LeanMachine Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Dere som trener fullkroppsprogram: går du rundt med sjekkliste med de ulike aktivitetene og krysser av, merker av vekt osv? Jupp, må alltid ha med meg loggingen min, ellers kan jeg jo aldri se hva jeg må ha som pers i dag Dermed er det lettere å pushe seg når man ser hva man tok forrige gang. That's how progress is made Uansett har jeg alltid med meg loggingen, har ikke noe å si hva slags program man følger. Går du rundt og vasker av hvert apparat etter hver utførelse? Nei. Det gidder jeg ikke. Det er ikke det jeg skal bruke tiden min på når jeg først er å trener. Jeg er der for å trene, ikke vaske. Det kan de som jobber der gjøre. De drikker bare kaffe uansett Hvis noen ser på, ja, og jeg gjør det av vane merker jeg noen ganger, men nei, det er no forbanna tull spør du meg. Rydding - on the other hand -er et must. Jeg gidder ikke å gå å rydde etter andre på treningssenteret, det gjør jeg nok hjemme. Hva gjør du når det er kø på benken, feks, og det er den som står for tur på lista? Kjører på videre. Nå har jeg som regel ikke noe problem med det når jeg trener om morran Er DIGG, og kan absolutt anbefales Hvis du ikke kjenner noen på senteret, dropper du da å trene benkepress, eller ber du ukjente om hjelp til sikring? Nee, spør bare noen hvis jeg skal kjøre skikkelig, skikkelig tungt. Hvis jeg er alene eller føler for å kjøre alene, setter jeg ikke på sikringene og sier til meg selv at jeg MÅ klare det, så da har jeg fint lite valg. Progress Overordna spørsmål er i hvertfall: Hvordan ter man seg på et styrkerom? Gjør det du skal og ikke lag masse unødvendig bråk eller ta overnødvendig stor plass. Ellers, vær hyggelig og gjerne hjelp det som er av håpløse tilfeller. Det er ganske morsomt skal jeg si deg Ellers så ville jeg ikke tenkt så mye. Gjør det du skal, så er det ingen som bryr seg om hva du gjør. Hvis de gjør det har de ikke trent bra nok. Dette får du til Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-774381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeee Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Dere som trener fullkroppsprogram: går du rundt med sjekkliste med de ulike aktivitetene og krysser av, merker av vekt osv? Går rundt med en liten notatblokk der jeg på forhånd har skrevet ned øvelsene (evt. vekt og reps for de øvelsene der settene er ferdigprogrammerte for meg). Det har jeg gjort helt siden jeg begynte med styrketrening. Umulig for meg å holde oversikt ellers! Går du rundt og vasker av hvert apparat etter hver utførelse? Nei, der jeg trener er det ikke vanlig, og jeg bruker uansett lite apparater. På andre sentre jeg har trent tidligere har det vært vanlig, så da har jeg gjort det. Men om jeg hadde nedsvettet et apparat hadde jeg selvsagt vasket det. Hva gjør du når det er kø på benken, feks, og det er den som står for tur på lista? Da spør jeg om den som bruker den har mange sett igjen. Hvis det ikke blir lang ventetid bare står jeg og venter, og av og til er den som bruker benken hyggelig nok til å dele benk. Om benken tydelig er okkupert av en guttegjeng som kommer til å være der en stund, går jeg bare over til neste øvelse på lista. Hvis du ikke kjenner noen på senteret, dropper du da å trene benkepress, eller ber du ukjente om hjelp til sikring? Trener alltid benkpress uten spotter, kjenner aldri noen der uansett. Men har faila en gang, og da måtte jeg bare spørre den nærmeste personen om han gidda å hjelpe meg med å få stanga av meg.. Litt flaut med tanke på at jeg ikke er særlig sterk, men mest bare veldig festlig! Overordna spørsmål er i hvertfall: Hvordan ter man seg på et styrkerom? Vær hyggelig og høflig, og ta hensyn til andre. Det mest irriterende jeg vet er alle som ikke gidder å rydde etter seg, kjipt å starte mange øvelser med å rydde vekk en haug tunge vekter som andre har brukt.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-775020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Dere som trener fullkroppsprogram: går du rundt med sjekkliste med de ulike aktivitetene og krysser av, merker av vekt osv?Har alle øvelsene lagret i et notat på mobilen, så har jeg den med og skriver "v" bak de jeg har gjort, "x" hvis jeg dropper noen og evt endrer vekten hvis jeg ikke løfter som planlagt. Her noterer jeg også når jeg skal øke i vekter osv, så vet jeg at jeg har jevn progresjon. Går du rundt og vasker av hvert apparat etter hver utførelse? Neh, vasker av hvis jeg har svettet på noen apparater. Er kun evt. benk. Hva gjør du når det er kø på benken, feks, og det er den som står for tur på lista? Blir sykt stresset. Haha, neida. Jeg tar en annen øvelse først til det blir ledig, venter/tar i mellom eller bytter den med en annen øvelse for den dagen. Hvis du ikke kjenner noen på senteret, dropper du da å trene benkepress, eller ber du ukjente om hjelp til sikring? Har spurt om hjelp fra fremmede en gang. Hun syns jeg klarte det så fint så hun gikk - og på siste settet ble jeg liggende der for å si det sånn. Haha. Ellers trener jeg som oftest med samboeren min og hvis jeg merker på første settet at det er for tungt tar jeg av litt om ikke noen kan hjelpe. Hvordan ter man seg på et styrkerom? Som du ellers ter deg i hverdagen med justeringer til hva som passer et styrkerom. