Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Unngå at alkoholen ødelegger forbrenningen - Fitnessbloggen

alkohol har flere positive sider i moderate menger, men det er ikke noe man børr drive med på fast basis, selvom jeg selv er for flink til å skeie ut på den i helgene.

Det er like viktig med god livskvalitet og selskap å hygge som og holde seg i form =) mere motiverende å trene om du kan belønne deg selv engang iblandt også! bare pass på mengdene, å gjerne spis litt mindre karbs den dagen du skal drikke, du henter igjen en del på drikke ; )

Fortsetter under...

Alkohol er vanndrivende, så alt forsvinner ut dagen etterpå, har selv hatt den beste formen etter fylla ;) Derfor tar også de som stiller seg et glass med tørr hvitvin før konkurransedagen, for å bli tørrest mulig :)
Men sunt er det ikke og sunnhet er faktisk først prioritet om man ahr problemer som sf altså.
Det er en annen diskusjon, det var uansett ikke det jeg svarte på ;)
Det er jo ikke det,det er jo en del av denne diskusjonen det også i høyeste grad mener nå jeg da. Jeg mener det er feil av alle her i denne tråden å prøve å hinte eller oppfordre eller tipse til ting som ikke er sunt eller særlig bra spesielt med tanke på mat,alkohol for å bli tørr og hard og lignende ting til en som har hatt eller har spiseforstyrrelser. Er virkelig ikke så vanskelig å tenke såppas langt.
Det er jo ikke det,det er jo en del av denne diskusjonen det også i høyeste grad mener nå jeg da. Jeg mener det er feil av alle her i denne tråden å prøve å hinte eller oppfordre eller tipse til ting som ikke er sunt eller særlig bra spesielt med tanke på mat,alkohol for å bli tørr og hard og lignende ting til en som har hatt eller har spiseforstyrrelser. Er virkelig ikke så vanskelig å tenke såppas langt.

Ja. For meg virket som du utifra det de skrev over at du trodde man ikke ville bli hard av alkoholen, derfor skrev jeg en forklaring på det, ikke at det var rådet jeg gav for å bli hard eller komme i bedre form, det var altså bare litt fakta rundt akkurat hva du skrev der, så satser jeg på at trådstarter også tar det som en forklaring og ikke en oppfordring til å bli alkoholiker for å bli hard og komme i form.

Annonse

Gjest Jester

Om noen skulle være så lur og begynne å ta seg en fest på kvelden for å se "hard ut" på morgenen vil fort innse livets realiteter. Ja, noe vann vil ha blitt borte, men det vil også komme tilbake igjen når man drikker væske igjen. Alternativt er døden grunnet dehydrering.

Det er ingen som bør, skal eller vil ever bli anbefalt av noen ved sine fulle fem og drikke alkohol for å se bedre ut. På samme måte som man ikke dehydrer seg i badstu før man skal i en sosial setting.

En kan også tenke igjennom premissene for "ødelegger alkohol?" Og spørre seg, "ødelegge hva?" formen? Formen er resultatet av en livsstil, ikke en fest.

Ja. For meg virket som du utifra det de skrev over at du trodde man ikke ville bli hard av alkoholen, derfor skrev jeg en forklaring på det, ikke at det var rådet jeg gav for å bli hard eller komme i bedre form, det var altså bare litt fakta rundt akkurat hva du skrev der, så satser jeg på at trådstarter også tar det som en forklaring og ikke en oppfordring til å bli alkoholiker for å bli hard og komme i form.
Jeg tror du egentlig i bunn og grunn skjønte hvorfor jeg skrev d jeg gjorde da..jeg og forstår at du ikke skrev det for å gi hovedinnlegger tips til hvordan å bli hard for å fucke opp helsa si eller noe...men du vet..sf er veldig psykisk og mange har feil syn på kropp og sunnhet...en med sf kan tenke at hvis de leser dette her inne er det sunt...hva du eller jeg vet er bra og ikke bra og "dette bør man ikke prøve hjemme" så betyr det ikke at en emd sf vil skjønne dette....ikke at jeg insinuerer at trådstarter ikke forstår og jeg fikk heller ikke for meg at ts er så syk akkurat nå,men likevel...som jeg nevnte..jeg er såkallt frisk jeg og,men mange tanker og følelser rundt sf kan fremdeles dukke opp og det e rindividuelt hva som kan trigge tilbakefall for hver enkelt..d er bare det jeg sier...det var ikke ment som noe annet enn heads up for alle her egentlig.

