Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lurte litt på hva man bør få i seg av energi før 3000 m intens løping? :)

Tja...det er jo ikke akkurat løping over lang tid, men en banan eller noe som gir rask energi litt i forkant er vel greit :)

Selv har jeg løpt noen av mine beste 3000 metere uten å ha spist noe særlig i forkant.

Skrevet

3000 meter er en såpass kort distanse at hva du spiser dagen i forveien strengt tatt ikke har så mye å si. Bare pass på å ikke spise for tett innpå økten hvis det gir deg hold, det er ikke særlig digg å løpe for harde livet i 3000 meter mens magen din holder på å drepe deg :p

Skrevet
Er ikke 3000m noe de fleste har unnagjort på under 20 minutter? Mennesker generelt har da nok energi til å løpe i 20 min uten å tenke på kostholdet?

Jo. Det er nok bare jeg som overtenker :-)

Skrevet

Det er egentlig ikke noe rocket science. Innta gjerne litt raske karbohydrater 30 min før du skal løpe. Typ riskaker med banan.

Skrevet
Ble dårlig med energiinntak dagene før eksamen og på selve eksamensdagen (pga eksamensnerver). Men det holdt i massevis med noe cottage cheese på morgenen, et eple halvveis og noe flytende proteiner på eksamensdagen. Ny pers på løpinga til og med! Hurra!! :-D

Gratulerer! :)

• 4 uker senere...
Skrevet
Lurte litt på hva man bør få i seg av energi før 3000 m intens løping? :)

3000 meter forbrenner 200-300 kalorier. Du trenger ikke spise noe mye mer enn tidligere på dagen enn at du kan dekke dette energibehovet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...