Gå til innhold

Lavkarbo kostholdsplan


Nakta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Eksempeler på frokost:

Lavkarbo brød/knekkebrød (gjerne hjemmelaget) med philadelphia ost

Egg og bacon

Omelett

Lunsj:

Salater

Kylling med eks. brokkoli

Skyr kan gå..

Tunfisk med paprika, rødløk og mager kesam

Middag:

Butikker som life, proteinfabrikken osv... har mange lavkarbovennlige produkter. Eksempel pizzabunn. Denne er faktisk god. Finnes også pasta, ferdige brødposer, knekkebrødposer, kaker osv.

Tacosalat

Lasagne laget av squash (søk opp oppskrift på nett)

Minner om at lavkarbo ikke er en diett, men en livvstil. For meg funket det hvertfall ikke med ren lavkarbo.

Bøker jeg kan anbefale med gode oppskrifter: Kristine Weber sin bok og fotballfrue sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eksempeler på frokost:

Lavkarbo brød/knekkebrød (gjerne hjemmelaget) med philadelphia ost

Egg og bacon

Omelett

Lunsj:

Salater

Kylling med eks. brokkoli

Skyr kan gå..

Tunfisk med paprika, rødløk og mager kesam

Middag:

Butikker som life, proteinfabrikken osv... har mange lavkarbovennlige produkter. Eksempel pizzabunn. Denne er faktisk god. Finnes også pasta, ferdige brødposer, knekkebrødposer, kaker osv.

Tacosalat

Lasagne laget av squash (søk opp oppskrift på nett)

Minner om at lavkarbo ikke er en diett, men en livvstil. For meg funket det hvertfall ikke med ren lavkarbo.

Bøker jeg kan anbefale med gode oppskrifter: Kristine Weber sin bok og fotballfrue sin. :)

Hei

gclvuitton

og igjen, tusen takk:)

Du snakket om lavkarbo-produkter. Jeg kan tenke meg at disse er dyre for en student som meg :dry:

Har du noe tips om andre produkter med omtrent samme karbo-mengde som kan brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes for eksmpel pizzabunner man lage i lavkarbo selv, men da vil jeg tro man er oppe i sammepris for som en ferdigdeig. De er ikke så kjempedyre i forhold til vanlige..

Men basic Lavkarbo er jo og holde seg unna poteter, vanlig mel, ris, pasta, brød.. :)

Da er neste prosjekt å bake og se om prisen blir samme eller mindre. Skal si fra til deg om dette. Basicen følger jeg allerede nå (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville unngått slike lavkarbo-jukse-produkter. Poenget med å spise ekte mat er vel ikke å emulere all junkfooden du ikke lenger spiser?

Authority Nutrition - An Evidence-Based Approach har en bra "meal plan" og det står mye fornuftig der. Artiklene hans er også ofte oversatt og publisert på fitnessbloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville unngått slike lavkarbo-jukse-produkter. Poenget med å spise ekte mat er vel ikke å emulere all junkfooden du ikke lenger spiser?

Authority Nutrition - An Evidence-Based Approach har en bra "meal plan" og det står mye fornuftig der. Artiklene hans er også ofte oversatt og publisert på fitnessbloggen.

Var på Life og kikket på prisene på disse og de var ikke akkurat billige. Mye der som man ellers ville finne billigere andre steder...og ikke vet man om de er jukse-produkter, nei. Takk for siden du sendte. Sikkert verdt å se på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint spise lavkarbo på helt vanlige produkter du finner på Rema. Bestem deg for hvilken retning du skal følge innen lavkarbo, finn ut hvor stor prosentandel du skal ha av makronæringsstoffene i følge den retning, og logg maten din et sted der du får oversikt dagsinntaket. Vær innstilt på å bruke 2-3 uker på å sette deg inn i mengder og matvarer som passer for deg, og vær tålmodig.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...