Gå til innhold

4 ukers quick fix


Anbefalte innlegg

Silje Mariela er veldig flink til å reklamere mot jenter og spiller, selvsagt, veldig mye på kropp og det å føle seg bra naken. Hun har også hjulpet mange oppnå resultater, og flere er veldig stolt av å trene / få veiledning av Silje Mariela. Ingen tvil om at hun har gjort mye bra for mange.

Hva synes folk om f.eks:

Begynner du å få det travelt? Get a Quick Fix! | SiljeMariela

Eller fat attack 2012/2013?

Handler det kun om å få resultater raskest mulig, om å få en samfunnskapt ideal kropp?

Noen andre spørsmål:

Hvor mye hadde du maksimalt vært villig til å betale for 4 ukers trening/kosthold med tilgang til å prate med en trener og andre mennesker i samme situasjon?

Hva om det var gratis, hadde du gjort alt du kunne om du fikk oppskriften på suksess?

Ville du heller likt å få et oppsett for deg, dine ønskede områder, dine matvaner med individuell oppfølging etc? Eller er det OK å få et generelt oppsett med generell oppfølging om prisen blir lavere?

Hva er det valget faller på?

- De lettkledde bildene?

- Lovnad om at du får en ny kropp på 4 uker?

- Prisen?

- At det er Silje Mariela og at det er litt "kult" å få prate/få oppfølging med henne?

- Det sosiale; flere i samme situasjon?

Typisk måltid:

post-2892-14440943555998_thumb.png

Kjedelig, men det fungerer. Dette er fra et tidligere program fra SM. Er det greit at det er så simpelt, så lenge det fungerer, er billig og gir resultater?

Om du kunne jobbe 8-12 uker for målet ditt, og nådd det, med oppfølging, treningsplan og kostholdsplan:

- Hva hadde det betydd?

Jeg er veldig glad i å hjelpe andre og kunne vurdert å bare ha en åpen "sommer"tråd. Lagt ut et treningsprogram / kostholdsoppsett for "ca vekt" også kunne folk bare fulgt det i 12 uker, gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så rart at det virker forlokkende med tanke på at det er mange som ønsker å gå ned noen kilo eller rett og slett spisse sommerformen etter f.eks russetiden. Siden det er et program fra Silje Mariela som har markedsført seg som PT og styrkecoach og tydeligvis får gode tilbakemeldinger på det hun gjør, så har det liksom et kvalitetsstempel over seg selv om jeg kunne lagd et klin likt kostholdsoppsett til meg selv. De finner ikke akkurat opp kruttet på nytt, men det er trygt å overlate dietten til en person som man mener har fortjent tilliten.

Jeg har vært med på et slikt program, ikke i regi av Silje Mariela, og følte til slutt at jeg bare måtte gjøre det som ble anbefalt fordi jeg ikke ville kaste bort pengene. Det ga jo sinnsykt gode resultater, men det gjør noe med deg mentalt som gir en uforutsett jobb i ettertid.

For meg var det lovnad om ny kropp som lokket, det å se resultater på kort tid. Som sagt har det bare vært masete i ettertid, fordi jeg ikke klarer å gå vekk fra programmet på grunn av (ubegrunnet) redsel for vektoppgang, og enda mindre være kreativ i matveien. Det har blitt bedre nå, men det er en prosess.

Problemet med slike kostholdsopplegg er at de trigger noe i hodet, selv om man aldri har vært spiseforstyrret. Det blir hele tiden oppfordret til å holde seg til programmet fordi det gir resultater: "det bare er 4 uker av ditt liv"-ish. Problemet med det er at de som lager sånne "sommerform"-dietter inkluderer alle fra overvektig til light-undervektig, og det sier seg selv at det er individer med forskjellige behov. Når man ikke klarer å stole nok på seg selv til å ta den sjefsavgjørelsen at man trenger mer karbohydrater eller mer fett i dietten enn det coachen har gitt, så blir man smårar psykisk og fysisk.

De som lager disse diettene fraskriver seg ansvaret for deltakernes fysiske og psykiske helse, og det med god grunn.

Hvis man hadde hatt en tråd med gratis forslag til sommerform-opplegg vil nok mange føle det mindre uhøytidelig: At det er lettere å justere på programmet for sin egen del fordi man ikke føler seg presset til å følge programmet til punkt og prikke på grunn av det dietten kostet, og fordi opphavspersonen er opptatt av "deltakernes" helse i stedet for resultater.

Ga det mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del faktorer tilstede her.

#1. Silje Mariela har dette som inntektsskapende arbeid.

#2. Mennesker blir vi ubarmhjertig dratt mot minste motstands vei hvis dette ser ut til å gi lik uttelling som hardt arbeid.

#3. Å betale en relativt høy sum for et program man kan finne tilsvarende av på Internettet gjør at man ansvarliggjør seg selv og forsøker å sørge for at utgiften ikke var helt bortkastet og pengene gikk til spille.

Silje Mariela har flott kropp og er velrenommert. Ønsker hun å maksimere inntektspotensialet promoterer hun selvsagt det som i størst grad appellerer til menneskets tilbøyelighet til å åpne lommeboka. Slik er verden. Kynisk, rå, hard, brutal. Nature doesn't care about justice or fairness. :)

Hadde hun enda substituert "bra" med "bedre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ettervært har blitt prinsipielt i mot snarveier skulle jeg gjerne likt å rakket fullstendig ned på slikt, men jeg er ikke den til å dømme, kommer tilbake til det helt tilslutt.

+ Folk kan ta egne valg

+ Hun motiverer, engasjerer og ser ikke ut til å skade noen helsemessig

+ Gitt at du følger med i timen lærer du kanskje noe om deg selv

På den andre siden

- Unødvendig fokus på kropp? Men er dette virkelig SMs feil?

- Millas poeng om usunn tankegang rundt.

Veldig lett og kort.

En ting skal Silje Mariela ha, hun har klart å skaffe inntekt på dette, hun har suksess og hun dreper ingen. Helt ærlig er jeg sjalu på akkurat den biten, skulle ønske jeg også kunne tjene penger på hjelpe folk og dette bare ved hjelp av navnet mitt - og derfor kjenner jeg det er jevlig vanskelig å skal være objektiv på saken for det er så lett å peke finger å rakke ned på suksessen.

Eneste jeg hadde gjort som forskjell var å flytte fokuset bort fra fokuset på snarveien og utseende, men hadde jeg solgt noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har et marked. Markedet er velfødde, bemidlede og gjerne dvaske nordmenn. Dette markedet er villig til å betale blodpris for noe som er unødvendig i lys av all den ferdigforedlede informasjonen som allerede eksisterer på nettet fordi det er enklere og mer behagelig. Sånt blir man rik av hvis man klarer å markedsføre det riktig. Selvsagt ingenting galt med det, men det er interessant å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...