Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er student på 4. året, og tilbringer hele skolehverdagen med å sitte å lese eller skrive på PC. Når jeg er ferdigutdannet vil jeg også ha en jobb som stort sett involverer å sitte i ro med en kontorpult. Jeg er plaget med stive og tidvis vonde muskler i øvre rygg, skuldre og nakken, på grunn av at jeg sitter mye, og at jeg nok ikke har den beste holdningen. Hvilke styrkeøvelser vil dere anbefale for å unngå stive og ømme muskler i dette området, og som vil gjøre at jeg holder meg skadefri, sterk og frisk i ryggen gjennom arbeidslivet? Jeg har allerede en del øvelser i treningsprogrammet mitt, som nedtrekk, roing og militærpress, men lurer på om jeg behøver flere.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19778-forebygge-rygg-og-nakkeskader/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt spørsmål, jeg failet på dette selv :( Nakken min har i tur og orden låst seg nedover på begge sider og førte til sykemelding (jeg kunne ikke bevege meg); til tross for at jeg trente styrke regelmessig på denne tiden. Så her henger jeg meg på.

Eller hvorfor ikke ta problemet ved rota?

images?q=tbn:ANd9GcRBS9B3yXnKTiBq-70Cd1teTPslYcdkmd9lzSxNvdFPjCY4VetBFg

Apropos det. Vi fikk nettopp nye pulter som vi kunne regulerer høyde på. Da vi fikk dem viste det seg jo at de bare kan justeres noen cm. Så vi får nok ikke nye pulter igjen, dessverre.

Annonse