Gå til innhold

Hvilket proteinpulver? og Når?


Nilsen123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

BCAA kan muligens dempe muskelsårhet (DOMS) det foreligger her tvetydige indikasjoner innenfor forskning og ved flere forsøk har man blant annet funnet motsatte funn, dvs funnet begge deler. Man har sett at det muligens kan dempe sårhet hos utrente menn men det er en for svak evidensgrad for å hevde at denne effekten er reel. Dessverre blir BCAA blant annet markedsført med at denne effekten er høyst reel og at den gjelder for alt ifra nybegynnere til den avanserte styrkeløfteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BCAA kan muligens dempe muskelsårhet (DOMS) det foreligger her tvetydige indikasjoner innenfor forskning og ved flere forsøk har man blant annet funnet motsatte funn, dvs funnet begge deler. Man har sett at det muligens kan dempe sårhet hos utrente menn men det er en for svak evidensgrad for å hevde at denne effekten er reel. Dessverre blir BCAA blant annet markedsført med at denne effekten er høyst reel og at den gjelder for alt ifra nybegynnere til den avanserte styrkeløfteren.

Ahh, ser på meg selv som relativt utrent ennå, og vet derfor ikke om jeg er "mindre støl" eller bare "vanlig støl".. men da jeg nå iallefall har kjøpt inn en del ulike kosttilskudd, så skader det vel ikke å bruke de iallefall? :-=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opp til deg å ta stilling til, får du dekket behovet via mat fortsett sånn. Har du dager hvor du har dårlig apetitt/stressende hverdag i forhold til trening så kan tilskudd være aktuelt.

Lykke til med fremtidig styrketrening-progresjon. :)

Tusen takk :-) Driver å tar formbilder nå, og tok for ca halvaen mnd siden.. og skal ta igjen om en måneds tid. Så får vi se om det er noe fremgang.. gruer og gleder meg til å se resultatene :D Takk for alle tips Danisan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også usikker på hva slags pulver jeg skal velge - dvs jeg har prøvd soya protein, egg protein og diet protein for jenter. Men vet jo ikke hva som gir meg det beste proteinet egentlig - bortsett fra vanlig mat så klart! Jeg løper 30-70 min. økter 5-6 ganger i uken og trener styrke med tung til moderat belastning 4-5 ganger i uken.

Proteinfabrikken har jo ganske stort utvalg da!

Proteinpulver - Proteinfabrikken NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også usikker på hva slags pulver jeg skal velge - dvs jeg har prøvd soya protein, egg protein og diet protein for jenter. Men vet jo ikke hva som gir meg det beste proteinet egentlig - bortsett fra vanlig mat så klart! Jeg løper 30-70 min. økter 5-6 ganger i uken og trener styrke med tung til moderat belastning 4-5 ganger i uken.

Proteinfabrikken har jo ganske stort utvalg da!

Proteinpulver - Proteinfabrikken NO

Må bare spørre et sikkert litt dumt spørsmål .. Er det egne proteinpulver for jenter? o_O , visste jeg ikke....

Er ikke noe ekspert på dette, men har lest at det finnes ulike type protein som burde inntas på ulike tidspunkt, men vet ikke om det bare er svada eller ikke. Jeg bruker Whey protein, og funnet meg en type jeg synest smaker godt. Og så tenker jeg ikke så mye mer over det, annet enn at jeg gleder meg til neste gang jeg kan ta en shake :) Det frister mye mer med en shake, enn en sjokolade, og da er jeg fornøyd ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helvete, kommer bare opp server error!! Hvis jeg prøver å skrive det her også :(

Prøv å sende en melding på innboksen min? :o .. hadde vært greit å slippe å importere fra USA igjen, relativt stiv porto, og så tar det 4-5 uker før det kommer frem.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sende en melding på innboksen min? :eek: .. hadde vært greit å slippe å importere fra USA igjen, relativt stiv porto, og så tar det 4-5 uker før det kommer frem.. :-/

Ja, men det går ikke :( Det er der det står "server error"... :s

Ja, USA er stress!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det går ikke :( Det er der det står "server error"... :s

Ja, USA er stress!!

Har bestilt 3 pakker fra usa.. 1 kom ikke igjennom.. så for min del er jeg på 66% sjans for å få det igjennom.

Men alt i alt har jeg spart på det da..

De smaker godt, og er billigere enn i norge, tross portoen.. men kjipt når de ikke kommer igjennom da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...