Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har du noen sykdommer/spesielle medisiner du tar da?

For du vil no matter what, hvis du er i underskudd gå ned i vekt. Uansett hva du sier. Om du ikke klarer å få i deg "Minimums" anbefalningene på en ekstrem diett. Så må du nesten droppe ekstrem dietten og heller legge deg høyere på kcal og trene mer.

Ikke si "det er en grunn til at jeg går på den". Når du FAKTISK ikke går på den. Du spiser ikke det du skal ha på dietten en gang, og det er en EKSTREM diett. Da ligger det en feil noe annet sted. Ikke i dietten. Enten skeier du ut en eller annen gang osv. For du er laaangt under det du skal ha bare ved å holde kroppen i livet. Så ja :) Nå må du gå godt igjennom tingene dine :) Eller være tålmodig.

Uansett, så anbefaler jeg(og mest sannsynlig 99% alle andre) å faktisk spise det som er "Minimum" på dietten. Ellers går du faktisk ikke på PSMF og du har lagd din egen sultediett :)

ja det er det jeg mener. når jeg uansett går i underskudd på kalorier, så burde jeg gå ned i vekt. det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor jeg ikke går ned. det er som sagt et regnestykke som burde gå opp, uansett diett eller ikke diett.

jeg har ingen sykdommer nei, og sjekket helsa ellers, sroffskiftet, kolesterol osv for 3 måneder siden. alr var normalt. og hva er da minimumsgrensen på kalorier på denne dietten?? og som jeg har forstått så burde en dame på min vekt gå ned hvertfall 2 kilo i uka på "denne dietten", eller på så lite kalorier.

Fortsetter under...

Gjest Slettet
ja det er det jeg mener. når jeg uansett går i underskudd på kalorier, så burde jeg gå ned i vekt. det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor jeg ikke går ned. det er som sagt et regnestykke som burde gå opp, uansett diett eller ikke diett.

jeg har ingen sykdommer nei, og sjekket helsa ellers, sroffskiftet, kolesterol osv for 3 måneder siden. alr var normalt. og hva er da minimumsgrensen på kalorier på denne dietten?? og som jeg har forstått så burde en dame på min vekt gå ned hvertfall 2 kilo i uka på "denne dietten", eller på så lite kalorier.

Det er ikke noe "Minimum" når det gjelder kcal. Du skal som sagt spise 2-2,5g proteiner per kg(ca 170-212) i ditt tilfelle+ 0-40g karbs+20g fett ca

La oss si

180*4=720

30*4=120

20*9=190

= 1030 kcal i så fall :) med fordelingen 180g proteiner, 30g karbs og 20g fett :)

Edit: Du kan ikke forvente å gå 2kg ned i uken nei :) Det vil variere, som sagt 1-2 første ukene kan du gå alt fra 1-10kg ned for den saks skyld, og så kan du faktisk "Legge på deg". osv.. Kan gå mye i bølgedaler.

Men ikke få panikk, dette har mye med vann å gjøre. :) Så lenge du får en vektnedgang over tiden på dietten, så skal du være fornøyd :) Det er ikke noen "Mirakel" diett :)

Har du ikke lest artikkelen? Der står jo faktisk alt du trenger å vite! Til og med to dagsoppsett... Det til venstre er for en dame på cirka 70-80kg og til høyre er for en mann på 110-120kg. Jeg ville lagt meg på det for mannen pga. vekta. 600kcal er uansett drøyt lite. Selv på PSMF havner det fort på 1000-1300kcal, og det gjør faktisk ingenting (for det er jo likevel veldig lite!!).

Frokost

1 krydret kyllingfilet (160g)/ 2 krydret kyllingfilet (320g)

Tomat, agurk, isbergsalat, sopp og paprika /Tomat, agurk, isbergsalat, sopp og paprika

1 ss sel-, fiske- eller lakseolje/ 1 ss sel-, fiske- eller lakseolje

Lunsj

200g karbonadedeig/ 300g karbonadedeig

Ulike krydder7 Ulike krydder

Brokkoli, spinat, paprika7 Brokkoli, spinat, paprika

Mellomåltid

En halv eller hel boks cottage cheese/ 1 boks cottage cheese +10g proteinpulver

150g bringebær (søtet med sukrin, splenda eller natreen)/ 250g bringebær (med søtning)

