Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på en ting angående grep/albueposisjon osv. En del i dag peker jo mot at man skal prøve å ''brekke stanga'' for å packe skulderbladene bedre ned og bak + tucke albuene bedre. Dog ser jeg litt problemer denne måten:

1. ved å brekke stanga vil ikke albuene være direkte under stanga, albuene vil bli vridd innover og hendene utover (påvirker kraften)

2. albuene vil komme for langt forover (nesten som i en triceps extension) i båndposisjon og muligens treffe for langt ned mot magen i motsetning til rett under nipplene.

3. det vil være vanskelig å holde rette håndledd

Kommentarer?

Lurer også på hva dere tenker angående å starte løftet med stangen over sternum og presse opp i en direkte linje vs å starte med stangen over skulderleddet/brystvortene med en liten bue? Sistnevnte vil vel være en mer balansert press, da man bruker større vektarm når man begynner med stangen ''skrått nedover'' før senking.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21949-benkpress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette, etter min mening, er en teknikk utviklet av folk som bruker benkskjorte. Skjorten er såpass stram at skuldrene vil bli presset mye fremover, når man da legger seg ned med skjorte, så er det ganske vanskelig å få skuldra ned og bak. Når du da prøver å brekke stangen, så vil du aktivere mer lats og bakre del av skuldre, som vil gi deg mer power og enbedre og kortere løvtevei. Er du en raw løfter, så vil ikke det å brekke stangen ha samme effekt, men vil gi deg litt mer stabil plattform å benke fra siden latsa blir mer aktivert.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21949-benkpress/#findComment-795057
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...