Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et liiiiite problem området på kroppen kan man si!

Alle andre muskler vokser, øker i styrke og alt er fryd og gammen.

Men skuldrene mine står virkelig helt stille. Det er faktisk helt utrolig rart.

Nå ser jo bicepsen og tricepsene mine bare gigantiske ut fordi skuldrene ikke følger med!

Et lite innblikk på styrkeøkning:

Markløft 40 - 95 på et år.

Pullups 1 strak til 7 strake på 8-9 måneder.

En pushups til nærmere 20 på ett år.

Benkpress 20kg, 10x3 - 50 kg x 3.

Skulderpress med hantler:

8 kg i hver hånd x 10 til 10 kg i hver hånd x 10/12 kg i hver hånd x 5. PÅ ETT ÅR!

Sidehev:

5 kg x 10 til 10 kg x 10. PÅ ETT ÅR!

Øker ikke i styrke noe særlig på øvelsene på skuldrene.

Og de vil absolutt ikke vokse i takt med resten av kroppen.

Trener en 4 splitt - Rygg/triceps, bryst/biceps, skuldre bakside/fremside, ben 3 dager.

Hva gjør jeg?

Noen tips?

Utrolig frustrerende!!:hungover::confused:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21394-alt-annet-vokser-men-ikke-skuldrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, du trener bare skuldre én gang per uke. Hvis du ville bli god i fotball, hvor ofte hadde du trent fotball? Vektløftere trener gjerne de samme øvelsene hver dag året rundt. Det trenger ikke du å gjøre, men tre ganger i uka kan du vel få til å presse stang over hodet.

1344109218910.gif

Kom deg ut av komfortsonen, prøv noe nytt. Det skal mye til, månedsvis med overtrening før du merker noe. Folk er redd for å bli overtrent og ender opp med å ikke trene hardt nok. Legger ved en video av Børge Fagerli som de fleste burde ta en titt på.

Annonse

For min del tok det lenger tid med skuldrene enn mye annet, og jeg trenger flere overkroppsøvelser enn f. eks. underkropp for å bygge i overkroppen generelt (hovedsaklig skuldre kanskje), men de kommer seg nå. Militærpress har hjulpet litt ihvertfall. Ellers ville jeg nok bare kjørt skuldre oftere og evt. hatt flere øvelser.

Merker en del på skuldrene mine etter å ha tatt skråbenken mer vertikal, samt mer skulderpress/militærpress

Synes også at jeg treffer skuldre mye bedre med å bruke manualer kontra stang.

Men ja, skuldre har en lei tendens til å henge etter, de gjør det hos meg også :p

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...