Middag / kveldsmat

200g svinefilet/ 300g svinefilet

Brokkoli, blomkål, asparges og spinat/ Brokkoli, blomkål, asparges og spinat

Herregud. Blir nesten litt provosert når jeg leser måten du svarer på! Du stiller spørsmål her inne og får tilbake klare og tydlige svar fra erfarne folk, men nekter å høre etter??? Vil du nå målet ditt eller ikke, er det som er spørsmålet. Vil du ha optimale resultater fra PSMF må du nesten gjøre som oppsatt. 600kcal pr dag er det værste jeg har hørt. Ærlig talt. Mener ikke å være slem, men haaalloo!! o_O

herregud. jeg hører da etter!? jeg spør om flere spørsmål, og forteller hva jeg gjør og ikke gjør. nekter da ikke for noen ting jeg !

Det er ikke noe "Minimum" når det gjelder kcal. Du skal som sagt spise 2-2,5g proteiner per kg(ca 170-212) i ditt tilfelle+ 0-40g karbs+20g fett ca

La oss si

180*4=720

30*4=120

20*9=190

= 1030 kcal i så fall :) med fordelingen 180g proteiner, 30g karbs og 20g fett :)

Edit: Du kan ikke forvente å gå 2kg ned i uken nei :) Det vil variere, som sagt 1-2 første ukene kan du gå alt fra 1-10kg ned for den saks skyld, og så kan du faktisk "Legge på deg". osv.. Kan gå mye i bølgedaler.

Men ikke få panikk, dette har mye med vann å gjøre. :) Så lenge du får en vektnedgang over tiden på dietten, så skal du være fornøyd :) Det er ikke noen "Mirakel" diett :)

takk:)

Har du ikke lest artikkelen? Der står jo faktisk alt du trenger å vite! Til og med to dagsoppsett... Det til venstre er for en dame på cirka 70-80kg og til høyre er for en mann på 110-120kg. Jeg ville lagt meg på det for mannen pga. vekta. 600kcal er uansett drøyt lite. Selv på PSMF havner det fort på 1000-1300kcal, og det gjør faktisk ingenting (for det er jo likevel veldig lite!!).

Frokost

1 krydret kyllingfilet (160g)/ 2 krydret kyllingfilet (320g)

Tomat, agurk, isbergsalat, sopp og paprika /Tomat, agurk, isbergsalat, sopp og paprika

Lunsj

200g karbonadedeig/ 300g karbonadedeig

Ulike krydder7 Ulike krydder

Brokkoli, spinat, paprika7 Brokkoli, spinat, paprika

Mellomåltid

En halv eller hel boks cottage cheese/ 1 boks cottage cheese +10g proteinpulver

150g bringebær (søtet med sukrin, splenda eller natreen)/ 250g bringebær (med søtning)

Middag / kveldsmat

200g svinefilet/ 300g svinefilet

Brokkoli, blomkål, asparges og spinat/ Brokkoli, blomkål, asparges og spinat

jo jeg har lest artikkelen. flere ganger. leste det der du skrwv nå, og jeg også tenkte på at jeg måtte spise det som ble satt opp for en mann. men nå skal det sies at jeg ikke er mann, og har ikke en veeldig ator magesekk. derfor litt vanskelig å holde seg til det :)

Annonse

jo jeg har lest artikkelen. flere ganger. leste det der du skrwv nå, og jeg også tenkte på at jeg måtte spise det som ble satt opp for en mann. men nå skal det sies at jeg ikke er mann, og har ikke en veeldig ator magesekk. derfor litt vanskelig å holde seg til det :)

Jeg er virkelig heller ikke mann, men jeg kan spise som en hest. Du kan om du vil. Akkurat det nekter jeg å tro har med kjønn og gjøre. Det jeg selv opplevde var at jeg måtte prioritere å spise proteinene ved måltidet først, slik at jeg ikke var uheldig og spiste meg mett på grønnsaker.

Jeg føler faktisk at du lager deg unnskyldninger for å ikke klare dette. Jeg prøver på ingen måte å være slem nå, men jeg sier det jeg skulle ønske noen sa til meg for flere år siden (jeg veier mer enn deg og er noen få cm kortere). Du (som jeg) har lagt på deg av en grunn, kcal inn har vært større enn kcal ut, og mest sannsynlig så har det vært en underliggende grunn for dette. Du burde prøve å finne ut av hva dette "problemet" har vært/er, og gjøre deg selv klar over det - først da vil du kunne jobbe på en ordentlig måte mot å bli en bedre versjon av deg selv. Det er faktisk ikke vits å kaste seg på en ekstremdiett som varer til du når målvekta di om du ikke lærer noe av det. For når du da når målvekta og begynner å spise "normalt" så er veien tilbake til gamle vaner skummelt kort!

