Gå til innhold

Popcorn?


Camilla

Anbefalte innlegg

Jeg har sjeldent "søtsug" - men lyst på potetgull har jeg ALLTID. Kunne sikkert slukt 10 poser på en dag. Jeg prøver å spise sunt og holder meg unna slike ting, men så lurer jeg - er popcorn så usunt? Greit med sånn pose man kjøper i butikken som man popper i microen ikke er så sunt, men hva med det man popper i kjele? MÅ man bruke smør/olje? Hvor mye kalorier per 100g er det i popcorn man popper i kjele? Evt hvor mye er det i micropopp?

Vil gjerne ha noe å kose meg med på lørdagskveldene som ikke er så ALT for usunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner vel på posen hva kcal den inneholder, og legger til det du måtte bruke av olje (ca 900 kcal per 1dl olje vel), men ja du mååå nok bruke olje, har ihvertfall prøvd uten og kjelen er fremdeles ikke fin :p Og som nevnt over her, kutter du ned på på noe karbo/fett på andre måltider og får det til å passe inn ;) Men hjemmepoppa er best på næringsinnhold. Du får jo også på f.eks Coop fettredusert micropopcorn om du ikke skulle ha mulighet til å poppe selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popcorn inneholder faktisk en god del kostfiber, og hvis du popper den selv med litt rapsolje e.l. og ikke drukner den i salt, så kan du kose deg med god samvittighet. I tillegg veier popcorn lite i forhold til mengde, en vanlig pose micropopcorn veier bare 100 gram og gir god metthetsfølelse. Og er et myye bedre alternativ enn potetgull (som også er min store svakhet) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du finner vel på posen hva kcal den inneholder, og legger til det du måtte bruke av olje (ca 900 kcal per 1dl olje vel), men ja du mååå nok bruke olje, har ihvertfall prøvd uten og kjelen er fremdeles ikke fin :p Og som nevnt over her, kutter du ned på på noe karbo/fett på andre måltider og får det til å passe inn ;) Men hjemmepoppa er best på næringsinnhold. Du får jo også på f.eks Coop fettredusert micropopcorn om du ikke skulle ha mulighet til å poppe selv :)

Skal på jakt etter Coop fettredusert micropop idag! Hihi. :-) Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...