Gå til innhold

Anbefalte innlegg

- Jentene ser ut som gladiatorer med sixpack -bt.no

Hva tror dere?

De har et poeng. "Strong is the new skinny" = "tynn med biceps" i mange tilfeller. Et vanvittig kroppsfokus er nok aldri sunt uansett.

På den annen side så er det jo fullt mulig å være fornøyd med kroppen slik den er i dag, men likevel ønske å få litt finere rumpe eller litt finere mage osv. Det er jo det mest naturlige i verden. Jeg tror de færreste ser på seg selv som perfekt, men man kan ha et helt normalt, sunt og bra selvbilde likevel!

Fortsetter under...

Å skrive om en ting og vise bilder av noe helt annet - vel, det er uetisk og burde være noe enhver redaktør holdt seg og sin publikasjon for god til. Men verden vil bedras og alt for mange tror på lettvint suksess og snarvei til lykke om bildene bare er glansa nok...

:(

Forøvrig kan selvfølgelig sixpack på en jente være kjempesexy - Enzine Okparebo - do I need to say more?

:)

- Jentene ser ut som gladiatorer med sixpack -bt.no

Hva tror dere?

De har et poeng. "Strong is the new skinny" = "tynn med biceps" i mange tilfeller. Et vanvittig kroppsfokus er nok aldri sunt uansett.

På den annen side så er det jo fullt mulig å være fornøyd med kroppen slik den er i dag, men likevel ønske å få litt finere rumpe eller litt finere mage osv. Det er jo det mest naturlige i verden. Jeg tror de færreste ser på seg selv som perfekt, men man kan ha et helt normalt, sunt og bra selvbilde likevel!

Balanse er jo viktig, og vanskeleg både med kosthold/trening og ellers i livet. Men eg må seie at Jaquesson blir ikkje fornøyd uansett. Ho sparker jo i begge retninger no, før var det tjukkasene som fikk smake pisken og no er det trente folk med lav fett%

Ideelt sett så bør vi jo kunne være fornyøde med kroppen og ha eit godt sjølvbilde uavhengig av om vi har 10kg++ fett for mykje, er modell tynn, eller har ein sunn og trent kropp. Men media/personer i søkelyset har stadig nye normer og vi(?) let oss påvirke.

Så det som er best for vår psykiske helse er nok som du sier, at det må gå ann å registrere at vi ønsker å endre kroppen, men forsatt være fornyød og trives med den undervegs til målet :D

Fann ikkje noko bilde av ho med bar mage, det var det kanskje ein grunn til.. Ho er jo ganske mager til tider uten at det er snakk om så stor muskelmasse.

[ATTACH]100421[/ATTACH]

Personleg så synest eg at verden trenger fleire gladiatorer :D

post-21441-14440935924708_thumb.jpg

Dette er litt tungt å skrive, men jeg synes faktisk Jaquesson for en gangs skyld har et poeng her.

Jeg synes det er flott at man nå har mer fokus på sterke kropper fremfor tynn til enhver pris. Men Jaquesson har et poeng i at de bildene som brukes til å illustere slike artikler kan bidra til å gi et urealisitsk bilde eller forventninger til resultater og egen kropp. Dette gjelder ikke bare kvinner, men også menn, der artikler som "Slik får du flat mage", "Slik får du sixpack" illustreres av fitnessmodeller i verdensklasse som har 10 år med trening bak seg, som trolig har levd på en konkurransediett frem mot fotooppptaket, mens artikkelen lover resultater på "bare seks uker".

Annonse

Dette er litt tungt å skrive, men jeg synes faktisk Jaquesson for en gangs skyld har et poeng her.

Jeg synes det er flott at man nå har mer fokus på sterke kropper fremfor tynn til enhver pris. Men Jaquesson har et poeng i at de bildene som brukes til å illustere slike artikler kan bidra til å gi et urealisitsk bilde eller forventninger til resultater og egen kropp. Dette gjelder ikke bare kvinner, men også menn, der artikler som "Slik får du flat mage", "Slik får du sixpack" illustreres av fitnessmodeller i verdensklasse som har 10 år med trening bak seg, som trolig har levd på en konkurransediett frem mot fotooppptaket, mens artikkelen lover resultater på "bare seks uker".

Det er sant det. På den annen side så er det kanskje ikke såå "inspirerende" å se bilde av en helt normal, oppnåelig kropp. Og disse artiklene blir jo ofte laget for å promotere trening og aktivitet.

Det er sant det. På den annen side så er det kanskje ikke såå "inspirerende" å se bilde av en helt normal, oppnåelig kropp. Og disse artiklene blir jo ofte laget for å promotere trening og aktivitet.

Jepp. og det er jo der den vanskelige balansegangen ligger.

Vi ønsker jo ikke å lese om det normale, om hvor lang tid det tar å endre kroppen sin på naturlig måte, hvor mye tålmodighet og disoplin som ligger bak en konkurranseform f eks.

"Dette er Kari. Hun gikk ned fem kilo på fem måneder og trener tre ganger i uka. Hun har ikke økt synlig kroppsmasse, men i følge målinger har hun redusert kroppsfettet med et par prosent mens muskelmassen har økt tilsvarende"....

Jepp. og det er jo der den vanskelige balansegangen ligger.

Vi ønsker jo ikke å lese om det normale, om hvor lang tid det tar å endre kroppen sin på naturlig måte, hvor mye tålmodighet og disoplin som ligger bak en konkurranseform f eks.

"Dette er Kari. Hun gikk ned fem kilo på fem måneder og trener tre ganger i uka. Hun har ikke økt synlig kroppsmasse, men i følge målinger har hun redusert kroppsfettet med et par prosent mens muskelmassen har økt tilsvarende"....

Haha.. ja, sykt lite interessant!

Når sant skal sies så interesserer jeg meg svært lite for treningsartikler generelt. Alt er bare repetering nå.

Haha.. ja, sykt lite interessant!

Når sant skal sies så interesserer jeg meg svært lite for treningsartikler generelt. Alt er bare repetering nå.

Det er jo det som ville vært en realistisk fremstilling av situasjonen for mange og ikke så interessant.

Er enig i at det er mange treningsartikler som er oppgulp av gamle ting. Og for meg virker det som om at når det gjelder stoff relatert til forskning på trening, er det enda høyere "snu-rate" enn for helsestoff med tanke på at nye undersøkelser motbeviser hverandre hele tiden (for å sette det på spissen).

Jeg forstår godt at de som er nye på dette med trening nærmest går seg vill i forhold til anebfalinger, råd, tips, program, spising etc. Det er faen meg ikke lett.

Skjønner å a meiner je, d'ær jo itte som om nybynere som læser sånne arttikler mæssom har no gått ta å ha for høge forventninger.

Alikevel er de estetiske kroppene kanskje årsak #1 til at "vi" (mennesker, ikke nødvendigvis fitnessbloggenlesere) klikker seg inn på artiklene eller kjøper magasinet. Generelt misliker jeg å måtte justere samfunnet for marginale grupper à la "universell utforming" i boligbyggingsøyemed. Proporsjonalitet out da window.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...