Gå til innhold

Lei av å ikke få resultat, noen tips? BILDE


hoggi92

Anbefalte innlegg

post-26446-14440937020696_thumb.jpg Heisann, jeg holder på å gi opp og søker dermed noen tips for å bli kvitt litt fett på kroppen. Jeg har trent cardio og spist veldig bra etter min mening hvor hverdagene består av

Frokost: havregryn med rosiner og kanel, en protein shake og vitaminer og udos choice

Lunsj: Kyllingkjøttdeig med brokkoli/paprika eller i verste fall bare kjyllingkjøttdeig eller bare kyllingfilet

Før trening: en banan eller eple

Etter trening: protein shake, 1 banan og en liten pakke rosiner

Middag: Kyllingfilet/karbonadedeig/kjyllingkjøttdeig osv med grov ris eller pasta (en håndfull eller noe i den duren :)

Jeg varierer med cardio treningen min, av og til kjører jeg det såkalte Gerilja kardio, av og te lange gåturer, eller lange joggeturer. rask gange i oppoverbakke. Syklet også 2 ganger i uken 2,5 - 3 mil i uken.

Jobber også som tømrermann som er en jobb me masse bøying,bæring,og tunge løft så jeg føler jeg får "trening" på jobb også.

Alder:21

Høyde: 175

Vekt 72/ 71 på en veeeeldig god dag :)

problemet: Jeg har lyst til å gå ned i fettprosent, ikke at jeg har noe muskler jeg vil få frem eller noe jeg har bare ikke lyst til å ha den kroppsformen som jeg har, man kan tydelig se sidefettet mitt og det er de jeg er misfornøyd me hovedsaklig :) Jeg har en kompis som sier jeg burde bygge å få bredere skulder/rygg slik at man ikke ser de valkene mens jeg er imot det og mener jeg bør gå ned og ble kvitt de før jeg tenker på noe annet, hva tenker dere? noen tips til hva jeg bør gjøre/spise eller trene?

håper på noen bra inspill :) takker på forhånd

post-26446-14440937020345_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye blir ca. kcal inntaket ditt av alt det der da? For meg virker det lite. Er ikke så flink til å regne ut sånn ca. kcal inntak uten ca. mengde oppgitt i gram.. Men det ser lite ut. Spessielt med tanke på aktivitetsnivået ditt. Kjør heller på med ondentlig tung styrke. Få i deg mere. tommelfinger regel: 1,5-2g protein / kg kroppsvekt. Det gjør underverker.

Edit: Så bilde nå. hvor høy og tung er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops glemte å skrive det, jeg er 175 høy og veier 72 kg. Jeg veide 80 for 2,5 måned siden men jeg merker ikke til noe spesiell forskjellen på kroppsfronten

Jeg så ikke spørsmåle ditt før nå men jeg hadde planlagt at kcal inntaket var ca litt i øverkant av 2000 kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er trøstende ord for deg, men sideflesket er det som blir borte sist.. Men sett fra den positive siden så er det derfor ingen grunn til å gi opp. Er bare å stå på, smøre seg med tålmodighet, spise nok, men ikke for mye. Du kan feks prøve å sjokkere kroppen, ved å en hel dag spise noe helt annet enn du pleier. Styrketrening er også flott for å både øke forbrenning og stramme opp kroppen litt, i tillegg til cardio. For hver ekstra kilo muskler forbrenner kroppen 80kcal mer om dagen tror jeg det er. :) Er ingen ekspert, men er litt av det jeg har plukka opp her og der:) Chili og grønn te skal vist også hjelpe med forbrenning. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, takker for svar og tips :) har du/dere noen andre gode eksempler på en fin diett jeg kan eventuelt følge en periode? og er det noen øvelser som kan funke bra til mage fettet eller er det kun kardio og generell trening som er tingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo gått ned i vekt, så noe skjer vel, men hvis du ikke bruker styrketrening vil ikke kroppen din endre fasong i så stor grad, du vil bare bli en mindre utgave av den du er. og ja, side/ryggflesk forsvinner sist, så bygge litt skuldre er helt fint det. hvis du får rettet deg opp i ryggen og får bedre holdning vil du se slankere ut.