Dette er ting jeg jobber selv med daglig, og nei, det er ikke enkelt - men det er faktisk verdt det. Du får så mye mer igjen for det!

veldig mye bra tips her, ingen her er i dine sko du vet best selv, men jeg kan ærlig si at jeg har gått ned 50kg og da regner jeg ikke med muskelmassen jeg har bygd. da jeg startet var jeg helt grønn og naiv, hør på folk som har vært igjennom det, jeg oxo har hatt problemer lenge med vekt reduksjon. jeg har prøvd det meste som finnes

Ok. du veier 112kg og du spiser 600 kalorier om dagen, men går ikke ned i vekt?

1. Du opplever midlertidig vannretensjon.

Dvs fettet kroppen din bruker som energi erstattes midlertidig av vann, og vekten (og kroppsmål) står dermed stille. Før eller siden kommer det da et "woosh" og du våkner en morgen og veier plutselig flere kg mindre enn dagen før. Dette er helt normalt.

2. Du underrapporterer matinntaket ditt

Fettforbrenning forutsetter negativ energibalanse. Du må over tid bruker mer kalorier enn du putter i deg. Ikke 4 dager i uken, men OVER TID. Personlig synes jeg det er overraskende lett å utligne 4-5 sunne bra dager med en helg på fylla med øl og kebab :) Loggfør totalt kaloriinntak over en hel uke. Og få med deg ALT: Smør i panna, 3 flak med potetgull, neven med nøtter... ALT. Del totalen på 7. Resultatet er kaloriinntaket ditt per døgn for den uken.

3. Du er alvorlig syk

Du er ærlig på matinntaket, og opprettholder en vekt på 112kg med et gjennomsnittlig energiinntak på 600kalorier per døgn over tid? Tid for å dra til legen!

-Når det er sagt: 600kalorier per dag er en helt dustete diett. Det er selvpining på høyt nivå, det er direkte helseskadelig, og du er DØMT til å mislykkes fordi du UMULIG kan opprettholde det over tid. Du ender derfor i lengden mest sannsynlig opp på samme vekt som da du begynte. PSMF er på ingen måte en diett du skal følge i lang tid.

Anbefaler at du setter deg godt inn kosthold og ernæring, og at du etterhvert forstår at letteste veien til en kropp du trives med er et kosthold du kan leve med resten av livet.

Tips til å logge maten din: Online kostdagbok - Prøv gratis! Oppskrifter - Treningsdagbok - Egne matvarer - Viser næringsinnhold for alle næringsstoffer

Da vet du nøyaktig hva du har i deg, gjør dette i en uke så kan du se hva du har spist! Ikke lur deg med å ikke oppføre noe, husk å før opp alt flytende drikke og!

Ok. du veier 112kg og du spiser 600 kalorier om dagen, men går ikke ned i vekt?

Dvs fettet kroppen din bruker som energi erstattes midlertidig av vann, og vekten (og kroppsmål) står dermed stille. Før eller siden kommer det da et "woosh" og du våkner en morgen og veier plutselig flere kg mindre enn dagen før. Dette er helt normalt.

2. Du underrapporterer matinntaket ditt

Fettforbrenning forutsetter negativ energibalanse. Du må over tid bruker mer kalorier enn du putter i deg. Ikke 4 dager i uken, men OVER TID. Personlig synes jeg det er overraskende lett å utligne 4-5 sunne bra dager med en helg på fylla med øl og kebab :) Loggfør totalt kaloriinntak over en hel uke. Og få med deg ALT: Smør i panna, 3 flak med potetgull, neven med nøtter... ALT. Del totalen på 7. Resultatet er kaloriinntaket ditt per døgn for den uken.

3. Du er alvorlig syk

Du er ærlig på matinntaket, og opprettholder en vekt på 112kg med et gjennomsnittlig energiinntak på 600kalorier per døgn over tid? Tid for å dra til legen!

