Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på trening idag med en kompis, og han kjører sitt faste opplegg med trening av enkelte muskelgrupper, og selv kjører jeg fullkropp`s program som jeg fant på siden her. Jeg syns det virket mere interesant enn mere fokusert trening, og det er mere motiverende å trene.

Men, kompisen min lo av meg og kalte fullkropp`s programmer for latmanns trening, og at man ikke hadde noe resultater/fremgang i ettertid.

Noen som har noen gode argumenter for eller mot her? Noen som kan snakke av erfaring?

Og ett fort siste spørsmål, de dagene jeg har restituering, er det bortkastet å kjøre på med protein shake i løpet av dagen, eller er det bare hovedsaklig nødvendig de dagene jeg har trening?

Fortsetter under...

Her har du forventet framgang ved forskjellige frekvenser på trening av en muskelgruppe:

utbytte1.jpg

Fullkroppsprogram er det beste du kan trene og de aller fleste styrkeløftere på internasjonalt nivå trener hele kroppen hver gang (med litt variasjon i øvelser). Det er også bevist at fullkropp er det beste for nybegynnere.

Bruk proteinpulver for å nå 2g/kg proteiner om du ikke dekker dette via vanlig kost. Du har ca det samme behovet for proteiner på både trenings og hviledager.

Hvorfor kompisene din mener dette hadde vært mer interessant (og egentlig en argument hvorfor man ikke bør ta det han sier på alvor...). Fullkroppsprogram er virkelig ikke latskap på noe som helst måte.

Nei si det, jeg orka ikke gå inn i en diskusjon jeg ikke hadde noe konkret å komme tilbake med. Han har vel en annen en som han får råd og tips fra som han følger blindt.

Annonse

Du mener det er latmanns trening?

Hadde du sett bildet, og vist hvem Andre Midtby er, så hadde du skjønt at han var særdeles ironisk av seg.

*Finne frem til annet bilde av mr.Midtby*

Oh wait! Det ligger jo egen artikkel om mannen på fitnessbloggen!

André Midtby sikter seg inn mot VM-kravet - Fitnessbloggen

Gir dette mer mening,kanskje?

Uansett; det er bedre å trene hele kroppen 3 ganger i uka, enn å trene tilsammen hele kroppen en gang i uka fordelt utover syv dager(avhengig av hvordan treningsopplegg kompisen din bruker)

Hold deg til fullkroppprogrammet ditt du, husk nok mat og hvile, og husk definitivt å opprette loggbok her på forumet! Vi vil ihvertfall gjerne følge med på fremgangen din:)

[ATTACH]100575[/ATTACH]

post-2517-14440936062073_thumb.jpg

Hehe, er ikke altid så lett å se om folk er ironiske eller faktisk er seriøse i disse dager :) Skal lese opp og ta det til meg, så takk for tipset.

Jeg startet en logg, men har ikke vært så god til å følge opp med å skrive ned fremgangen for hver økt :/ Men, ser hvertfall en drastisk fremgang på enkelte områder etter start, så for min del så har det fungert ypperlig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...