Tiwas Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Noen som har noen konstruktive tilbakemeldinger på denne? Det er 140kg x6 (kroppsvekt ca 85). Jeg ser formen begynner å gå åt skogen rundt 4. rep, og den siste er ikke så pen. I tillegg er det vanskelig å se dybden på grunn av kameraposisjon. På forhånd takk Nicolai Hildre og Khaleesi 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin biff Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Er ikke det her 147,5 kg? Den siste reppen var vel egentlig bare tung? Synes formen sa bra ut gjennom hele gjennomforingen for min del Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Er ikke det her 147,5 kg? Den siste reppen var vel egentlig bare tung? Synes formen sa bra ut gjennom hele gjennomforingen for min del Jeg er 2x1,2+1x2 innerst fordi racket er så bredt at man noen ganger slår nedi med skivene - de er for å bygge ut. De mellomste platene er 15kg - så selv om jeg gjerne skulle skrytt på meg 147,5 blir det nok dessverre "bare" 140. Hva mener du med "bare tung"? At den så ut som siste fulle repp jeg kunne gjort med vekten uten at formen var ille eller at den så alt for tung ut og at jeg ikke burde gjort den? Takk for tilbakemelding i hvert fall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin biff Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Jeg er 2x1,2+1x2 innerst fordi racket er så bredt at man noen ganger slår nedi med skivene - de er for å bygge ut. De mellomste platene er 15kg - så selv om jeg gjerne skulle skrytt på meg 147,5 blir det nok dessverre "bare" 140. Hva mener du med "bare tung"? At den så ut som siste fulle repp jeg kunne gjort med vekten uten at formen var ille eller at den så alt for tung ut og at jeg ikke burde gjort den? Takk for tilbakemelding i hvert fall Jaok. Ja, altså hva er det du mener er feil på på den siste repetisjonen? Du har god dybde, god svai under hele løftet, knær over tær, ikke spisse knær/tyngdepunkt godt på hælene og alt det andre ser bra ut. Du rister jo litt på siste repp, men det er jo fordi det er tungt, og slik skal det jo være! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Jaok. Ja, altså hva er det du mener er feil på på den siste repetisjonen? Du har god dybde, god svai under hele løftet, knær over tær, ikke spisse knær/tyngdepunkt godt på hælene og alt det andre ser bra ut. Du rister jo litt på siste repp, men det er jo fordi det er tungt, og slik skal det jo være! Hmmm...Ja, jeg er ingen ekspert - det jeg tenkte på var at spesielt på siste rep kommer hoften opp før stangen, slik at jeg får mer belastning på korsryggen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin biff Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Hmmm...Ja, jeg er ingen ekspert - det jeg tenkte på var at spesielt på siste rep kommer hoften opp før stangen, slik at jeg får mer belastning på korsryggen Fikk du noe vondt i korsryggen da? Tror ikke det skal være så veldig farlig. Små ubalanser vil jo forekomme uansett, men nå er jeg ingen ekspert jeg heller Tiwas 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Fikk du noe vondt i korsryggen da? Tror ikke det skal være så veldig farlig. Små ubalanser vil jo forekomme uansett, men nå er jeg ingen ekspert jeg heller Nei, ikke noe vondt - og ble ikke sliten i ryggen heller. Faktisk merket jeg det først da jeg så filmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sentadilla Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg synes dette ser ganske så fint ut, kun småpirk så blir dette topp. Et par ting verd å nevne: Det ser litt grunt ut. Parallelt til å begynne med, så blir det grunnere etter hvert. Dette er forsåvidt ingen feil, sånn sett, men om mulig kan det være fint å komme litt dypere. I tillegg så ser det ut som du har endel knevandring. Prøv og sett ut rompa litt før du går ned, sett deg bakpå, istedenfor rett ned. Det kan hende du må trene litt på mobiliteten for å få til dette skikkelig. En fin måte å få tvunget seg bakpå er å bruke boks. En siste ting er at du ser litt ustabil ut før du setter deg. Stiv av og stram kroppen skikkelig først Sungrazer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg synes dette ser ganske så fint ut, kun småpirk så blir dette