kardio er kjempefint for å kvitte seg med litt fett, men unge menn responderer ofte veldig godt og fort på styrketrening, så jeg tenker at du har mer å hente med å trene litt styrke også. start på nybegynnerprogrammet du finner på fitnessbloggen et par ganger i uka i tillegg til kardioen du gjør nå, så er jeg sikker på at det skjer mer.

du kan også rydde litt i kosten din, kyllingkjøttdeig har faktisk litt høyere fettinnhold, kyllingfilet eller tunfisk eller karbonadedeig har lavere fettinnhold.

og skriv opp maten din, hvis du ikke vet helt hva du spiser blir det vanskeligere å rette opp mer senere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har gått ned 8kg på 12 uker~ ser det egentlig ut til at du gjør alt rett?! Hvis vi antar, forsiktig gjettet, at du ligger på 20% kroppsfett nå, har du ytterligere 15~ kilo fett tilbake. Går du ned 5 av disse, noe et kalorisk underskudd på ~500 optimalt sett fremprovoserer etter ~70 dager, vil du ligge på 13%! Tipper du vil se enorm fremgang hvis du bare fortsetter i samme baner.

PS: Jeg er ikke flink til å gjette kroppsfettprosent, det kan hende den er litt høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo gått ned i vekt, så noe skjer vel, men hvis du ikke bruker styrketrening vil ikke kroppen din endre fasong i så stor grad, du vil bare bli en mindre utgave av den du er. og ja, side/ryggflesk forsvinner sist, så bygge litt skuldre er helt fint det. hvis du får rettet deg opp i ryggen og får bedre holdning vil du se slankere ut.

Noe skjer det ja, men jeg sliter med å se hva som skjer :/ men kan det være lurt å trene mage eller noe??

start på nybegynnerprogrammet du finner på fitnessbloggen et par ganger i uka i tillegg til kardioen du gjør nå, så er jeg sikker på at det skjer mer.

Det skal jeg så absolutt begynne å gjøre, jeg har trent styrke tidligere men det har egentlig bare vært sånn av og på og ikke vært altfor nøye me øking av vekter. Noen som har et program som de har merket stor forskjell med? jeg har dårlig erfaring med markløft, jeg får det ikke til og jeg har hatt en personlig trener som har prøvd å lært meg det men fikk det fortsatt ikke til :/ vet ikke om det er jeg som er heilt onnas eller hva det er.

Om du har gått ned 8kg på 12 uker~ ser det egentlig ut til at du gjør alt rett?! Hvis vi antar, forsiktig gjettet, at du ligger på 20% kroppsfett nå, har du ytterligere 15~ kilo fett tilbake. Går du ned 5 av disse, noe et kalorisk underskudd på ~500 optimalt sett fremprovoserer etter ~70 dager, vil du ligge på 13%! Tipper du vil se enorm fremgang hvis du bare fortsetter i samme baner.

som du ser på bilde hva vil du tro at fettprosenten ligger på? har hørt at når man regner ut at det ikke ofte "stemmer" åsånt. Føler at jeg ikke har altfor mye fett på selve fronten av magen eller ved ribbeina, ribbeine viser ofte og da kan man vel ikke ha altfor masse å gå igjen eller er jeg helt på jordet?

takk for inleggene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bare opplever en liten stagnasjon akkurat nå? Bare fortsett som du gjør, eller bytt ut noen av cardioøktene med mer og tyngre styrketrening, Muskler spiser fett! (y)

Jeg hadde litt issues med vekta før i tiden, og trente cardio 4-5 timer (!) om dagen, men har aldri vært så slank og fin som da jeg gikk over til å trene styke 6 dager i uka i stedet for. Alt fettet bare rant av;) Good times, good times.....*dreamy*

Men du er jo på riktig vei uansett, så du tjener hvertfall ikke noe på å gi opp. Får du nok søvn forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe skjer det ja, men jeg sliter med å se hva som skjer :/ men kan det være lurt å trene mage eller noe??

