Gå til innhold

Wtf, har stoppet å øke i benk i en måned, mens jeg øker i andre brystøvelser?

Anbefalte innlegg

Gjest GuJunPyo

Altså, i to måneder nå har jeg ikke økt noe i benk ligger fortsatt 67,5 kg 2 reps med stang, marken min er på 135 kg 4 reps og min knebøy er 100 kg ass to grass 4 reps, men derimot på benkpress med manualer har jeg økt fra 18 kg 8 reps til 22 kg 7 reps på en måned, Jeg øker i øvelser for skuldre og triceps. Og jeg øker i alle andre øvelser også, jeg har en gammel video å vise, men jeg bruker samme teknikk på benk nå http://www.youtube.com/watch?v=Euv9BGzckLc Jeg begynner å starte å løfte rundt 1:32 i videon. Så siden jeg bruker riktig teknikk i benk, og spiser nok til å bygge muskler og styrke siden jeg øker i alle andre øvelser. Hva er problemet? Har deloadet i en måned, men jeg løfter fortsatt like mye i benk. Hva skal jeg gjøre? Bør jeg bruke en annen metode for benkpress, bør jeg deloade en gang til? What to do? Har foresten bare trent sånn sirka 6 måneder seriøst.

Fortsetter under...

Gjest GuJunPyo

Skrev feil det er to måneder jeg ikke har økt i den øvelsen. Men jeg har deloadet i en måned. Jeg vet at tålmodighet er nøkkelen, men når jeg ikke har økt en eneste kg på benk, men jeg har økt på alle andre øvelser og gjør alt riktig begynner jeg å lure på om jeg rett og slett har dårlig gener eller noe for å gjøre benk, og lurer om jeg ville økt bedre om jeg brukte annen metode på benk eller om en annen øvelse ville vært bedre. Jeg vet jeg har laget mange mongo tråder og idiotiske tråder, men i min lille tid jeg har trent, mener jeg at noe være feil når jeg ikke har økt på benk i to måneder, mens jeg har økt i alt annet de siste to månedene.

Enig med JohannesL. I tillegg må det nevnes at du jobber i en vinkel som er beryktet for å ødelegge skuldre. Den eneste måten du kan kjøre benk i en svakere posisjon er om du setter bena på benken og kjører stangen ned til halsen ;)

Annonse

Gjest GuJunPyo
-Hvordan trener du benk. reps/sett.

-kaloriinntak og vekt/høyde

Høyde er 180 cm + 70 +'kg. På benk tar jeg 4 sett 4-6 reps på mandager, på torsdager tar jeg motsatt topsett med første sett 4-6 reps, andre sett 10 reps og tredje sett 12 reps, kalori inntak er vell omtrent 3200-3300, teller ikke lenger, men er vell omtrent dette det ligger rundt.

Høyde er 180 cm + 70 +'kg. På benk tar jeg 4 sett 4-6 reps på mandager, på torsdager tar jeg motsatt topsett med første sett 4-6 reps, andre sett 10 reps og tredje sett 12 reps, kalori inntak er vell omtrent 3200-3300, teller ikke lenger, men er vell omtrent dette det ligger rundt.

Jeg slet veldig med å komme over 70kgx5 i benkpress, så tok jeg å deloadet og begynte på 60kg igjen. idag gikk 75kg veldig lett opp.

Hvor mye vekt har du på stangen under benkpress?

Gjest GuJunPyo
Jeg slet veldig med å komme over 70kgx5 i benkpress, så tok jeg å deloadet og begynte på 60kg igjen. idag gikk 75kg veldig lett opp.

Hvor mye vekt har du på stangen under benkpress?

67,5 kg på to reps, men som Johannes sa så har jeg endel teknikk feil det jeg må rette opp er blant å pakke skuldrene mer inn og bruke lats mye mer på benken, jeg trodde at jeg gjorde riktig teknikk på bare fordi jeg tok stangen ned til brystet., men tok feil. Jeg skal øve på teknikken på benk og på neste økt på Torsdag regner jeg med å klare 2-3 mer reps på benk med riktig teknikk.:)

67,5 kg på to reps, men som Johannes sa så har jeg endel teknikk feil det jeg må rette opp er blant å pakke skuldrene mer inn og bruke lats mye mer på benken, jeg trodde at jeg gjorde riktig teknikk på bare fordi jeg tok stangen ned til brystet., men tok feil. Jeg skal øve på teknikken på benk og på neste økt på Torsdag regner jeg med å klare 2-3 mer reps på benk med riktig teknikk.:)

2 reps er alt for lite. begynn på 57,5kgx5 så jobber du deg oppover. :)

ett arbeidssett kan se sånn her ut.

47,5kgx5

50kgx5

52,5kgx5

55kgx5

57,5kgx5

og når du klarer det, går du opp 2,5kg. Da blir det seende sånn her ut.

47,5kgx5

50kgx5

52,5kgx5

55kgx5

57,5kgx5

60kgx5

Sånn gjør du helt til du stagnerer, så tar du av 10% av vekten også begynner du på nytt

Gjest GuJunPyo

Så hvis jeg forstår deg riktig bør jeg på Torsdag ta et arbeidsett hvor jeg begynner på 57,5 kg og jobber meg oppover hvert sett for å finne ut hvor mye jeg klarer riktig teknikk på benk?

Så hvis jeg forstår deg riktig bør jeg på Torsdag ta et arbeidsett hvor jeg begynner på 57,5 kg og jobber meg oppover hvert sett for å finne ut hvor mye jeg klarer riktig teknikk på benk?

57,5kg er toppsettet, og hver benktrening så øker du med 2,5kg som sagt over.

du begynner på 47,5kg, og jobber deg opp til 57,5kgx5 den første treningen. så øker du med 2,5kg. sånn gjør du helt til du stagnerer, så tar du av 10% av vektene og begynner på nytt.

Følg 5x5 prinsippet, det er finfint for gainz.

Annonse

1. Lær deg riktig teknikk.

2. Husk å øve på den hver gang du varmer opp og bygger opp til arbeidssettene.

3. Bruk strategisk plassert deload ved behov, men for å være ærlig synes jeg ikke det trengs enda siden du øker i andre øvelser for bryst.

Min mistanke er at du aktiverer skuldrene for mye i øvelsen når du kjører med stang, og at det er grunnen til at du feiler der men ikke med hantler.

GuJunPyo noen gang fått pump i skuldrene, eller følt deg utmattet i skuldrene etter benkpress? Følelsen du får når du f.eks kjører 20 reps og det "brenner" i musklene. ?
Ja, får det, blir helt utmattet i skuldrene hver gang jeg kjører benk, ble det idag også

Stangen er for nært halsen din. jeg får også sånn når jeg har stangen alt for langt opp på brystet. legg ut videoer av benkpress teknikken din, så kan vi kommentere hva du burde forbedre. :)

Gjest GuJunPyo
Stangen er for nært halsen din. jeg får også sånn når jeg har stangen alt for langt opp på brystet. legg ut videoer av benkpress teknikken din, så kan vi kommentere hva du burde forbedre. :)

Video er jo på første posten :p

Video er jo på første posten :p

Skulle hatt en vinkel skrått ovenfra. så får jeg se hvor du fører stangen på brystet, + det er vanskelig å se mtp lyset bak.

+ en ny video, se på linken johannes postet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...