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-775123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vesen Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 1.) Jeg fører logg ja, umulig å huske hvor mange repetisjoner og vekt fra gang til gang. Det ville jeg gjort uansett hvilket program jeg brukte. Prøver å øke enten på vekt eller antall repetisjoner fra gang til gang. 2.) Nei. Legger håndkle på benken/ setet, bruker minimalt med apparater. Men jeg rydder ALLTID etter meg. 3.) Kommer an på hvilken øvelse jeg skal ta. Er det baseøvelser som for eksempel benkpress eller markløft venter jeg, eller spør om jeg kan ta mellom settene til vedkommende. De vil jeg alltid ta først i programmet. Senere i programmet er det ikke så nøye, da kan jeg gå videre i mens. 4.) Jeg vet jo hvordan jeg ligger an i styrke på benkpress, så jeg klarer meg alene. Men jeg kunne nok fint spurt noen om hjelp om jeg skulle prøve meg på et maxløft eller noe. 5.) Man kommer som regel veldig langt med vanlig folkeskikk wombat 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-775163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon A Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Dere som trener fullkroppsprogram: går du rundt med sjekkliste med de ulike aktivitetene og krysser av, merker av vekt osv? Har med et ark med øvelsene nedskrevet, og noterer vekt og reps for økta. Går du rundt og vasker av hvert apparat etter hver utførelse? Vasker dersom jeg har svettet ned apparatet, og har med et lite håndkle. Hva gjør du når det er kø på benken, feks, og det er den som står for tur på lista? Jeg tar en annen øvelse først til det blir ledig, evt bytter øvelse hvis det er mange i kø. Om f.eks benkpressen er opptatt i lang tid kan jo hantelpress, pushups eller skråbenk være et alternativ. Hvis du ikke kjenner noen på senteret, dropper du da å trene benkepress, eller ber du ukjente om hjelp til sikring? Trener ikke så tungt at jeg trenger spotting når jeg trener alene. Om jeg har med en kompis har jeg han som spotter, men ser ikke problemet med å spørre noen om å spotte(men man bør kanskje ikke velge den som er mest opptatt med settene sine). Men spør heller om hjelp før du ligger på rygg med stanga over deg, det er såpass pinlig at det bør unngås Hvordan ter man seg på et styrkerom? Normal folkeskikk, rydd etter deg, vis hensyn. Man trenger kanskje ikke rope så sinnsykt høyt for hvert løft, det blir bare rart synes jeg. Har folk musikk i ørene vil de helst holde på alene, det gjelder ihvertfall meg. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-776374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Dere som trener fullkroppsprogram: går du rundt med sjekkliste med de ulike aktivitetene og krysser av, merker av vekt osv? Forbereder dagens program i et notat på mobilen. For tiden kjører jeg med forhåndsbestemte vekter og noterer da bare ned RPE (hvor tungt settet føltes) på hvert sett. Går du rundt og vasker av hvert apparat etter hver utførelse? Nei, normalt ikke. Men har jeg svettet mye og det er en poll med svette så tørker jeg av. Hva gjør du når det er kø på benken, feks, og det er den som står for tur på lista? Hender jeg kan omrokkere litt, men normalt venter jeg. Og så trener jeg på gym der det er nok benker. Hvis du ikke kjenner noen på senteret, dropper du da å trene benkepress, eller ber du ukjente om hjelp til sikring? Sjeldent jeg trener så tungt at jeg trenger sikring, men de dagene jeg gjør det legger jeg til dager jeg vet det er andre fra klubben som trener. Hvordan ter man seg på et styrkerom? Så lenge du ikke plager andre og løfter trygt kan du gjøre hva du vil (lettere omskrevet kardemommelov) wombat 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-787647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Dere som trener fullkroppsprogram: går du rundt med sjekkliste med de ulike aktivitetene og krysser av, merker av vekt osv? Forbereder dagens program i et notat på mobilen. For tiden kjører jeg med forhåndsbestemte vekter og noterer da bare ned RPE (hvor tungt settet føltes) på hvert sett. Går du rundt og vasker av hvert apparat etter hver utførelse? Nei, normalt ikke. Men har jeg svettet mye og det er en poll med svette så tørker jeg av. Hva gjør du når det er kø på benken, feks, og det er den som står for tur på lista? Hender jeg kan omrokkere litt, men normalt venter jeg. Og så trener jeg på gym der det er nok benker. Hvis du ikke kjenner noen på senteret, dropper du da å trene benkepress, eller ber du ukjente om hjelp til sikring? Sjeldent jeg trener så tungt at jeg trenger sikring, men de dagene jeg gjør det legger jeg til dager jeg vet det er andre fra klubben som trener. Hvordan ter man seg på et styrkerom? Så lenge du ikke plager andre og løfter trygt kan du gjøre hva du vil (lettere omskrevet kardemommelov) Nok benker? Jeg flytter til Stavanger. