Gå til innhold

Sprakende ledd


textsurfer

Anbefalte innlegg

I flere år har jeg hatt kne som spraker og knekker som bare det, og jeg har på en måte akseptert at slik er det. Men i det siste har jeg opplevd den samme sprakingen fra venstre albue, og det er litt verre å innfinne seg med. Det gjør på ingen måte vondt, men lyden er grusom og kvalmende. Det er verst når jeg har spenn i muskelen. Er det noe jeg kan gjøre for å "smøre" leddene mine, eller må jeg bare akseptere at kroppen har begynt å bli slitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å ha hørt at Omega3 hjelper mot ledd som lager rare lyder. Synes selv jeg merker forskjell på mine sprakende håndledd etter at jeg endelig fikk påfyll av omega3, som jeg kjører litt overdose på hver dag. Du kan jo teste det ut?

Før jeg begynte ta Omega3 tilskudd så hadde jeg mye knekk-lyder mange plasser. Kne, håndledd, albue, skuldre etc.

Tar selolje hver dag nå og disse plagene er borte. Såvidt jeg skjønt så "smører" dette opp leddene eller noe sånt. Noen ekspert kan sikkert si hvorvidt dette er riktig eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg begynte ta Omega3 tilskudd så hadde jeg mye knekk-lyder mange plasser. Kne, håndledd, albue, skuldre etc.

Tar selolje hver dag nå og disse plagene er borte. Såvidt jeg skjønt så "smører" dette opp leddene eller noe sånt. Noen ekspert kan sikkert si hvorvidt dette er riktig eller ikke :)

Samme jeg har hørt, og merker selv. Knakk mer i knær og, før jeg ble varm under knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kalles krepitus, og er på ingen måte farlig. Fascier, ligament, muskler, hinner osv. i ledd sklir over hverandre og lager dessverre ubehagelige lyder.

Greit nok at det ikke er farlig, men det er faen så ekkelt med en sånn bløt knasefølelse med tilhørende lyd hver gang jeg bøyer albueleddet.

Omega3 er et godt innspill. Har masse vital arctic oil stående, men er dessverre litt sløv til å bruke. Blir skjerpings fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får skikkelig multiknas i ryggen bare jeg puster dypt inn. Griseekkelt. Tar høykonsentrert omega-3 også, uten at det hjelper noe. Får prise meg lykkelig over nye boseklokker med støykansellering :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...