Gå til innhold

står så mye om styrketrening her at jeg blir helt svett!?!


puma

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp et eget treningsprogram for meg selv :

jogg 30-45 min. mandag, onsdag,

svømming 1 time : tirsdag, torsdag , fredag.

Jeg vet det er bra med styrketrening for å stramme opp,men jeg vil gjerne ned i fett før jeg begynner med styrke.

virker mitt program for enkelt eller vil dere si dette er et bra treningsprogram ?!

jeg er kvinne og vil ned minst 5 kg før sommern ..

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vektnedgangen må du nesten fikse på kjøkkenet, trening bedriver man for å holde seg i / komme seg i form.

Sagt med andre ord, du begynner i litt feil ende hvis ditt primære ønske er å gå ned 5 kg :)

Ut med snop, inn med broccoli - DET ER DET SOM GIR DEG VEKTNEDGANG. Veldig forenklet, men det er sansynligvis mulig å tilegne seg detaljene ut fra de noen-tusen trådene som finnes om emnet her inne :)

Hvis du har glede av å svømme og jogge så for all del, fortsett med det. Trening er bra trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies man kan ikke bygge muskler og gå ned i fettprosent samtidig. Grunnen til at jeg trener er for å holde forbrenningen. Altså forbrenne de kcal jeg har spist. ikke for å bli sprekere eller sterkere.. Jeg er 170 cm og 66 kg.. Jeg tar trent styrke før og synes det ble mye med både muskler og fett.. Finere med muskler på en slank kropp..jeg tar styrke på rumpe og armer men ønsker ikke å drive myyye med styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan så absolutt bygge muskler og gå ned i fett % samtidig. Gang etter gang så står vekten stille på kundene mine, men fettet blir mindre og mindre og musklene vokser. Når fett prosenten går ned og vekten alikevel står på det samme så har man bygd bra med muskler.

Det er ikke noe som tilsier at du må trene vekter da man skal drive med den idretten som man liker best å utøve, men om du bruker andre treningsformer enn styrketrening for å forandre kroppen raskest mulig så er du litt på bærtur:) MItt forslag ville vært å byttet ut 2 av dagene med kardio til styrketrening så får du alikevel gjort det du liker best, med de gode effektene som styrketrening vil gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere treningsprogrammet inneholder mye trening eller er dette OK trenings mengde??

Treningsmengden er helt ok om intensiteten ikke er altfor høy. Ingen problem å ha 2 joggeturer og 3 dager med svømming i uken.

Jeg er 170 cm og 66 kg.. Jeg tar trent styrke før og synes det ble mye med både muskler og fett

Du lagrer ikke mer fett av styrketrening. Tvert imot øker styrketrening hvileforbrenningen og hjelper å vedlikeholde muskelmassen på diett.

Du har jo allerede en fin vekt i forhold til høyden og hvis du kun går ned i vekt uten å bygge litt muskler så blir du bare en tynnere utgave av deg selv uten at du ser noe strammere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trene magen 15min vær dag.. er det mye eller lite? etter joggeturen eller svømmingen feks.beklager att jeg maser sånn.. er så vanskelig å sette sammen et program. jeg ønsker å trene ganske "hardt" men får inntrykk av at mitt program er bare helt ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. begynner vell litt med styrketrening da siden det anbefales så sterkt :D

man får vell stramma rumpe og lår av jogging også vell?! ikke bygge store muskler men vedlikeholde på en måte?

Nei. Jogging forbrenner fett men du får ikke muskler av det. Det som skjer er at fettet blir borte, men for at huden skal stramme seg trenger den muskler å stramme seg rundt. Det du risikerer ved å bare trene cardio er at du blir tynnere, men langt ifra strammere, og du vil dermed se helt lik ut som du gjør nå, bare en litt tynnere og slappere versjon.

Tung styrketrening og et bra kosthold er det som i hovedsak må til. Om du liker å jogge og svømme må du gjerne fortsette med det, men da kan det godt hende at du ikke får de resultatene du ønsker. Du kommer overhodet ikke til å bli "stor" og bulkete av styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...