Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med svakt grep i venstre hånd. Dette begynner å bli et veldig irriterende problem ved blant annet markløft og nedtrekk. Jeg tror det er fordi jeg har en liten feil i venstre hånd, to av fingrene er veldig mye kortere enn vanlig (genfeil) Har ikke noen problemer med høyre hånd.

Hvilke hjelpemidler er det som eventuelt kan hjelpe? Merker at grepet ikke klarer mer enn ca 30 kilo i markløft, mens jeg egentlig tar 45.

Fortsetter under...

Du kan kjøpe deg drareimer eller begynne å bruke kalk. Begge deler er vanlig innenfor styrketrening når mann ønsker bedre grep. Dette kan kjøpe hos så godt om alle forhandler som selger produkter innenfor styrketrening.

Om du kjøper reimer vil jeg anbefale deg å bruke disse på begge hendene og ikke bare venstre, for å få en god symmetri. I tillegg vil jeg anbefale deg å legge inn øvelser i programmet ditt med fokus på å forbedre grepet ditt for du kommer til å øke i mange øvelser og du kommer til å trenge et godt grep for at du skal kunne få et godt utbytte av andre øvelser.

Håper dette hjelper.

Fin link Kaasa!

Skrev om en del grepøvelser i denne tråden her, hvis du vil se

Hvordan trene opp grepet? | Fitnessbloggen Forum

Det virker veldig rart at grepet svikter på 30kg, til og med når du bruker under/over grep. Ville anbefale deg å prøve kalk, og trene med dobbel overhåndsgrep så lenge du klarer, også bytte til under/over.

Også trene spesifikt med øvelser på venstre hånden. Db rows med en del repetisjoner tror jeg vil være en god øvelse.

Annonse

Å bruke reimer hjelper ikke på grep-problemet, men kalk opp og heller fokuser på at "den sterke" siden ikke får flere repetisjoner enn den svake. (om man bruker mixed).

Fins øvelser for å forbedre grepet, så vil anbefale deg å google disse. Jeg syns mitt grep er mye bedre uten noe annet enn kalk og senker stanga saaaaaaakte under markløft.

Fin link Kaasa!

Skrev om en del grepøvelser i denne tråden her, hvis du vil se

Hvordan trene opp grepet? | Fitnessbloggen Forum

Det virker veldig rart at grepet svikter på 30kg, til og med når du bruker under/over grep. Ville anbefale deg å prøve kalk, og trene med dobbel overhåndsgrep så lenge du klarer, også bytte til under/over.

Også trene spesifikt med øvelser på venstre hånden. Db rows med en del repetisjoner tror jeg vil være en god øvelse.

Det er kanskje ikke så rart hvis det er genfeilen som gjør det? Jeg er ikke noe lege eller noe men det virker jo plausibelt at det har en del å si ut i fra det hun beskriver i første posten :)

Supert med linker! Tror det er fordi peke og ringefinger er mye kortere, at det påvirker hele grepet... På høyre hånd er det null problem. Men dersom jeg trener opp grepet og bruker kalk eller reimer burde det gå fint håper jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...