Gå til innhold

Sko til Sumo Markløft


JohannesL

Anbefalte innlegg

Må kjøpe meg nye sko til markløft, da jeg sklir fort et par cm til siden med de jeg har nå, og jeg har ingen planer om å miste tærne mine med det første.

Hørt at mange bruker boksesko, hvor får jeg eventuelt kjøpt det rimelig? Ellers andre sko som er å foretrekke til sumo markløft. Har ingen planer om å bruke converse, greit nok at de har hard såle, men de er fortsatt for høye etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hvordan boksesko ser ut? Hvis du ikke liker høye sko så bør du nok se etter noe annet.

Tenkte på høy såle, skulle vell kanskje presisert det :) men ja, jeg vet hvordan en boksesko ser ut.

Kjøper ikke markløftsko utifra utseende, kjøper utifra funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh. skjønner.

Du kan - om det ikke blir for krevende, eller går ut over løftinga - peke enda mer ut med tærne. Da vil du ikke rulle ut over såla, men vil bare kjenne at tærne borer seg inn i skotuppene. Det stiller større krav til balanse og vil gjøre deg enda mer quadriseps-avhengig i bunnen av løftet. (Selv trives jeg dårlig med det, rent teknisk, men ser at mange av de virkelig sterke sumo-løfterne gjør det slik.) Ellers synes jeg Erle Engmark drar fantastisk balansert og god sumo - mulig du kan " se" noe lurt om du finner gode klipp av henne på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh. skjønner.

Du kan - om det ikke blir for krevende, eller går ut over løftinga - peke enda mer ut med tærne. Da vil du ikke rulle ut over såla, men vil bare kjenne at tærne borer seg inn i skotuppene. Det stiller større krav til balanse og vil gjøre deg enda mer quadriseps-avhengig i bunnen av løftet. (Selv trives jeg dårlig med det, rent teknisk, men ser at mange av de virkelig sterke sumo-løfterne gjør det slik.) Ellers synes jeg Erle Engmark drar fantastisk balansert og god sumo - mulig du kan " se" noe lurt om du finner gode klipp av henne på youtube.

Takk for tips !

Tærne peker egentlig allerede rimelig langt utover, men merket at det kan fort gå utover balansen. Skal se om jeg finner noen filmer.

Her kan du se at jeg peker tærne rimelig mye utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...