Jump to content

martin biff

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

  1. Hei sann, leter etter en dyktig faglært rundt Oslo og Akershus område som kan en ting eller to om rehabilitering. Om det er fysio, kiropraktor eller hva så har ikke det all verden å si. Sliter med smerter i hofta og korsryggen hvis det skulle ha noe å si. takker for svar!
  2. Yo, har hatt problemer med hofte/rumpe og forsåvidt korsrygg i det siste halvåret nå. Har siden da, og spesielt den siste tiden, fokusert mye på rehab. Det vil si rumble roller og tøying og andre øvelser for å styrke stabilitet i kjernemuskulatur. Ellers har jeg godt teknikk i markløft, og er veldig sikker på at det ikke er problemet. Allikevel får jeg alltid et eller annet form for problem under markløft. Og det er vel egentlig ikke korsryggen, men kanskje heller en veldig spesiell følelse i hofter/rumpa. Nesten som de blir knust til flere biter.. (vet ikke hvordan jeg skal forklare det). Knebøy derimot så merker jeg problemer i langt mindre grad. Kan oppleve problemet her og, om jeg kjører dypt osv, men har gått fint den siste tiden, også med god dybde. Noen som har peiling?
  3. - Skaff deg en ortose - Kjør lette balanseøvelser, eks stå på et balansebrett eller lignende og hold balansen med en fot og lukk øynene eller lignende, bare husk at knærne må peke samme retning som tærne - Du kan ha problemer med knærne pga anklene dine eller at du kanskje er plattfot? I så fall skaff deg pronasjonssåler og kjør noen mobilitets øvelser for anklene (Eirik Sandvik har en del relatert til slike øvelser) - Som de andre sa er svømming og sykling gode aktiviteter Men det viktigste er å gjøre ting som ikke gjør vondt, noen ganger trenger kroppen bare rett og slett fullstendig hvile, mens andre ganger må du kanskje operere. Så hver veldig forsiktig når du prøver ut diverse øvelser og aktiviteter, og er lurt å høre med legen først. PS. hvis du skulle skaffe deg en ortose, så ville jeg ikke anbefalt å brukt den til oppbyggingsøvelsene for kneet, vertfall ikke i lengden (kan sammenlignes med en som bruker krykker, funker i starten, men etterhvert blir beinet friskt og du bare svekker muskulaturen om du fortsetter å bruke det). Det er i tillegg viktig å se på kroppen som en helhet, må ikke alltids være i kneet skaden har oppstått.
  4. Jaok, bare fortsett å oppføre deg som en idiot.
  5. Hvis du slenger dritt til personen på bussen ved siden av deg, og vedkommende snakker tilbake. Er du da overrasket over at du ikke kan ha din egen menig i fred?
  6. usunne idealer? Ja, det er så jævla mye bedre at han havner i et miljø hvor man begynner å drikke som 12 åring og begynner hasj før man har fått sitt første karakterkort. Det miljøet han er i nå fremmes sunnhet og trening. Han er tydeligvis utrolig dedikert til det han har drevet med og virker veldig som han trives med det han gjør. Noe de fleste ikke kan skryte på seg.
  7. martin biff

    ,

    Søk. Russisk styrke generator på google. Iform skal ha det
  8. tenker de russiske og kinesiske olympiske løftere ser ganske bra ut selv
  9. Digger personlig de litt lettere vektløfterne.. synes de har en helt sykt bra fysikk! og generelt andre idretter som krever mye eksplosivitet, sånn som spydkast, sprintere osv.. hehe.. jaja Hva synes du?
  10. Fikk du noe vondt i korsryggen da? Tror ikke det skal være så veldig farlig. Små ubalanser vil jo forekomme uansett, men nå er jeg ingen ekspert jeg heller
  11. Jaok. Ja, altså hva er det du mener er feil på på den siste repetisjonen? Du har god dybde, god svai under hele løftet, knær over tær, ikke spisse knær/tyngdepunkt godt på hælene og alt det andre ser bra ut. Du rister jo litt på siste repp, men det er jo fordi det er tungt, og slik skal det jo være!
  12. Er ikke det her 147,5 kg? Den siste reppen var vel egentlig bare tung? Synes formen sa bra ut gjennom hele gjennomforingen for min del
  13. Stress ned og pust ut, det er kanskje det sunneste du kan gjøre - Fitnessbloggen Kan jo være et greit innlegg i ditt tilfelle. Ikke tenk for mye på hva alle andre sier, selv om det er såkalte "eksperter". Synes du har vært kjempeflink så langt og jobba drit bra! Det er bare å være stolt over. Viktig å roe ned en gang i blant og kose deg, som rådgiveren din sa. Stå på!
×
×
  • Create New...