Ephexita Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Harde fakta: 28 år gammel kvinne, 94 kilo og 180 høy. Har fra tidligere av tatt av 39 kg, men står nå bom fast (gjort i 6 mnd) Spiser en 1800-2000 kcal i døgnet (alt over dette fører til vannoppsamling og vektøkning) Har en ca fordeling på 170 g protein, 40 g fett og 60-120 g karbo ila dagen. Spiser sunt og godt (følger mine egne videreutviklede greier, men alt bunner i grethe roede) Trener kardio (ellipse i intervaller med tung motstand 3 ganger i uka, forbrenner en 900-1200 kcal per økt) og 3 dager med fullkroppsprogram hvor pulsklokka forteller meg at jeg forbrenner en 400-600 kcal per økt) Jeg skal ned en 10-15 kilo til, og jeg vil jo som alle ha dette gjort innen rimelighetens tid. Har slanket meg i snart 3 år (og født ett par barn ila den tiden) og begynner å bli litt kjei egentlig. Sluttmålet er en sunn fettprosent, godt med muskler og ikke minst en strammere kropp! Kan noen være så snill å hjelpe meg ut av runddansen min? Det eneste jeg klarer å gå ned, er det jeg legger på meg om jeg tar litt pause fra tellingen (prøver å lure kroppen litt) kommer meg ikke under 94 altså (og det burde jo være godt mulig) Foretok en måling på treningssenter og har nå 37% vann, 39% muskler og resten fett.. Alt for mye fett :/ Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephexita Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Trener forresten styrke for å opprettholde musklene, ikke bygge. Gidder ikke bygge før jeg har fått av meg mer fett (og kan ligge i overskudd uten å bi ennå breiere over baken) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-721862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Spiser en 1800-2000 kcal i døgnet (alt over dette fører til vannoppsamling og vektøkning) Har en ca fordeling på 170 g protein, 40 g fett og 60-120 g karbo ila dagen. 170g protein, 40g fett og 120g karb blir 1520 kalorier og ikke 1800-2000. Visst så er tilfelle så spiser du litt for lite. Hvordan er kostholdet ditt i helgene, har du spise eller oppkarbingsdager? Hvor lenge varer ellipseøktene dine og hvilken puls ligger du på? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-721879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTrond Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Ved å trene tung styrke vil du forbrenne mer og erstatte fett med muskler over tid. Men da bør du spise litt mer enn du gjør nå også, det tar tid. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-721881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephexita Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 170g protein, 40g fett og 120g karb blir 1520 kalorier og ikke 1800-2000. Visst så er tilfelle så spiser du litt for lite. Hvordan er kostholdet ditt i helgene, har du spise eller oppkarbingsdager? Hvor lenge varer ellipseøktene dine og hvilken puls ligger du på? Hmm, er de talene jeg får opp på diett når jeg taster inn alt jeg spiser? Det kan jo variere litt fra dag til dag, det der var en ca Protein er alltid på 150-170 og fett aldri over 40 (med mindre det er skikkelig feit fisk til middag) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-721917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephexita Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Hmm, er de talene jeg får opp på diett når jeg taster inn alt jeg spiser? Det kan jo variere litt fra dag til dag, det der var en ca Protein er alltid på 150-170 og fett aldri over 40 (med mindre det er skikkelig feit fisk til middag) Kostholdet mitt i helgene er omtrent det samme, bare litt færre måltider og større. Har ikke noe sm heter spisedager eller oppkarbingsdager jeg? Ellipsemaskina er det litt forskjellig. Enten går jeg intervaller i 1- 1,5 time, makspulsen er da på 190 og laveste puls på 165. Når jeg ikke går intervaller så kjører jeg på en ganske jevn puls melom 170 og 175 (kanskje noe under. Da holder jeg på 1,5t til 2 timer. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-721921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephexita Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Ved å trene tung styrke vil du forbrenne mer og erstatte fett med muskler over tid. Men da bør du spise litt mer enn du gjør nå også, det tar tid. Får ikke til å trene skikkelig med tung styrke. Har fibromyalgi og sliter veldig med senebetennelser i skuldre og armer. Klarer det basic fullkroppsprogramet jeg har nå, men det er ikke nok til å kunne bygge på den måten du skisserer Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-721960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephexita Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Ser på tn.no sin kalori kalkulator at jeg skal ha i meg 2600.. Er dette virkelig noe folk klarer å få i seg og alikkavel gå ned i vekt? Jeg gå jo opp bare jeg ggår over 2000 om dagen. hmz Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-721984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Ser på tn.no sin kalori kalkulator at jeg skal ha i meg 2600.. Er dette virkelig noe folk klarer å få i seg og alikkavel gå ned i vekt? Jeg gå jo opp bare jeg ggår over 2000 om dagen. hmz For å gå ned med 2600 kalorier så skal du nok ha ganske høy