisende. Du får billigere ytrefilet! Ohnomnomnom Moal 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg synes den er hårreisende. Du får billigere ytrefilet! Ohnomnomnom Ytrefilet under 120kr kiloen, whaat? Hva slags tilbudsgreie er dette? Ps; kjøp hel kylling, og.lær deg å lage den fra bunnen av. Sååååå mye bedre, og såå mange fler valgmuligheter. Veldig mye billigere og, ned til 45kr kiloen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myr Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Mer fett enn vanlig, men seriøst...enten passer den til makroene dine, eller så gjør den det ikke. Om du spiser 200g får du kanskje i deg 6g mer fett enn om du hadde laget den selv. Dødelig? Fetende? Meh? Eyy, de 6 gramma tilsvarer en hel Safarikjeks. 02-snapper 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jallajalla Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Dersom du i lengden klarer å holde dietten ved å gå for ferdigstekt kylling i stedet for å måtte stå å steke den selv hver bidige morgen så go for it. Dersom du bekymrer deg for de 36kcal ekstra per 100 gram så dropp heller en spiseskje cottage cheese eller en ts olje til et annet måltid. IIFYM FTW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.