Gå til innhold

Dårlig kroppsholdning hos en venn


Gjest

Anbefalte innlegg

Yo!

En venn av meg har begynt på samme treningssenter og vil trene sammen, og det er gøy! ...men, etter å ha starta ny bedrift og sitti foran pc skjermen i x antall timer hver dag så ser ryggen/skuldrene hans sånn ut:

bad_posture.jpg

Han klarer liksom ikke dytte ut brystet og få skuldrene bakover, noen som har et par gode øvelser for å rette på dette el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det ser ikke bra ut, men jeg så også sånn ut i unge år etter å ha vokst ca 30 cm i året flere år på rad, (ok, en liten overdrivelse) men jeg så ikke bra ut, helt ærlig. Det er vel noe av det letteste å rette på, det kreves hard innsats, men det er rimelig lett å se hvilke muskler som det må jobbes med. Hele baksiden må styrke, det er trapezius, rombene, lats og spinae, (infraspinatus og deltoidene blir aktivert gjennom øvelsene som aktiverer de nevnte), dessuten bør det legges vekt på roll outs og dype bulgarske utfall, for å sikre at hoften ikke vipper bakover, noe som kan være en fare når holdningen er blitt slik. Leggene er også viktig her. Men hele kroppen må trenes, også forsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...