Gå til innhold

Bøker/litteratur som omhandler trening/kost


burny_

Anbefalte innlegg

Hei! Skal begynne på AFPT til høsten, regner med å få mye bra lesestoff der, men kunne tenkt meg litt å lese på nå i sommer. Etter flere år med T-nation, Elitefts, og div andre steder, deriblant pubmed når det har vært noe spesielt eg har lurt på, så begynner eg å bli lei av å lese artikkeler, og vil heller sette meg ned med hele bøker.

stokkeland har allerede anbefalt denne til meg: Squat Every Day: Matt Perryman: Amazon.com: Kindle Store

Tenkte også på denne, etter å ha hørt mye god snakk om den:

Supertraining, 6th Edition: Mel C. Siff: Amazon.com: Books

Noen andre? Tenker på alt fra bøker som omhandler trening generelt, skadeforebygging, periodisering, kosthold, psykologi (retta mot personlig trening), osv osv.

erixenM BluebearFastform Robert André Espen Nordhagen Eirik Sandvik André Midtby +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

tja... 16 weeks to maximum strength av Cressey er meget bra og straight to the point. Lærer deg en del om effektiv programmering egentlig, noe som er meeeeget viktig.

Better than steriods er en ganske så bra ernæringsbok som forklarer en del og gir gode strategier. Jeg spiser ikke akk slik som den sier men det er god kunnskap.

samt kan jeg anbefale bøker på triggerpunkter og andre soft tissue behandlingsmetoder da dette er meget nyttig å ha en del kunnskap om når kunder skal fikses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest supertraining, men har hørt kun positive ting om boka og det samme gjelder Mel siff.

Science and Practice som nevnt over er veldig god.

Du kan og søke opp dette på google:

"The Mechanisms of Muscle Hypertrophy and Their Application to Resistance Training"

Da kommer det opp en pdf fil. Det er en artikkel som forklarer hypertrofi godt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...