Det skal jeg så absolutt begynne å gjøre, jeg har trent styrke tidligere men det har egentlig bare vært sånn av og på og ikke vært altfor nøye me øking av vekter. Noen som har et program som de har merket stor forskjell med? jeg har dårlig erfaring med markløft, jeg får det ikke til og jeg har hatt en personlig trener som har prøvd å lært meg det men fikk det fortsatt ikke til :/ vet ikke om det er jeg som er heilt onnas eller hva det er.

som du ser på bilde hva vil du tro at fettprosenten ligger på? har hørt at når man regner ut at det ikke ofte "stemmer" åsånt. Føler at jeg ikke har altfor mye fett på selve fronten av magen eller ved ribbeina, ribbeine viser ofte og da kan man vel ikke ha altfor masse å gå igjen eller er jeg helt på jordet?

takk for inleggene :)

Nei, det nytter ikke å trene mage for å få vekk magefett, du kan ta tusen situps om dagen uten at fettet som ligger oppå vil bry seg overhodet. Mekanismene for økning i muskelmasse og fettfjerning fungerer helt forskjellig.

Apropos programmer er det plenty her på forumet, spesiellt under "Treningsprogram"underforumet. det er også skrevet masse bra artikler om temaet; let og du skal finne. Dette gjelder også markløft. Du kan fortsette på diett for å gå ned i fettprosent med halvshabby styrkeopplegg, eller så kan du forbedre innsatsen på styrketreningsfronten, og få mer muskler. da vil fettprosenten automagisk krympe av seg selv(siden muskelprosenten øker) , OG du vil se MYE bedre ut når du når fettprosenten du ønsker deg, for da har du muskler under å vise frem!:)

(pluss at jobben din mest sannsynligvis vil bli vesentlig lettere)

og sist men ikke minst, 8pack er overvurdert, skaff deg ryggtavle bred som en låvedør og skuldre som fotballer, og ingen vil bry seg om at de ikke kan vaske undertøyet på magen din;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt issues med vekta før i tiden, og trente cardio 4-5 timer (!) om dagen, men har aldri vært så slank og fin som da jeg gikk over til å trene styke 6 dager i uka i stedet for. Alt fettet bare rant av;) Good times, good times.....*dreamy*

Men du er jo på riktig vei uansett, så du tjener hvertfall ikke noe på å gi opp. Får du nok søvn forresten?[/

hehe, hørtes heilt fantastisk ut :)! hehe nei skal ikke gi opp må bare få litt mer motivasjon ser det ut som. ja nok av søvn, legger meg som regel kl 9-hall 10 tiden og er oppe igjen kl 6. det burde vell holde det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har du jo tatt bilde, ta et nytt om tre-fire uker, og jevnlig fremover. du vil se små endringer hele tiden,man ser seg blind på seg selv. det er ikke vits i å trene mage for seg selv, du har en fysisk jobb og magen kommer fram etterhvert som fettet forsvinner. da ser du om du har muskulatur til en sixpack en gang i fremtiden eller om du ikke har anlegg for det.

men husk at ting tar tid.

markløft trenger du ikke ta om du ikke får det til, du kan lære deg det senere.å endre alt på en gang kan være stress det å, enkelte endringer har du gjort og fått fremgang, fortsett bare litt og litt.

drikker du mye øl? noen tåler det, andre ikke. hvis du pleier å drikke øl hver uke kan du vurdere å kutte ned til annenhver.

du er på god vei. gå ned fra 80 til 72kilo er kjempefint det. husk alt du har fått til også, ikke bare det du ikke har fått til, for TING TAR TID.

edit: aurelius sa det fint. hør på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha okei, va det jeg trodde men måtte bare dobbelsjekke

haha, må ikke tro jeg er obsessed med sixpack eller noe, vil egentlig bare fjerne det sidefleske og etter det vil jeg bli bred som en låvedør og få fotball skuldre som du kaller det :) haha. Men må prøve å få vekk endel før sommeren.

