Gå til innhold

Tips til sunne & kjappe mellommåltid?


Khaleesi

Anbefalte innlegg

Har alltid vært en jogger og starta styrketrening i april. Var da litt vel tynn og hadde laber matlyst. Nå derimot er det stikk motsatt mht matlysten. Blir raskt mett men like raskt sulten igjen. Har siden april gått opp 4 kg. Trener nå annenhver dag, kun styrke foruten ca 3 km på mølla som oppvarming. Er veldig fornøyd med fremgangen og kroppen so far men skal den her matlysta fortsette så er det vel ikke like bra.

Trenger litt tips ift kosthold, spes mht sunne mellommåltid når jeg blir fysen :) Tar ikke noe tilskudd i form av shaker etc, men spiser sunt jevnt over, bare langt mer enn før samlet sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha en boks med strimla grønnsaker liggende i kjøleskapet, gulrot, agurk, blomkål, stangselleri osv, alt an på hva du liker.

En pose mandler du kan ta deg en neve av, kokte egg, ost og skinke rullet sammen, bær, oppkuttet frukt, melon, ananas, epler, osv. Eventuelt kan du lage hjemmelagede knekkebrød å ha en tube magerost med skinke/kylling. Da har du ihvertfall full kontroll på hva som er i dem. Håper jeg kunne være til hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr, nøtter, smoothie, oppkuttet frukt med kesam/skyr, hjemmelget muslie med melk, kjøpe/lage proteinbarer, sunn hjemmelget is, guacamole med grønnsaker/hjemmelaget potetgull, litago. Det er så mangt.

Vet jo ikke om du mener når man er på farten eller ikke. Men er du hjemme så, f.eks frukt/bær med kesam og nøtter/muslie/frø er jo kjempegodt. det fine med det er at det kan varieres på så mange måter, med 1000 forskjellige smaker:)

Søker du på Google så kommer det nok mye mere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • cottage cheese med oppskåret frukt er kjempegodt! (jeg syns eple, mango, jordbær eller bringebær er aller best)gjerne med steviadråper og kanel også:)
  • smoothie av isbiter, skummet kulturmelk, ønsket mengde banan og masse bringebær.(gjerne med noen dråper stevia vanilje)
  • hjemmelagde knekkebrød, rugsprø eller speltlomper
  • skyr (eventuelt med nøtter og oppskåret frukt

bare noen tips:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr vanilje proppet med de der store blåbærene se selger over alt er genialt godt!:-D Ellers kan du lage deg en blanding av kanel og sukrin /eventuelt proteinpulver og ha med over alt - da er det bare å kjøpe cottage cheese på butikken og lage et deilig mellommåltid!

Bruker ikke proteinpulver men har vurdert det ei stund nå. Bare vanskelig å velge ett merke når markedet florerer over med alternativer. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ikke proteinpulver men har vurdert det ei stund nå. Bare vanskelig å velge ett merke når markedet florerer over med alternativer. Noen tips?

Er så mangt. Kommer an på om du vil ha et av høy kvalitet. Å da må man betale deretter. Det jeg bruker er fra myrevolution med smak av mocca chocolate. Smaker himmelsk. Har over 90% proteiner og ikke noe fett nesten. Det gjør at jeg ikke trenger mere enn en scoop. Mens de litt billigere er ikke så digg på smak og inneholder mindre proteiner pr scoop. Men proteinpulveret får proteinfabeikken (jordbær) går fint an. Ellers må du bare prøve deg frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i melkesjokoladeproteinet til proteinfabrikken, også har jeg et helt nydelig french vanilla- pulver fra chocolite som jeg bestilte på iherb:D Sant at det er mange gode der ute - Ut fra min mening er de med bærsmak/vaniljesmak ikke like gode som sjokoladepulverene , men det er veldig fra person til person! Har smakt skikkelig gode med smaken cookies and creme:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...