topp. Et par ting verd å nevne: Det ser litt grunt ut. Parallelt til å begynne med, så blir det grunnere etter hvert. Dette er forsåvidt ingen feil, sånn sett, men om mulig kan det være fint å komme litt dypere. I tillegg så ser det ut som du har endel knevandring. Prøv og sett ut rompa litt før du går ned, sett deg bakpå, istedenfor rett ned. Det kan hende du må trene litt på mobiliteten for å få til dette skikkelig. En fin måte å få tvunget seg bakpå er å bruke boks. En siste ting er at du ser litt ustabil ut før du setter deg. Stiv av og stram kroppen skikkelig først Takk for det Når det gjelder dybden er kameravinkelen skikkelig misvisende. Låret er helt innpå leggmuskelen og om jeg slapper av vil jeg ikke synke lengre ned på grunn av dette. Jeg fikk en kar til å følge med fra siden og han sa at øverste del av låret (som er høyere enn hofteleddet, spesielt med trykk nedenfra) var godt under kneet. Neste gang tror jeg at jeg skal filme rett fra siden i knehøyde slik at jeg selv også kan være sikker - men speilet sier også at jeg er dypt. Når det gjelder ustabiliteten, så er nok det fordi jeg *prøver* å få rompa ut. Sikkert helt feil taktikk, så takk for at du nevnte det Vil goblet squats være til hjelp her også? Jeg har en nakkeprolaps som gjør at jeg ikke er veldig keen på å få noen trykk på ryggen som følge av feil i box. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grishnackh Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Goblet er en flott øvelse i seg selv men av egen erfaring har denne gjort lite til ingenting med den vanlige bøyen min:p Tiwas 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sentadilla Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Takk for det Når det gjelder dybden er kameravinkelen skikkelig misvisende. Låret er helt innpå leggmuskelen og om jeg slapper av vil jeg ikke synke lengre ned på grunn av dette. Jeg fikk en kar til å følge med fra siden og han sa at øverste del av låret (som er høyere enn hofteleddet, spesielt med trykk nedenfra) var godt under kneet. Neste gang tror jeg at jeg skal filme rett fra siden i knehøyde slik at jeg selv også kan være sikker - men speilet sier også at jeg er dypt. Når det gjelder ustabiliteten, så er nok det fordi jeg *prøver* å få rompa ut. Sikkert helt feil taktikk, så takk for at du nevnte det Vil goblet squats være til hjelp her også? Jeg har en nakkeprolaps som gjør at jeg ikke er veldig keen på å få noen trykk på ryggen som følge av feil i box. Ja, det er ikke enkelt å se, så da må du bare glemme det jeg sa om dybden Men, gjerne film en gang fra siden også Goblet squat sies å være en nyttig øvelse. Dette tvinger deg til å sette deg bakpå, så du får heller teste det enn boks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Et alternativ er å melde meg inn i en styrkeløftklubb også for å få kvalifisert hjelp med teknikk. Det er ingen PT hos senteret mitt som hadde klart å ta den stangen av racket engang, og de fleste maser om at det er skadelig for kneet å gå under parallell Ulempen med styrkeløftklubber er at de kun fokuserer på styrkeløft - ikke bygging, slik som jeg fokuserer på (ref tråden jeg startet her: Hvorfor "styrkeløft" ikke alltid er svaret | MyRevolution Forum). Men knebøy er jo lik uansett. Her er det bare rep range som skiller, så et par tusenlapper i året for å ha tilgang på styrkeløftmiljøet i området er kanskje ikke så ille for å få en oppsjekk noen ganger Takk for tilbakemeldingene i hvert fall! Fortsetter med goblet squats med vekten langt unna overkroppen for å trene på å sette meg ut, og skal jobbe med stabiliteten før hver rep Sentadilla 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flakkis Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Hvilke sko er det du bruker? Kunne se litt ut som om du løfter på hælen i bunnen, og at skoene er litt ustabile. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Hvilke sko er det du bruker? Kunne se litt ut som om du løfter på hælen i bunnen, og at skoene er litt ustabile. Jeg kom litt frempå på en rep, ja, men de skoene buer litt opp bak på sålen. Det er sko som er laget for squash og visstnok skal den greia gjøre at det er lettere å stoppe uten å belaste knærne Det er ikke noe flex i de sålene i det hele tatt, men kan hende jeg må gjøre noe med plattføttene mine? Jeg har bestilt meg Reebok Crossfit OLY, men de er ikke på lager enda. Vil nok legge en støttesåle i dem for å bygge opp under foten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sentadilla Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 At du har mulighet til å oppsøke en styrkeløftklubb en gang i blant for teknikksjekk høres veldig smart ut. Den støtter jeg 100%. Go go. Hvor bor du? Og apropos sko, er det sånn og forstå at du får Reebook skoene så fort de er på lager, eller er det muligheter for å backe ut? Hvis så, har jeg skotips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Denne viser dybden jeg kjører med. Hadde feber og litt stive ledd i dag, så innbiller meg at jeg normalt kjører litt dypere. At du har mulighet til å oppsøke en styrkeløftklubb en gang i blant for teknikksjekk høres veldig smart ut. Den støtter jeg 100%. Go go. Hvor bor du? Og apropos sko, er det sånn og forstå at du får Reebook skoene så fort de er på lager, eller er det muligheter for å backe ut? Hvis så, har jeg skotips. Det var Børge Fagerli som anbefalte meg de skoene. Jeg trener jo ikke styrkeløft, så litt viktig at jeg kan bruke skoene til all annen trening også. Hvilke tenkte du på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Kan jo prøve å leke litt med beinbredden da bøyen vil bli høyere og høyere jo mer frampå (knær over tær) man er. Er bare å prøve, sett deg ned så dypt du klarer og så flytt hofta fram og så rumpa bak. Ved begge anledninger vil bøyen være like dyp mht at rumpa er borti leggen (om man klarer) men framover vil man se at hofteleddsknekken kommer lengre opp da kneet går lengre ned av at tyngdepunktet flyttes framover. Og vise versa. Jeg vet det ikke svarer direkte, men er ofte tilfelle hvor folk ikke føler de kommer ned til godkjent dybde. Så om det er viktig for deg kan du prøve å se litt på om du klarer å få mer vektoverføring bak på hælen, som gjør at rumpa kommer lavere (herunder hofteleddsknekken) i forhold til kneets plassering/høyde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Kan jo prøve å leke litt med beinbredden da bøyen vil bli høyere og høyere jo mer frampå (knær over tær) man er. Er bare å prøve, sett deg ned så dypt du klarer og så flytt hofta fram og så rumpa bak. Ved begge anledninger vil bøyen være like dyp mht at rumpa er borti leggen (om man klarer) men framover vil man se at hofteleddsknekken kommer lengre opp da kneet går lengre ned av at tyngdepunktet flyttes framover. Og vise versa. Jeg vet det ikke svarer direkte, men er ofte tilfelle hvor folk ikke føler de kommer ned til godkjent dybde. Så om det er viktig for deg kan du prøve å se litt på om du klarer å få mer vektoverføring bak på hælen, som gjør at rumpa kommer lavere (herunder hofteleddsknekken) i forhold til kneets plassering/høyde. Mener du at jeg ikke var i "godkjent dybde"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Mener du at jeg ikke var i "godkjent dybde"? Jeg har ikke sagt noe om dybden, men siden det var et generelt tema tidligere i tråden var det et innspill som kanskje kunne hjelpe trådens lesere og bidragsytere til å teste litt med selv om de var i tvil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draug Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Dette er det jeg så; Du "småtripper" for å justere posisjon, du mister mye der. Knærne starter før hoftene, dette fører til at knærne beveger seg mye forover. La hoftene starte først og deretter knærne. Ser at når du er på bunn så er mye av tyngden på tåballene. For å unngå småtripping så øv på å havne i korrekt posisjon i racket med 1 steg (avløft og 1 steg ut) Start med hoftene, for å lære korrekt så elsker jeg metoden hvor man står inntil en vegg og kjører knebøy uten stang, her skal knærne eller ansiktet ikke røre veggen og på den måten så vil man lære å bruke hoften samt å spre gulvet med beina. Prøv å få stanga like under kulen, vanskelig å se hvor du har stanga når du har på deg jakke, men har du følelsen av at du faller forover så prøv å ha stanga litt lenger ned bak. kjør barbeint/sokkelest Tiwas 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.