Gå til innhold

Har noen her erfaring med kettlebells?


skinnybitch

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer Ann på hvordan du legger opp treningen. Kjenner flere Som har økt i typisk skulderpress, mark og clean/snatch med ketlebels.

Selv bruker jeg det som cardio og har ikke løpt 1 km det siste året men har o2 opptak på 64 ( på melkesyrefabrikken) og løper 3000 på 11.57. Ikke så veldig bra men til og ikke hAr løpt på 7 år kontinuerlig er det ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe erfaring med Kettlebells. Studerer de fleste øvelsen koker det ofte ned til styrke gjennom hele kroppen.

  • økt bruk av støttende musklatur
  • kan bidra til bedre holdning
  • kan være nytt og morsomt

Du kan bruke kettlebels tilnærmet lik dummbells, men da forsvinner litt av poenget. Kettlebells er till for å vris, vrenges og kastes(!) på, så jeg anbefaler at du bruker de sådan ;)

Utformingen til kettlebelssene er det som gjør dem så spesielle. Det at du kan vri, og hvile handledd med dem gir deg andre muligheter en hva normale dumbbells gir. Som Tomas nevner er Clean and Snatch en fin teknikk å trene med kettlebells om du ikke harmulighet/vil bruke stang.

Vil anbefale at du får noen som kan dette til å vise deg grunprinsipper og teknikker live om du ikke har testet det før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...