Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe ja, men er ikke magetrening du begynner med når man vil redusere fettprosenten. Har nok en fettprosent under gjennomsnittet for jenter på min alder, men jeg er ute etter dt lille ekstra ;)

siterte dette da : "men likevel uteblir magerutene dersom jeg innfører karbsene" :p

Annonse

jeg har regnet ganske så nøyaktig på både antall karbs, protein - der utfallet blir rundt 100g karbs i gjennomsnitt per dag, 200g prots

Om du veier 55 kg, og kjører i deg 200 gram protein, så spiser du nesten 4 gram protein pr kg kroppsvekt. Tror du fint kan nøye deg med rundt halvparten - det er iallefall nok for de aller fleste. I så fall ville regnestykket på 2000 kcal bli omtrent sånn: 100 gram karbo = 400 kcal, pluss 100 gram protein = 400 kcal. Om smør hadde vært eneste fettkilde, burde du få i deg drøye 150 gram. Men så klart - varièr fettkildene....og du ha ruter på magen da, med mindre du konkurerer i fitness eller lignende?

Om du veier 55 kg, og kjører i deg 200 gram protein, så spiser du nesten 4 gram protein pr kg kroppsvekt. Tror du fint kan nøye deg med rundt halvparten - det er iallefall nok for de aller fleste. I så fall ville regnestykket på 2000 kcal bli omtrent sånn: 100 gram karbo = 400 kcal, pluss 100 gram protein = 400 kcal. Om smør hadde vært eneste fettkilde, burde du få i deg drøye 150 gram. Men så klart - varièr fettkildene....og du ha ruter på magen da, med mindre du konkurerer i fitness eller lignende?

Får nok variere endel på fettkildene. Primært et fettkildene maragrin i stekepannen, avokado, CC. Det var nå det da, jeg jo ikke ha litt mageruter - skal verken stille i fitness eller annet. det hele handler vel om resultater og velvære, men trives selvfølgelig uten også :)

200g protein på din vekt er tullerusk. More does not equal better. Ville halvert proteinmengden og økt fettinntaket betydelig. Smør, nøtter, avokado, fet fisk, egg, osv.

Fett | Frisk og Funksjonell

Vel, har vel innsett det etterhvert jeg også. Har delvis blitt slik fpr jeg holder meg mett lenge på proteiner, samt at karb inntaket ikke blir så høyt da. Da er det innføring av smør i hus heretter! :)

Vel, har vel innsett det etterhvert jeg også. Har delvis blitt slik fpr jeg holder meg mett lenge på proteiner, samt at karb inntaket ikke blir så høyt da. Da er det innføring av smør i hus heretter! :)

Bra. Pass på at det er smør. Margarin kan du kaste i søpla.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...