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-787885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonje_86 Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Jeg går rett inn med samme bekledning som jeg gikk med ute. Starter rett på første øvelse med et par-tre oppvarmingssett og kjører gjennom programmet mitt som jeg gjerne har i hodet, effektivt og greit - stort sett alltid uten spotter. Rydder opp vekter og opptrer med vanlig folkeskikk. Etter endt trening går jeg like fort ut og hopper rett i bilen og hjem. Noen ganger tar det cirka 60 minutter fra jeg drar hjemmefra til jeg er hjemme igjen. Effektivitet Det er ganske simpelt - ikke tenk for mye. Var som om jeg skulle skrevet det selv, bortsett fra at jeg går til og fra trening, så jeg bruker cirka to timer av dagen min til trening med gåinga som tar 50 minutter tur/retur. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-788003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Nok benker? Jeg flytter til Stavanger. Kunne jo alltids ønsket en til, men med 4 benker hvorav 3 konkurranse benker så er det sjeldent lenge å vente. wombat 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-788094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sstrand Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 jag bara måste säga det, älskar ditt spörsmål! tänkte på exakt det samma själv när jag kom på en helt ny träningsstudio igår, met mitt första styrkeprogram nedskrivet på ett a4, noterandes som en galning och kände mig mest i vägen överallt. heja oss Oddis 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-791399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zain Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Én Svenske, i Norge, på ett Norsk treningsstudio, med ett 4a ark. Tror jeg hadde sett litt rart på deg jeg også, før jeg hadde kommet bort til deg å sagt - dette er ikke Ikea, min venn! Kunne ikke dy meg. Bare be meg om å slett det om du ikke liker det. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-791456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 jag bara måste säga det, älskar ditt spörsmål! tänkte på exakt det samma själv när jag kom på en helt ny träningsstudio igår, met mitt första styrkeprogram nedskrivet på ett a4, noterandes som en galning och kände mig mest i vägen överallt. heja oss Du får begynne å trene på Bjørns Gym i Stavanger. Synes alle går rundt med A4 ark og noterer på der. sstrand 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-791595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sstrand Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Én Svenske, i Norge, på ett Norsk treningsstudio, med ett 4a ark. Tror jeg hadde sett litt rart på deg jeg også, før jeg hadde kommet bort til deg å sagt - dette er ikke Ikea, min venn! Kunne ikke dy meg. Bare be meg om å slett det om du ikke liker det. nu var det faktiskt i sverige har förhoppningsvis lärt mig memorera när jag kommer hem til norge igen om en vecka! och det går helt fint., jag kan ta det! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-791604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sstrand Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Du får begynne å trene på Bjørns Gym i Stavanger. Synes alle går rundt med A4 ark og noterer på der. håller mig till elixia än så länge men bra att veta om jag blir helt utmobbad Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-791605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zain Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 nu var det faktiskt i sverige har förhoppningsvis lärt mig memorera när jag kommer hem til norge igen om en vecka! och det går helt fint., jag kan ta det! Ja, ok, da er det greit. Du får begynne å trene på Bjørns Gym i Stavanger. Synes alle går rundt med A4 ark og noterer på der. Det er kun for å vite hvor mye mat vi skal handle etter knebøy-økta det. sstrand og Oddis 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21261-hvordan-g%C3%A5r-du-fram-p%C3%A5-styrkerommet-rent-praktisk/page/2/#findComment-791618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.