Gå til innhold

Hard fotballtrening 5-6 ganger i uken, hvor mye hemmer det muskelveksten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altså, du får ikke særlig med muskelbygging av fotball. Men det er alikevel viktig å spise nok for å orke å trene så mye.

Eller mente du at du trener fotball 6 ganger i uka og vil trene muskelbygging ved siden av?

Mengden mat du trenger for å komme i overskudd etter så mye trening er nå ikke ubetydelig heller.

Ok, så om det ikke er uvanlig har du jo egentlig besvart ditt eget spørsmål. Dersom det er veldig få som er slik, så det også et svar ;)

Absolutt lagt inn med glimt i øyet!;) De finnes, men de er få.

Selvsagt er det uvanlig å være stor som fotballspiller, det er jo ikke hensiktsmessig å være veldig stor når man spiller fotball. Det er selvsagt en fordel med økt styrke og masse til et visst punkt, men med en gang massen går ut over hurtighet og/eller kondisjon er det heller en ulempe. Det sagt, dagens fotball setter vesentlig sterkere krav til en atletisk fysikk enn for bare 10 år siden.

Jeg tipper spillere som C. Ronaldo, D. Drogba og Rio Ferdinand er i nærheten av "den optimale fotballfysikken" (om den finnes).

Annonse

Altså, du får ikke særlig med muskelbygging av fotball. Men det er alikevel viktig å spise nok for å orke å trene så mye.

Eller mente du at du trener fotball 6 ganger i uka og vil trene muskelbygging ved siden av?

Mengden mat du trenger for å komme i overskudd etter så mye trening er nå ikke ubetydelig heller.

Er ikke fotballtreningen jeg skal bygge med nei, trener fullkropp 3 ganger i uken ved siden av. Om jeg da ligger 500 kcal i overskudd, vil jeg fortsatt bygge som "normalt"?

John Carew var relativt stor under EM-kvaliken i 2010, spesielt mot Portugal. Norge vant kampen 1-0 etter langt løp av John Carew, som forstyrra keeper slik at Erik Huseklepp kunne putte..

Var vel snakk om at Carew ikke skulle få starte pga. størrelsen. Trent for mye styrke.

Jeg fant, jeg fant:

Tok drastiske grep da han ble parkert av Pepe - sport - Dagbladet.no

I følge Carew selv var han 106kg mot Portugal. Hans "optimale" matchvekt er 102kg, som han har veid mesteparten av sin karriere..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...