Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nu går vi i møte med eksamenstiden, og antar at det er en del studenter her på forumet.

Hva med å dele dine eksamensrutiner? Har du noen spesielle studieteknikker under eksamenslesingen? :)

Jeg for min del har 6 eksamener dette semesteret. 2 finans og økonomi, 1 statistikk, 1 matematikk, 1 foretningsjus og 1 psykologi og ledelse. Jeg leser ikke så altfor mye, men sitter å jobber med oppgaver frem mot eksamen.

Det klassiske jeg gjør, er å skrive ned det jeg "sliter med å huske" på ett ark. Jeg møter alltid opp 1 time før eksamen, for å sitte og pugge dette arket frem til start. Så snart vi er i gang, så noterer jeg ned det jeg har pugget :joyful:

Og ikke minst: "Eksamen er ikke skummelt, det er din mulighet til å vise hva du kan best!" (y)

Vi alle mennesker er ulike individer, med ulike rutiner. Hva med å dele DINE rutiner, så skal vi ta eksamenen til nye høyder :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20029-den-store-eksamenstr%C3%A5den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine rutiner er enkle. Leser gjennom hele pensum en gang i løpet av semesteret mens jeg noterer stikkord på pc'n. Uken før eksamen er det å pugge på disse stikkordene, og få litt sjokk over hvor fort tiden har gått :whistle:

Allerede ferdig med 1 dette semesteret. 3 igjen..

Lykke til med eksamen alle! :)

Jeg har ingen vanlige skriftlige eksamener dette semesteret (YAY), men jeg har vanligvis lest gjennom hele pensum i løpet av semesteret og gulet ut det jeg anser som viktigst. I eksamensperioden skriver jeg over det jeg har gulet ut på PC til ulike strukturerte dokumenter, og de siste dagene leser jeg disse dokumentene. Litt tungvint, men har fått A på alle eksamener der jeg har gjort dette i eksamensperioden!

Dette semesteret skriver jeg bachelor og har semesteroppgave, så dette har jeg jo jobbet med en stund allerede. Har også en digital hjemmeeksamen der vi får en video med et case fra et klasserom, og så skal vi besvare en oppgave i forbindelse med den. Vet ikke helt åssen jeg skal lese på dette, men der har vi jo pensum tilgjengelig, i alle fall.

Herlig :) Er ikke noe kløpper på de lese fagene, trives best med regnefag.

Men da skal jeg teste ut disse metodene i mitt psykologi fag :-)

Har pensum tilgjengelig på foretningsjus, men er mest metode og drøftinga som trengs å øve mer på :-)

Jeg har eksamen på fredag, så dette var jo en fin tråd! Har egentlig ingen spesielle rutiner, når kvelden før eksamen er kommet har jeg som regel bare gitt opp å få plass til mer stoff, så da blir det til at jeg slenger i meg alt slags mat og ser en film.

Selve studiemåten? Vi har obligatoriske innleveringer hver uke, så det hjelper litt. Leser gjennom pensum en gang eller to dersom jeg har tid, går på en del forelesninger. I bøkene mine guler jeg først ut, så bruker jeg blå merker på det som er mer viktig, og tredje gangen bruker jeg rosa merker dersom det er noe jeg enda ikke har fått slått inn i skallen min.

Har hatt to eksamener dette semesteret, etter den jeg har på fredag har jeg en igjen - og den er i slutten av juni. Så sommerferien er fortsatt et godt stykke unna...

Har pensum tilgjengelig på foretningsjus, men er mest metode og drøftinga som trengs å øve mer på :-)

Forretningsjus, går du på BI? Gjenganger på juridisk fakultet er denne her: "Men dette VET JEG, jeg hadde forretningsjus et semester og fikk A!!!". Helt sant, man kan alt om jus etter et fag, er selvsagt ingen egentlig vits at utdanningen tar fem år...

Herlig :) Er ikke noe kløpper på de lese fagene, trives best med regnefag.

Men da skal jeg teste ut disse metodene i mitt psykologi fag :)

Har pensum tilgjengelig på foretningsjus, men er mest metode og drøftinga som trengs å øve mer på :)

Regner med du går på BI utifra fagene du nevner, og at du tar opp Forretningsjus og Finans 1 fra jul? Jus'en gjelder det bare å vise at du kan drøfte, samt trekke fram de lovene som er relevante.

Husker hvor sterkt jeg mislikte forelesningene i dette faget, og hvor lite jeg var tilstede i de, men etter eksamen må jeg innrømme at det er et spennende fag når det kommer til oppgaveløsning.

Annonse

Jeg hadde få fag hvor pugging var involvert (programmering, matematikk), men er likevel takknemlig jeg slipper bekymring rundt eksamen lenger. Nå er all tid etter jobb kosetid. Aldri vært så perpetuelt stresset som under bacheloroppgaveskrivingen i fjor vår, selv om det var helt unødvendig. Såfremt man jobber samvittighetsfullt gjennom semesteret; deltar på alle forelesninger, gjør alle lab- og øvingsoppgaver og ser på tidligere eksamensoppgaver gjør man det som oftest bra. Jeg er dog ikke ukjent for prokrastineringsskippertakmetoden, men da var læringsutbyttet post-eksamen svært dårlig.

Forretningsjus, går du på BI? Gjenganger på juridisk fakultet er denne her: "Men dette VET JEG, jeg hadde forretningsjus et semester og fikk A!!!". Helt sant, man kan alt om jus etter et fag, er selvsagt ingen egentlig vits at utdanningen tar fem år...

Jepp, går på BI :-) joda, den foretningsjusen er veldig grei, bare å få drøfta så er det fort gjort :-)

Regner med du går på BI utifra fagene du nevner, og at du tar opp Forretningsjus og Finans 1 fra jul? Jus'en gjelder det bare å vise at du kan drøfte, samt trekke fram de lovene som er relevante.

Husker hvor sterkt jeg mislikte forelesningene i dette faget, og hvor lite jeg var tilstede i de, men etter eksamen må jeg innrømme at det er et spennende fag når det kommer til oppgaveløsning.

Jepp, tar opp Jus og Finans 1. Fikk ikke studielån første semester, så ble veldig mye jobbing og surfa meg bare gjennom :-)

Jusen så gikk æ i den fella at æ kladda først, så fikk bare levert inn halve eksamen.

Ja enig der, var langsomme forelesninger, så droppet de selv til slutt.

Jeg hadde få fag hvor pugging var involvert (programmering, matematikk), men er likevel takknemlig jeg slipper bekymring rundt eksamen lenger. Nå er all tid etter jobb kosetid. Aldri vært så perpetuelt stresset som under bacheloroppgaveskrivingen i fjor vår, selv om det var helt unødvendig. Såfremt man jobber samvittighetsfullt gjennom semesteret; deltar på alle forelesninger, gjør alle lab- og øvingsoppgaver og ser på tidligere eksamensoppgaver gjør man det som oftest bra. Jeg er dog ikke ukjent for prokrastineringsskippertakmetoden, men da var læringsutbyttet post-eksamen svært dårlig.

Enig der, har jobbet jevnt med oppgaver i alle fag gjennom hele semesteret, så nu fremover blir æ nok å fokusere på det æ kan "dårligst" og regne på tidligere eksamensoppgaver :-) Fordel med matematikk og økonomi, slipper all den pugginga å lesinga :-)

• 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...