Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ett spørsmål ang to øvelser.

Den ene er markløft, dette er hovedsklig en ryggøvelse, men har sett mange som kjører den på bendagen sin pga de jobber meget med bena i denne øvelsen også. Hva synes dere er optimalt?

Den andre øvelsen er pullover. Dette er en øvelse som også betraktes som en rygg øvelse for de fleste, men det er også mange som synes den jobber likså bra på bryst , hvis den kjøre med hantel.

Hva synes dere om dette?

Når ville dere kjørt dissa øvelsene.

Fortsetter under...

er individuelt. noen syns bøy og mark blir for mye pp beindagen ettersom korsryggen for enormt mye arbeid med å stabilisere. markløft tar jo mye på ryggen så du kan jo ha den på ryggdagen. pullover bruker jeg mer som en ryggøvelse en bryst, men den trener litt bryst og. ;)

I en 3/4 split er det nok smartest å ha markløft på ryggdagen. Trener man musklene kun en gang i uken må man kjøre hardt på både knebøy og markløft og det kan fungere dårlig om man gjør det samme dag.

I en 2 splitt eller fullkropp er det ingen problem å ha knebøy og markløft samme dag da man uansett ikke kjører like tungt på begge alle dagene.

Kjører du en 4 splitt og får litt arbeid på brystet på ryggdagen av pulloveren vil jeg kun annse det som en fordel :)

Jeg trener markløft sammen med bein, men markløft er en øvelse som ikke passer bra inn i en splitt, samme som power-cleans, rykk og støt også. Disse øvelsene er nesten praktisk talt fullkroppsøvelser.

Jeg vet om mange som kun trener markløft på enkelte dager, så det er vanskelig å si noe uten og se programmet ditt i sin helhet. Pullover gjør jeg aldri så det kan jeg ikke svare på. Personlig synes jeg det er en ubrukelig øvelse, men hører det er folk som liker den.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...