Får vell bare lete etter noen programmet nå da, men anbefales det å trene styrke 3 ganger i uken på kardio på alle disse dagene eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå har du jo tatt bilde, ta et nytt om tre-fire uker, og jevnlig fremover. du vil se små endringer hele tiden,man ser seg blind på seg selv. det er ikke vits i å trene mage for seg selv, du har en fysisk jobb og magen kommer fram etterhvert som fettet forsvinner. da ser du om du har muskulatur til en sixpack en gang i fremtiden eller om du ikke har anlegg for det.

men husk at ting tar tid.

jepp skal ta åså ta endel bilder fremøver nå, men jeg tror jeg har noen bilder liggenes her på pcen for 2-3måneder siden også skal se om jeg finner den så skal jeg poste dem :)

drikker du mye øl?
nei det er ikke mye ettersom jeg fikk samboer :) hehehhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du søker etter nybegynnerprogram i søkefunksjonen finner du et par forskjellige. les dem, og finn et du tenker at du kan prøve. du kan droppe markløften i starten hvis du ikke liker det, og lære deg det senere. dette sier jeg fordi du går ned i vekt og har en krevende jobb, man kan lære seg ting etterhvert og ikke skade seg eller stresse alt for mye.

styrketrening tre ganger i uka er fint. du kan også ta en intens kardio på fem/ti minutter på slutten av disse dagene, det brenner virkelig fett. f.eks en tabata eller intervaller på romaskin eller løpe opp en bakke ute. de dagene du ikke trener styrke kan du gå en lang tur eller sykle. dette kan du gjøre et roligere tempo, ikke for å slite deg ut men for å bruke energi og løse opp stive muskler.

du kan også gjøre litt mobilitetstrening de dagene du går tur, så du holder musklene og ledd løse og fine. du har jo en krevende hverdagsjobb. men så mye er det ikke nødvendig å gjøre, så hvis du merker at du blir sliten og lei eller begynner å sove dårlig kan du kutte ut f.eks tabataen etter styrketreninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du søker etter nybegynnerprogram i søkefunksjonen finner du et par forskjellige. les dem, og finn et du tenker at du kan prøve. du kan droppe markløften i starten hvis du ikke liker det, og lære deg det senere. dette sier jeg fordi du går ned i vekt og har en krevende jobb, man kan lære seg ting etterhvert og ikke skade seg eller stresse alt for mye.

styrketrening tre ganger i uka er fint. du kan også ta en intens kardio på fem/ti minutter på slutten av disse dagene, det brenner virkelig fett. f.eks en tabata eller intervaller på romaskin eller løpe opp en bakke ute. de dagene du ikke trener styrke kan du gå en lang tur eller sykle. dette kan du gjøre et roligere tempo, ikke for å slite deg ut men for å bruke energi og løse opp stive muskler.

du kan også gjøre litt mobilitetstrening de dagene du går tur, så du holder musklene og ledd løse og fine. du har jo en krevende hverdagsjobb. men så mye er det ikke nødvendig å gjøre, så hvis du merker at du blir sliten og lei eller begynner å sove dårlig kan du kutte ut f.eks tabataen etter styrketreninga.

kanon, tusen takk for all hjelpa så er det bare for meg å kjøre på videre og komme igang med styrketrening og litt intervaller fremøver :)

noen som vet en god app eller lignende til å loggføre ? eller et excel ark på internett eller i den duren? sliter med å loggføre og skrive selv, alt blir bare rot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

app har jeg ikke peiling på, sorry. liker penn og papir.

søk litt etter forskjellige intervaller, det er mange å velge i. hovedsaken er at du finner noe som du liker, for da blir det gjort.

selv liker jeg tabata fordi det er så korte intervaller og tar kort kort tid etter en styrkeøkt.

men mens jeg skrev til deg så slo det meg at jeg kunne fortelle deg hva jeg syns er smart men jeg har vært skikkelig lite motivert i det siste og trent halvhjertet selv. siden du er så flink og ikke gir opp selv om du er frustrert nå kan ikke jeg være dårligere heller. så da skal jeg også trene 3 dager i uka med en tabata på slutten helt fram til sthans. kan du, så kan jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så gla i Cardio, kjør styrke timer med cardio, masse bra på studioer rundt om. Step puls, styrke puls, VIRP, mange av de har knall bra styrke trening og man får bra puls under hele økta. Fint å kombinere med "vanlige" styrke økter ila uka + evt 1-2dager løping. Men som flere har sagt så er du utrolig godt på vei. 8 kg ned er veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...