Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er så mange fremmedord på alle øvelser, og jo eldre jeg blir, jo flere nye øvelser med rare navn dukker opp (jeg er i dag 35).

Det skal sant sies at faren min er bodybuilder og har konkurrert siden jeg ble født. Jeg har blitt fostret opp på cottage cheese og treningssalen var lekeparken min.

Jeg har trent styrketrening aktivt i mitt voksne liv, men etter 3 års sykdom og pause fra alt i livet, er det som om utviklingen i treningsverdenen har gjort et kvantesprang.

Hva i alle dager er "lunges"??? o_O

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19476-alle-disse-navnene-p%C3%A5-%C3%B8velser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Så selv om øvelsene ikke lenger sies med norske ord, så er de fremdeles de samme øvelsene? Tenkte kanskje det ble brukt engelske ord hvis øvelsen plutselig hadde fått en litt ny vri for å skille fra de vanlige "knebøy" og "utfall".

Har bare ikke fått med meg at vi ikke lenger bruker norske ord når vi trener. Er såvidt kommet tilbake etter sykdomsperioden ;)

Så selv om øvelsene ikke lenger sies med norske ord, så er de fremdeles de samme øvelsene? Tenkte kanskje det ble brukt engelske ord hvis øvelsen plutselig hadde fått en litt ny vri for å skille fra de vanlige "knebøy" og "utfall".

Har bare ikke fått med meg at vi ikke lenger bruker norske ord når vi trener. Er såvidt kommet tilbake etter sykdomsperioden ;)

Haha stemmer stemmer.

Det kan jo tenkes at noen har funnet seg et treningsprogram skrevet på engelsk og sett på egnelske beskrivelser av disse filmene og dermed bruker noen de engelske ordene for øvelser, rett og slett fordi de ikke kommer på de norske ordene :)

117%SQUATtiem

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...