-Når det er sagt: 600kalorier per dag er en helt dustete diett. Det er selvpining på høyt nivå, det er direkte helseskadelig, og du er DØMT til å mislykkes fordi du UMULIG kan opprettholde det over tid. Du ender derfor i lengden mest sannsynlig opp på samme vekt som da du begynte. PSMF er på ingen måte en diett du skal følge i lang tid.

Anbefaler at du setter deg godt inn kosthold og ernæring, og at du etterhvert forstår at letteste veien til en kropp du trives med er et kosthold du kan leve med resten av livet.

Jeg loggfører all mat jeg spiser. Holder meg til maks 30 g karbo og maks 30 g fett per dag. Loggfører ALT. Jeg hadde aldri lagd denne tråden om jeg "ljugde" om det jeg får i meg. Den eneste jeg da ljuger for, er meg selv. Jeg er fullstendig klar over at 600 kslorier per dag er latterlig lite, men jeg går konstant mett hele dagen. Og som jeg skrev tidligere her så har jeg vært hos legen. Alt var (utrolig nok) normalt. Jeg er jo selvfølgelug både frustrert og lei meg for at jeg ikke går ned når jeg får i meg så sykt lite kalorier. Det ER jo et regnestykke som skal gå opp. Jeg forbrenner ca 2200 kalorier i døgnet ved å bare sitte stille (noe jeg selvfølgelig ikke gjør). Før denne dietten prøvde jeg å spise 1800 kalorier per dag. Trente tre dager i uka. Gikk fortsatt ikke ned verken kilo eller cm. Og jeg loggførte alt, ned til en liten cherrytomat.

Ikke for å provosere eller lage ugang her i tråden, jeg spør i beste mening:

Hvis du analyserer fortiden din for å finne ut av hva som førte til at du endte opp i 112kg, hva kommer du frem til?

Bor du alene eller er det flere i husholdningen?

Grunnen til at jeg spør er pga at jeg har en kompis som veier ca like mye som deg, og er litt lavere, kona drar han med på trening, lager mat til ham, passer på at han får i seg matmengde som gir underskudd pr dag, men.... han går faktisk på kjøkkenet i søvne om natten og eter allverdens han finner. Om morgenen husker han ikke noe som helst.

Annonse

Før denne dietten prøvde jeg å spise 1800 kalorier per dag.

Jeg er fullstendig klar over at 600 kslorier per dag er latterlig lite, men jeg går konstant mett hele dagen.

Du spiste 1800 kalorier per dag før denne dietten, men er konstant mett på 600 kalorier per dag nå? Og merker ingen vektendring etter 65% kutt i energiinntak?

Enten er du for utålmodig ref:

Eller så juger du så det renner av deg.

Du spiste 1800 kalorier per dag før denne dietten, men er konstant mett på 600 kalorier per dag nå? Og merker ingen vektendring etter 65% kutt i energiinntak?

Enten er du for utålmodig ref:

Eller så juger du så det renner av deg.

ja jeg går konstant mett på 600 kalorier hver dag på DENNE dietten! proteiner metter mer i lengden enn fett og karbo. da jeg spiste 1800 kalorier i døgnet gikk jeg ikke på noen diett, spiste normal mat.

ærlig talt. å en gang nevne at jeg kanskje ljuger er unødvendig syns jeg. hvorfor i all verden skulle jeg ljuge??? sånn seriøst.

Ta det ikke ille opp, Vercosnil - men du stiller oss overfor et vanskelig valg.

Enten må vi forkaste troen på uomtvistede fakta om forbrenning, kcal inn vs. kcal ut, underskudd/overskudd, også videre - eller så må vi godta at det er noe ved ditt tilfelle som er "på siden" av vitenskapen.

Å føle seg konstant mett på 600 kcal om dagen over en viss periode, tyder på en slags sykelighet. Du bør isåfall søkee hjelp, tenker jeg.

Å gå fra en periode på 1800 kcal pr.dag og ned til 600 kcal pr.dag i en ny periode UTEN at det gir seg utslag på vekta,for deg som overvektig, betyr at du ikke er som mennesker flest. Hvor lenge har disse periodene vart uten at vekta har tikket seg?

Ikke for å provosere eller lage ugang her i tråden, jeg spør i beste mening:

Hvis du analyserer fortiden din for å finne ut av hva som førte til at du endte opp i 112kg, hva kommer du frem til?

Bor du alene eller er det flere i husholdningen?

