Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet, virkelig IKKE stedet å spørre om muffins-tips - men er ikke medlem noen andre steder så fant det vel enklest å bare spørre her. Kan jo hende noen er avdanket muffinsholiker her? Håper det :p

Skal i konfirmasjon på lørdag og fikk akkurat beskjed at jeg må bake muffins fordi hun som konfirmeres ikke liker noen av kakene de andre skal lage...... Såååå noen som har muffinsoppskrifter som passer 15 årige (?) jenter? Eller tips til noen sider evt. som har oppskrifter på sånt noe?

Fristet veldig å bare kjøre ferdig-muffins, men det er jo litt sløvt.......

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20651-muffins-til-konfirmasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toro langpanne sjokoladekake som en tømmer i muffinsformer og pynter (gir ca 30 store muffins) - godt, enkelt og du kan late som du har laget det selv :p

Vær kreativ med pynten, så tenker få på smaken

Om jeg (de få gangene det skjer) skal lage muffins fra bunnen bruker jeg google, så er dessverre til dårlig hjelp der, men lykke til :)

Toro langpanne sjokoladekake som en tømmer i muffinsformer og pynter (gir ca 30 store muffins) - godt, enkelt og du kan late som du har laget det selv :p

Vær kreativ med pynten, så tenker få på smaken

Om jeg (de få gangene det skjer) skal lage muffins fra bunnen bruker jeg google, så er dessverre til dårlig hjelp der, men lykke til :)

Smart! Tror jeg går for Toro. Hehehe.

Kan evt. sjekke google hvordan det står til - om det er vanskelig/gjennomførbart å lage selv. Hehe. Takk for tips :)

Her høres det ut som om det behøves litt Good eats.

http://www.youtube.com/watch?v=lJ806w8yF6U

Denne omhandler cupcakes istedenfor muffins(mest sannsynligvis det litjpia siktet til, da cupcakes er mindre,søtere, har større muligheter for r0000sa! og har mer r0zaklissete fyll enn muffins,som regel er større, mindre søte,og ofte inneholder alt fra kokos, lime, blåbær,nøtter eller havregryn osv)

Eventuellt kan du sjekke ut denne!

Hele norge baker - køppkæikes

Her høres det ut som om det behøves litt Good eats.

http://www.youtube.com/watch?v=lJ806w8yF6U

Denne omhandler cupcakes istedenfor muffins(mest sannsynligvis det litjpia siktet til, da cupcakes er mindre,søtere, har større muligheter for r0000sa! og har mer r0zaklissete fyll enn muffins,som regel er større, mindre søte,og ofte inneholder alt fra kokos, lime, blåbær,nøtter eller havregryn osv)

Eventuellt kan du sjekke ut denne!

Hele norge baker - køppkæikes

Hahaha, ja. Nettopp!

Skal sjekke ut, takk! :)

Annonse

De beste oppskriftene finner du på bakebloggen passionforbaking.com! Utroolig mange gode oppskrifter der, og mye som er lett å lage! Hun som står bak bloggen har også nylig kommet ut med en type 1-2-3-serie, som sikkert er kjempeenkel for de som er litt nybegynner innenfor kakebaking :)

Passion 4 baking

» Manuelas kakeserie i samarbeid med Møllerens & Give-away

anbefaler også passion4baking, der er det enkle steg for steg beskrivelser. Eller kjøp de nye mixene hennes i butikk. Har ikke smakt de, men vil tro de er bra!!

Syns liksom at toro er litt kjipt i en konfirmasjon jeg da... Jeg baker masse cupcakes, lurer du på noe så bare spør :) (og jeg baker bare sånne usunne, hehe)

anbefaler også passion4baking, der er det enkle steg for steg beskrivelser. Eller kjøp de nye mixene hennes i butikk. Har ikke smakt de, men vil tro de er bra!!

Syns liksom at toro er litt kjipt i en konfirmasjon jeg da... Jeg baker masse cupcakes, lurer du på noe så bare spør :) (og jeg baker bare sånne usunne, hehe)

Hurra, flere cupcake-elskere! :lol:

Nå, siden dette er en muffinstråd, og vi har flere erfarne bakere her - når jeg lager muffins fra bunn av, og følger steketid, så synker de sammen etter at de er tatt ut. Hvordan får jeg dem luftige og saftige på en gang?

Det fine med ferdigposer er at de ikke synker sammen. :meh:

Jeg sliter noen ganger også med det samme, og det kan være at jeg har hatt for lite røre i formene (burde ha ca 3/4 full), eller så bruker jeg å la de stå i ovnen med temperaturen skrudd av og døra halvåpen, slik at temperaturforandringen ikke blir for brå (mistenker at dette gjør at de kan synke sammen; det blir for brå forandring i temperaturen). Pass også på å ha nok bakepulver i, jeg bruker å nesten doble mengden bakepulver det står i oppskriften. :D

Annonse

Viktig at de er gjennomstekt. Sjekk med en tannpirker eller noe. I tillegg er det viktig å blande mel/ bakepulver godt sammen, gjerne sikte det sammen et par ganger før det haes i røra. Og generelt vispe/ blande alle ingrendieser godt sammen. Mixer`n må stå å dure noen minutter :)

Nå, siden dette er en muffinstråd, og vi har flere erfarne bakere her - når jeg lager muffins fra bunn av, og følger steketid, så synker de sammen etter at de er tatt ut. Hvordan får jeg dem luftige og saftige på en gang?

Det fine med ferdigposer er at de ikke synker sammen. :meh:

Kan være flere grunner, men jeg tipper at du enten ikke har stekt de til de er gjennomstekte eller rett og slett har hatt for mye mel i røren. :)

Åååh tusen takk for mange tips!! Passer ypperlig at vi hadde noen muffinsoholikere her (nekter å hive meg på trenden med å kalle det for cupcakes) :D Skal hive meg over bakingen i morgen, så mulig det blir sendt rundt noen desperate innboksmeldinger :p

hehe muffins og cupcake er ikke det samme. Muffins lager du på en annen måte (ofte med en eggedosis som base, cupcake er en minikake, hvor man som regel pisker sukker og smør hvitt først.) Men begge kan puttes oppi en muffinsform da. . .

I mitt vokabulær er alt som kan puttes i muffinsform muffins! Ellers er det for komplisert :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...