Gå til innhold

2.5 g protein pr kroppskg og kaloriunderskudd.....


Anbefalte innlegg

Ser i artikkel her at de anbefaler opptil 2.5 g protein pr kroppsvekt når du skal gå ned i vekt.

Og viss jeg skal få til det må jeg nesten kutt alt av grove/høyfiber karbohydrater og spise kunn proteinrike varer

.

Man må nærmest leve på en fitnessdiett for å få det til viss du samtidig skal være i underskudd.

Eller har dere noen gode tips for å få det til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil fint klare deg med 2,0g protein per kg kroppsvekt, og forsåvidt også noe mindre enn det. Som en konsekvens av et veldig lavt kaloriinntak vil du behøve en del protein for å bevare muskelmasse i størst mulig grad, samtidig som protein selvfølgelig da vil dominere kostholdet. Men for å forenkle litt: Om du får i deg 1800kcal om dagen, omtrent 180g protein (dobbelt kroppsvekt) og 70g fett (Omtrent 3/4 av kroppsvekt) vil du fremdeles kunne ligge på litt over 100g karbohydrater om dagen. Dette er kanskje lite i forhold til hva du er vant til, men det utelukker ikke matvarene du snakker om fullstendig.

Og gratulerer med vektnedgangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil fint klare deg med 2,0g protein per kg kroppsvekt, og forsåvidt også noe mindre enn det. Som en konsekvens av et veldig lavt kaloriinntak vil du behøve en del protein for å bevare muskelmasse i størst mulig grad, samtidig som protein selvfølgelig da vil dominere kostholdet. Men for å forenkle litt: Om du får i deg 1800kcal om dagen, omtrent 180g protein (dobbelt kroppsvekt) og 70g fett (Omtrent 3/4 av kroppsvekt) vil du fremdeles kunne ligge på litt over 100g karbohydrater om dagen. Dette er kanskje lite i forhold til hva du er vant til, men det utelukker ikke matvarene du snakker om fullstendig.

Og gratulerer med vektnedgangen!

Jeg ligger på ca 150 gr karbohydrat om dagen nå.Så det går sikkert greit med 100 gr om dagen..Verre er det at man blir lei av bare proteinrik kost hehe.

Men jeg har ett mål som jeg skal nå, og da er det bare å bite tenna sammen!!

75kg innen 1 desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spørr like greit her, iom jeg driver med kalori telling og styrke trening :p

mine vitale mål er 182 cm og 112kg skal ligge på 2500kcal om dagen, noe som går greit, men spiser nok noe for ensformig til og klare og samle opp nok protein, har ett mål om og komme meg til 100kg 31desember:p

kan jeg feks bytte ut 330kcals frokost med en dobbel protshake? også ta en shake etter endt trenings økt eller sammen med kveldsmaten de dagene jeg ikke trener? eller er det dumt og bytte ut frokosten med proteinshake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eller er det dumt og bytte ut frokosten med proteinshake?

Ja, du kommer til å bli sulten som bare rakkern på veldig kort tid. I tillegg tar det lengre tid for skikkelig mat å bli tatt opp, og det vil sikre jevn utstrømming av næringsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er timing av inntaket underlegen det totale inntaket i løpet av dagen. Slik jeg forstår det så har du et ønske om å gå ned i vekt, er det noen grunn til at du ikke kan fokusere på kostproteiner i og med at dette for de fleste ser ut til å gi en økt metthetsfølelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motsatt jeg, sliter med å moderere inntaktet av protein. Nå veier jeg bare 55 kg og 110 g protein er ikke særlig mye, men jeg ligger nesten ALLTID over og må virkelig skjerpe meg der. Velger naturlig proteinrik mat (egg, fisk, kylling, cottage cheese, kesam, skyr, havregryn o.l.) fordi det er den maten jeg liker aller best. Hehe, det skal ikke være lett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den fantastiske tidsklemma man får som 2barnsfar :p

middagene skal bare lages og konsumeres og derfor veier jeg det som serveres, men og få mer protein inn i kosten tilsier mer arbeid før man får spist osv:p

jeg sliter ikke med metthets følelsen klarer uten problem og holde meg til de måltidene jeg skal ha osv, men rettogslett tid og uvitenhet som tilsier att jeg ikke får nok protein :p

og ikke minst jeg kan ikke fordra cottage cheese kesam og skyr:p alt som har den kosistensen gir meg the kreeps :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som nevnt ett hakk høyere opp er nok uvitenhet og litt for lite tid til selve måltidene(les middag)

men middag er ca aldri noe usunt, noen ganger kan det bli mager wiener i brød 1gang i mnd, pga enda dårligere tid...

men det faktum og bare eta 2 ggr elns om dagen er utenkelig, for så mye mat klarer jeg ikke få i meg på en gang, middaag er 800kcal og med karbonade deig og fullkorn makaroni, mais og ketsjup så blir jeg nesten uvel hakket før tacomett:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som nevnt ett hakk høyere opp er nok uvitenhet og litt for lite tid til selve måltidene(les middag)

men middag er ca aldri noe usunt, noen ganger kan det bli mager wiener i brød 1gang i mnd, pga enda dårligere tid...

men det faktum og bare eta 2 ggr elns om dagen er utenkelig, for så mye mat klarer jeg ikke få i meg på en gang, middaag er 800kcal og med karbonade deig og fullkorn makaroni, mais og ketsjup så blir jeg nesten uvel hakket før tacomett:p

Lag deg ris i mikro - kjapt, godt og kaloritett! Jeg bruker denne: http://www.ebay.co.uk/itm/BRAND-NEW-Kitchen-Craft-Microwave-Rice-Cooker-Steamer-1-5-Litre-/111039811953?pt=UK_HGKitchen_SmallApp_RL&hash=item19da7d1171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motsatt jeg, sliter med å moderere inntaktet av protein. Nå veier jeg bare 55 kg og 110 g protein er ikke særlig mye, men jeg ligger nesten ALLTID over og må virkelig skjerpe meg der. Velger naturlig proteinrik mat (egg, fisk, kylling, cottage cheese, kesam, skyr, havregryn o.l.) fordi det er den maten jeg liker aller best. Hehe, det skal ikke være lett :p
Det sliter jeg også med. Jeg skal ha i meg rundt 125 g protein, men er ofte over. Hvor farlig er egentlig dette om man fortsatt går i underskudd?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...