Gå til innhold

Tisser grønt av proteiner?


Liinn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjelp jeg tisser grønt!

Jeg mistenker dette å henge sammen med proteinpulver ol.

Skal selvfølgelig kontakte lege.

Men er det noen andre som har kjennskap til dette?

Noen tips? Er dette farlig for nyrene mine?

Kan være tegn på urinveisinfeksjon, forårsaket av pseudomonas bakterier

Har du noen andre spesifikke symptomer?

Enkelte matvarer, fargestoffer og medikamenter kan også gi grønnaktig urin. Har du spist noen matvarer du ikke pleier å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frisk som en fisk og har ikke vondt noen plass.

Men jeg ser jeg tisser litt grønt hver gang jeg har inntatt proteinpulver etter trening.

Hvis jeg ikke trener i helgen tisser jeg vanlig gult igjen for da intar jeg ikke proteinpulver av noe slag.

Tenkte at siden de fleste her inne er godt kjent med proteinpulver, kunne det hende noen hadde kjennskap til dette.

Jeg gjorde litt kjappe søk på nettet og forstod det kunne ha noe med nyrene å gjøre...

Har ikke spist særlig typisk superfood på flere måneder.

Har ganske normalt sunt kosthold med masse grønnsaker, rent kjøtt og litt karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe.. Her legger jeg ut i det vide og breie om urinen min:eek:;).

Kremt: Det svir ikke, klør ikke, jeg er ikke tissetrengt, har ikke vondt noen plass ellers i kroppen, fargen er klar og gjennomsiktig, eller er grønnfargen litt sånn.. neon-aktig..på ein måde.. Lysegrønn, grønngul! Jeg har ikke luktesans.. Så jeg vet ikke om det lukter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og tissa grønt en periode. Var hos legen, bare normale verdier. Fortsatt litt usikker på hva det kom av. Men prøv å bytte proteinpulver.

Så du sjekka hos legen og alt var normalt ja? Det var betryggende. håper det samme gjelder meg:-) jeg får sjekke hos legen jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Du har ikke, by any chance, en sånn toalettblokk? Eller sær lyssetting på badet?

Uansett kan det være greit å få det sjekka opp, men dersom du ikke merker andre symptomer enn at den antar en litt annen farge, så kan det fort være noe du har spist eller drukket. Ville uansett fall ringt legen og avlagt en liten urinprøve og tatt en blodprøve, bare for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villa bare ringt legekontoret, de har som regel mye svar bare over telefon. Men de vil vell ha deg inn til å ta en urinprøve og blodprøve tipper jeg. Det er jo fort gjort.

Reste her vil jo bare være ren tipping, feks google sier at div medikamenter kan gi en slik urin (se vedlegg på medisin om bivirkninger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...