Caroline Sæterdal Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 hei. Nå i disse matglade juledager så er vår familie veldig flinke til å dekke opp med deilig frokost hver helg. Og en av tingene som kommer som regel på bordet er eggesalat. jeg ELSKER eggesalat ig kan spise tonnevis med det. noe som ofte resulterer i + på vekta.. noen som har noe tips hva jeg kan bytte ut majonesen med? kan det funke med kesam eller mager kesam? anything? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jørgen Andreassen Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 du kan ta 50/50 majones og yoghurt / kesam feks. sparer jo en del kcal der. Majones på brødskiva kan erstattes med avocado. Dog er det nok ikke noe som slår ekte majones med reker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jallajalla Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 hei. Nå i disse matglade juledager så er vår familie veldig flinke til å dekke opp med deilig frokost hver helg. Og en av tingene som kommer som regel på bordet er eggesalat. jeg ELSKER eggesalat ig kan spise tonnevis med det. noe som ofte resulterer i + på vekta.. noen som har noe tips hva jeg kan bytte ut majonesen med? kan det funke med kesam eller mager kesam? anything? Jul er det bare en gang i året! Det tenker i allefall jeg (og jeg vet at det ikke er svar på spørsmålet ditt)... Derfor velger jeg å kose meg med det jeg virkelig liker (riskrem, julepølse, riskrem, riskrem, sjokolade, riskrem, julepølse) i jula, og returnerer tilbake til gode vaner i romjula en gang. eller på nyåret. Hvis ikke føler jeg at jeg har "gått glipp av" noe, og motivasjonen synker raskere enn temperaturen ute gjør nå... brrr StineB 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg ville testet mager kesam med litt sennep i. Kanskje du må tilsette litt søtningsmiddel for å dempe den syrlige smaken i kesamen. Men enig med Camilla. Litt majones til frokosten et par helger før jul skader lite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nano Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Har god erfaring med å bytte ut deler av majonesen med mager kesam. Smaken av kesam er jo ikke akkurat så fryktelig lik majones, så for smakes del bør man kanskje ha litt majones igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PG* Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hva er galt med majones? Ja det er ørlite kcal i det, men det er jo ikke usunt.... Du får bare spise mindre av noe annet om du elsker eggesalat StineB 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hva er galt med majones? Ja det er ørlite kcal i det, men det er jo ikke usunt.... Du får bare spise mindre av noe annet om du elsker eggesalat Hva er usunt? I min verden er ihvertfall majones laget på rafinert soyaolje ganske så usunt. Klarer man å holde seg til littegrann gjør det selvsagt ingen stor skade, men i en eggesalat med majones er det gjerne ganske mye majones. jallajalla 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caroline Sæterdal Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Hva er usunt? I min verden er ihvertfall majones laget på rafinert soyaolje ganske så usunt. Klarer man å holde seg til littegrann gjør det selvsagt ingen stor skade, men i en eggesalat med majones er det gjerne ganske mye majones. det er akuratt det, det er.. det er VELDIG mye majones. bruker ofte hvertfal 1 pakke.! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Tja, kaster ut ett forslag... 1)Du kan lage majones selv og slippe sånne frrrryktelige oljer som vi bør skjelve i buksene av, ifølge enkelte, eller 2) Prøve alvt om halvt creme fraiche og majones, evt halvt om halvt creme fraiche og sennep. 3) Du kan prøve å begrense inntaket av eggesalat Oppskrift 1 egg 1 ts sennep 3/4 ts salt (Seltin/LO) 1 ts tagatose (annet kan selvføgelig brukes) 1-2 dråper Tabasco 3 ss sitronsaft 2 1/2 dl kaldpresset rapsolje/olivenolje Visp sammen alle ingrediensene unntatt oljen. Bruk gjerne elektrisk stavmikser. Spe forsiktig til å begynne med mens vispen går på høy hastighet. Spe med mer olje etterhvert. Hvis majonesen blir for tykk, rør inn en skje kaldt vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg ble fristet til å prøve forslaget med mager kesam og sennep og synes det ble ganske godt. 3 egg en halv teskje sterk sennep 3 toppet teskje mager kesam saft fra en kvart lime litt salt noen dråper natreen en teskje olivenolje Lag evt sausen med en toppet teskje sennep og en tredels boks mager kesam og så har du i saus i eggene til en synes det blir passelig. fitnesspuuzen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PG* Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Hva er usunt? I min verden er ihvertfall majones laget på rafinert soyaolje ganske så usunt. Klarer man å holde seg til littegrann gjør det selvsagt ingen stor skade, men i en eggesalat med majones er det gjerne ganske mye majones. En må ikke bruke olivenolje.... og det er lett å lage majones selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Det er to ingredienser som gjør eggesalat kaloririkt; majones og eggeplommene i egget. Lager du eggesalat på mindre majones og mer eggehviter kontra eggeplommer, kan det utgjøre en ganske signifikant forskjell... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelyliller.com Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Oppskrift på vegansk majones: http://lovelyliller.com/vegansk-majones-og-thousand-island-dressing-uten-egg-og-melk/ Lily 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 En må ikke bruke olivenolje.... og det er lett å lage majones selv.. Ja, enig med det. Lager en selv med en extra virgin olivenolje blir det jo mye sunt fett PG* 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caroline Sæterdal Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg ble fristet til å prøve forslaget med mager kesam og sennep og synes det ble ganske godt. 3 egg en halv teskje sterk sennep 3 toppet teskje mager kesam saft fra en kvart lime litt salt noen dråper natreen en teskje olivenolje Lag evt sausen med en toppet teskje sennep og en tredels boks mager kesam og så har du i saus i eggene til en synes det blir passelig. ååh :D tusen tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.