Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Midten av februar så skulle jeg veie meg og fikk et sjokk.. I en alder av 27år så har jeg fortsatt en kropp som en mager 15åring så valget ble enkelt. Mat inntaket måtte økes, røyk å snus fjernes.. Treingen startet.. Gainer ble kjøpt inn for å få de siste kcal i boks. Nesten 2 mnd senere så har jeg nå godt opp 6 kg,og er annen vær dag på treings studio og trener i ca 45-60min. De dagene jeg ikke trener så er jeg hjemme å løfter vekter og trener biceps.. På treings studio så trenes kun armer og lår. Mat inntaket har øket 3 dobbelt. Havre, kylling, ris, nøtter...++++

post-26056-14440935095002_thumb.jpg

Det jeg lurer egentlig på er hvor mye trening trengs, trener jeg for lite?for mye? Hva er normal treing for å utvikle kroppen?og hva er et bra trenings prog?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19871-hvor-mye-trening-trengs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra treningsprogram:

Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

StrongLifts 5x5: Ultimate Strength & Muscle Building Program StrongLifts

Generelt sett, programmet som fokuserer på de store øvelsene som knebøy, markløft, benkpers, frontpress, chins og roing vil bygge hele kroppen.

Umulig å si om du trener "for lite" eller "for mye" når alt du sier er at du trener annenhver dag og bytter på med å løfte vekter og trene biceps, og armer og lår.

Treningsprogrammene som er linket til er veldig gode. Bruk de, og følg de til punkt og prikke.

Gå for en av programmene nevnt ovenfor, og revurder det å trene hver dag. Det er ikke nødvendig, og kan heller skape mer problemer enn det gir fordeler, da kroppen ikke får tid til å restituere seg skikkelig. Nok søvn og mye mat, og du vil få resultater raskt (y) Får du i deg nok protein? Vet du omtrent hvor mye mat du spiser i løpet av en dag?

Annonse

Jeg vil være litt djevelens adokat her, og si at du ikke nødvendigvis må gjøre et starting strength / 5x5 program. Jeg vil personlig anbefale det, men det er faktisk en del teknisk man skal sette seg inn i, og det er et større fokus på styrke enn det er på beach muscles.

For å bli stor må du slettes ikke gjøre hverken deadlifts, squats eller benkpress. Du bør gjøre de! Men du må ikke. De er fantastiske øvelser for styrke, og de er veldig tidseffektiv da du treffer mange muskler når du utfører øvelsen.

Men det som faktisk er ALLER viktigst for deg fremover kommer til å bli kostholdet ditt, aka kcal-overskudd (med nok protein), samt at du følger PRINSIPPENE du finner i f.eks SS eller 5x5. Du må legge på mer vekt på stanga hver gang du gjør øvelsen, ha høy frekvens (gjøre løfta ofte, splits er mer eller mindre ubrukelig iforhold), og være CONSISTENT!

edit: Ja og det er seff veldig teit å kun trene to kroppsdeler. Tren hele kroppen!

Gå for en av programmene nevnt ovenfor, og revurder det å trene hver dag. Det er ikke nødvendig, og kan heller skape mer problemer enn det gir fordeler, da kroppen ikke får tid til å restituere seg skikkelig. Nok søvn og mye mat, og du vil få resultater raskt (y) Får du i deg nok protein? Vet du omtrent hvor mye mat du spiser i løpet av en dag?

tenker du på kcal?

Bra du har kommet i gang, men du er nødt til å trene hele kroppen!

Les denne artikkelen og følg treningsprogrammet så kan jeg love deg myyye bedre resultater.

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Lykke til

Mye bra :) takk for linken

tenker du på kcal?

Det gjør han nok. Kroppen din bryr seg fint lite om volumet på maten (utenom at du blir mettere, da). Kroppen din forholder seg til karbohydrater, fett og protein. Du må ha nok av disse tingene, samt at det totalt sett må være flere kalorier enn du bruker ila en dag. Beste måten er å telle kalorier, legge seg på et visst antall, og se om vekten din går opp eller ikke. Adjust accordingly.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...