Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg slanker meg for tiden (har gått ned 24kg) Har prøvd å holde meg til periodisk faste (lavkalori), men lurer på om det kan være greit med en tidlig frokost (har pleid å spise mellom 12 og 20) Har jo hatt en grei vektnedgang og jeg skeier jo ikke ut når jeg spiser selvom jeg ikke spiser frokost, men lurer på om det kan være lurt å spise frokost tidligere og heller spise siste måltidet på dagen litt tidligere? Hører jo så mye om at frokosten er så viktig....

Fortsetter under...

Frokosten er ikke noe mer viktig om du spiser den klokka åtte, tolv eller tre, bare du får i deg nok mat gjennom dagen :) Spis når du føler det er best for deg, ikke når noen andre har sagt du skal spise (y)

:eek:Legger man på seg hvis man dropper frokost?!

(måtte bare :p )

Tydeligvis;)

(Mente med det å si at å droppe frokosten ikke har noe med vektnedgang i seg selv å gjøre, selv om et måltid mindre i praksis kan gjøre det, hvis man ikke kompenserer for det)

Annonse

Om du har drevet med periodisk faste vil jeg tro at standpunktet ditt enten er at frokost er ekstremt negativt, eller at det er irrelevant.

Svaret er selvsagt #2, men med det sagt er det en del åpenbare fordeler ved å hoppe over frokosten.

Først er jo at mange ikke er sulten om morgenen. Om du derimot liker å spise frokost, kan det fortsatt være fordeler med å legge det som vane å droppe den. Grunnen til dette har ingenting med at frokost i seg selv er noe negativt, men man klarer generelt sett å faste bedre på morgenen, samtidig som du får flere kalorier til overs senere på dagen. Dette er IMO en ganske stor fordel, spesielt om man inntar svært få kalorier (oppfordrer aldri til å gå full retard å ligge 1k kcal i underskudd, men noen må bare veldig lavt i kcal for å få resultater, inkludert meg selv).

Om du foretrekker frokost, og syns måltidene dine utover dagen er greie i størrelse, ergo at du fint klarer å gjennomføre dagen uten å føle at du må i kjellern for å gjennomføre den, spis frokost. Personlig foretrekker jeg å vente til 10-11 tiden med å spise fordi jeg ikke er sulten i det hele tatt før det tidspunktet, samtidig som et måltid da kan holde meg gående til 3-4 tiden lett. Samtidig slipper jeg å gå sulten til 12-1 tiden som er normalt med IF etc.

Point being: Nei, det betyr ingenting. Alt handler om hva du foretrekker, samtidig som man må se fordelene som er ved å hoppe over frokost.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...