Alt med måte sier jeg! :)

Jeg kan godt ta noen glass vin eller noen drinker i blandt, men drikker meg ikke full. Det resulterer i koselige kvelder som ikke ødelegger for treninga.

Altså, dra i bursdag å drikk med god samvittighet! ;)

leser meg gjennom denne og begynner å le litt...Aner ikke om det er jeg som er alt for useriøs, men jeg vurderer sterkt å stille, men ser liksom ikke for meg at noen få light øl/ light rusbrus, selv en måned før skal kunne gjøre det store utslaget, så lenge en ikke drikker seg hodestups, raner et gatekjøkken og 7/11 for B&J, samt dropper treninga ei uke framover :)

leser meg gjennom denne og begynner å le litt...Aner ikke om det er jeg som er alt for useriøs, men jeg vurderer sterkt å stille, men ser liksom ikke for meg at noen få light øl/ light rusbrus, selv en måned før skal kunne gjøre det store utslaget, så lenge en ikke drikker seg hodestups, raner et gatekjøkken og 7/11 for B&J, samt dropper treninga ei uke framover :)
Da er det nok du som er litt usæriøs:)

:) ja men det er godt vi er flere som tenker sånn :D

jeg er glad for alle svarene jeg har fått:) og har skjønt det å finne mellomtingen... mye også å høre på meg selv og mine valg... ville så klart ikke drukket alkohol rett før jeg skulle stille :p mene ja jeg vet maten er vanskelig spesielt etter diett..men det får jeg ta da som det kommer... venter meg en tøff periode etter. men først må jeg da komme meg i form til å stille.. :)

Annonse

Hadde du ikke kunne skrevet et lite utsnitt på norsk...jeg suger i å lese engelsk:P Jeg skjønte fint lite av det innlegget der :/
ja dette svare bør jeg vel vite selv.. men man hører så mye rart at jeg blir en smule smårar :whistle:

jeg trener mot å stille i fitness våren 2014. jeg har tidligere slitt mye med spiseforstyrrelse så jeg har alltid vært strikt med kostholdet..altfor mye i mine øyne.. nå er jeg da normalvektig,god fremgang i styrken. Drikker egentlig veldig sjeldent,men så har jeg da nå fått en periode der det ble en liten ferie forrige helg med noe vin. så bursdag neste helg. men jeg fikk skikkelig lyst å bare slippe alle grenser å ta en tur ut i dag-sjelden jeg har skikkelig lyst å gå ut..men jeg vet at alko og fitness hører dårlig sammen...vil dette ødelegge mye for meg?? jeg holder meg stort sett til vin uansett.

man skal jo liksom leve oppi det hele... samvittigheten gneger hehe:(

men jeg er veldig lei av denne fokus greia på mat all the time... jeg vet jeg henter meg inn fort..men redd likevel at dette skal ødelegge mye...

Det at du allerede nå er lei av denne fokus greia på mat, er IKKE ett godt tegn.. Jeg ville (som flere andre her inne) ikke anbefalt deg å stille i fitness. Det er utrolig hardt, og da spesielt ETTER konkurransene. Men det er opp til deg å avgjøre hva du selv vil :) Og det med alkohol, ei helg i ny og ne skader ikke. Man må leve litt også :) (trenger selvfølgelig ikke å drikke deg dritas da) :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...