Grunnen til at jeg spør er pga at jeg har en kompis som veier ca like mye som deg, og er litt lavere, kona drar han med på trening, lager mat til ham, passer på at han får i seg matmengde som gir underskudd pr dag, men.... han går faktisk på kjøkkenet i søvne om natten og eter allverdens han finner. Om morgenen husker han ikke noe som helst.

jeg begynte å gå opp da jeg ble 18, flyttet for meg selv, fikk kjæreste, begynte å jobbe på gatekjøkken og begynte på p-sprøyte. jeg sluttet på gatekjøkkenet etter 6 måneder. da hadde jeg allerede gått opp 10 kilo. så bare fortsette det. men det skal også nevnes at jeg fikk PCOS-diagnose da jeg var 21år. da veide jeg 113. de fleste med PCOS har problemer med overvekt. men uansett, det skal fortsatt ikke være umulig å gå ned i vekt. jeg bor vanligvis for meg selv, men denne sommeren bor jeg hos en kompis, nettopp for å få hjelp til å holde meg på matta. selvom han ikke gjør noe, så vet jeg at han er der, så jeg klarer å holde meg til dietten selv. det er jeg som lager maten. han slanker seg ikke. for 4 år siden bodde jeg sammen med min daværende kjæreste. han skulle ned 10 kilo, jeg ville ned 30. vi gjorde sammen, derfor klarte han å gå ned de 10, jeg klarte 20. men da fikk jeg også reductil fra legen, noe som ikke er lovlig lenger. jeg synes det er vanskeligere å gå ned i vekt nå, etter jeg fikk barn for halvannet år siden... det er derfor jeg begynte på dette, for kanskje å få resultater...

Ta det ikke ille opp, Vercosnil - men du stiller oss overfor et vanskelig valg.

Enten må vi forkaste troen på uomtvistede fakta om forbrenning, kcal inn vs. kcal ut, underskudd/overskudd, også videre - eller så må vi godta at det er noe ved ditt tilfelle som er "på siden" av vitenskapen.

Å føle seg konstant mett på 600 kcal om dagen over en viss periode, tyder på en slags sykelighet. Du bør isåfall søkee hjelp, tenker jeg.

Å gå fra en periode på 1800 kcal pr.dag og ned til 600 kcal pr.dag i en ny periode UTEN at det gir seg utslag på vekta,for deg som overvektig, betyr at du ikke er som mennesker flest. Hvor lenge har disse periodene vart uten at vekta har tikket seg?

jeg forstår akkurat hva du mener. det er nettopp derfor jeg blir frustrert over at jeg ikke går ned. man SKAL gå ned på et kaloriunderskudd, uansett. men jeg gjør det ikke. kan forstå at noen av dere tror jeg ljuger, men ærlig talt så gjør jeg ikke det. det er nesten sånn at dere skulle kommet å bodd med meg i noen uker for å se jeg snakker sant. NOE er galt, det vet jeg. men hva skal jeg tro, når jeg teller alle kalorier, har sjekka meg hos legen, trener med PT osv osv...? off...

jeg begynte å gå opp da jeg ble 18, flyttet for meg selv, fikk kjæreste, begynte å jobbe på gatekjøkken og begynte på p-sprøyte. jeg sluttet på gatekjøkkenet etter 6 måneder. da hadde jeg allerede gått opp 10 kilo. så bare fortsette det. men det skal også nevnes at jeg fikk PCOS-diagnose da jeg var 21år. da veide jeg 113. de fleste med PCOS har problemer med overvekt. men uansett, det skal fortsatt ikke være umulig å gå ned i vekt. jeg bor vanligvis for meg selv, men denne sommeren bor jeg hos en kompis, nettopp for å få hjelp til å holde meg på matta. selvom han ikke gjør noe, så vet jeg at han er der, så jeg klarer å holde meg til dietten selv. det er jeg som lager maten. han slanker seg ikke. for 4 år siden bodde jeg sammen med min daværende kjæreste. han skulle ned 10 kilo, jeg ville ned 30. vi gjorde sammen, derfor klarte han å gå ned de 10, jeg klarte 20. men da fikk jeg også reductil fra legen, noe som ikke er lovlig lenger. jeg synes det er vanskeligere å gå ned i vekt nå, etter jeg fikk barn for halvannet år siden... det er derfor jeg begynte på dette, for kanskje å få resultater...

....og jeg gikk opp igjen da jeg sluttet på reductil...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...