hverdagsaktivitet i tillegg til treninga. Men du burde ihvertfall gått ned på rundt 2200-2300. Om du går kortsiktig opp i vekt om du øker til 2000 så kan du trøste deg med at det er kun vannvekt og økt tarminnhold. Når man øker kaloriene er det svært ofte at vekten går opp litt igjen de første dagene/ukene, men dette er ikke fett. Jeg tror nok det vil være lurt for deg å øke kaloriene en periode. Spesielt ligger du veldig lavt på fett, og jeg vil anbefale deg å øke til 60-80 gram. Når du kutter igjen kan du heller kutte karbs (ikke helt, men ned til rundt 120-150 gram). Ville forsøkt å øket til noe over 2000, kanskje opp mot 2500 kalorier i første omgang og så kuttet til rundt 2000, men gjør det gradvis for å se hvor mye underskudd du trenger. Klarer du å oppnå fettreduksjon på et høyere energiinntak vil du ikke stagnere like fort igjen og har også en buffer og justere på. Prøv også å reduser også på de lange ellipseøktene. Fokuser på korte og effektive intervall økter. En intervalløkt bør være unnagjort på en halvtime inkludert opp og nedtrapping. Så kan du heller ha noen lengre økter på lav intensitet og rolig puls (snakketempo), dette kan likegodt være en spasertur utendørs. Mette M og Mr P 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-722067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephexita Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 For å gå ned med 2600 kalorier så skal du nok ha ganske høy hverdagsaktivitet i tillegg til treninga. Men du burde ihvertfall gått ned på rundt 2200-2300. Om du går kortsiktig opp i vekt om du øker til 2000 så kan du trøste deg med at det er kun vannvekt og økt tarminnhold. Når man øker kaloriene er det svært ofte at vekten går opp litt igjen de første dagene/ukene, men dette er ikke fett. Jeg tror nok det vil være lurt for deg å øke kaloriene en periode. Spesielt ligger du veldig lavt på fett, og jeg vil anbefale deg å øke til 60-80 gram. Når du kutter igjen kan du heller kutte karbs (ikke helt, men ned til rundt 120-150 gram). Ville forsøkt å øket til noe over 2000, kanskje opp mot 2500 kalorier i første omgang og så kuttet til rundt 2000, men gjør det gradvis for å se hvor mye underskudd du trenger. Klarer du å oppnå fettreduksjon på et høyere energiinntak vil du ikke stagnere like fort igjen og har også en buffer og justere på. Prøv også å reduser også på de lange ellipseøktene. Fokuser på korte og effektive intervall økter. En intervalløkt bør være unnagjort på en halvtime inkludert opp og nedtrapping. Så kan du heller ha noen lengre økter på lav intensitet og rolig puls (snakketempo), dette kan likegodt være en spasertur utendørs. Takk takk Jeg spiser maks 120 karbs om dagen, ligger helst mellom 60 og 80, så er jo ikke noe mer å kutte der? Har prøvd tidligere å økt kcal, men går jo både raskt og mye opp igjen. Føles helt forferdelig at vekta går feil vei :/ Kjører lange ellipse økter for å få forbrent mer kcal i utgangspungtet også med tanke på kondisjonen.. Bygger man virkelig kondisjon når man "bare" jobber en 20-30 min? (sikkert dumt spm hehe) Så greia er å øke en periode, shite i at jeg går opp, for deretter å kutte i kcal gjen så jeg kommer meg ned i vekt? Føler jeg har gjort dette så mange ganger før, men det tar meg aldri videre ned under 94. Skjønner jo at det blir et problem for kroppen etterhvert å opprettholde vektnedgang (spes når jeg har gått ned såpass mye) menneh, jauda, det sitter langt inne å skulle opp igjen i vekt nå som sommeren nærmer seg. Hvor lang periode er det man snakker om, dette med å øke kcal? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-722075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Takk takk Jeg spiser maks 120 karbs om dagen, ligger helst mellom 60 og 80, så er jo ikke noe mer å kutte der? Men da er det noe som ikke går opp. 170 gram protein, maks 40 gram fett og maks 120 gram karbs blir ikke 1800-2000 kalorier. Når man stresser kroppen med ganske mye kardiotrening og spiser lite så vil kroppen jobbe mot deg pga økte kortisolnivåer. Så greia er å øke en periode, shite i at jeg går opp, for deretter å kutte i kcal gjen så jeg kommer meg ned i vekt? Føler jeg har gjort dette så mange ganger før, men det tar meg aldri videre ned under 94. Skjønner jo at det blir et problem for kroppen etterhvert å opprettholde vektnedgang (spes når jeg har gått ned såpass mye) menneh, jauda, det sitter langt inne å skulle opp igjen i vekt nå som sommeren nærmer seg. Hvor lang periode er det man snakker om, dette med å øke kcal? Et par uker bør være nok til at du får en pause fra dietten. Har du virkelig skakkkjørt forbrenningen kan det ta mye lengre tid, men det tror jeg ikke er tilfelle her. Men vekta bør ha stabilisert seg før du begynner å kutte igjen, og så gjør du det gradvis og ikke mer enn du trenger for å få en nedgang på rundt 0,5 kg i uken i snitt. Husk at om du holder deg under ca 3000 kalorier så vil du ikke legge på deg mer fett, det er kun økning i fettfri masse. Reduser også som sagt kardio i denne perioden. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-722089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephexita Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Men da er det noe som ikke går opp. 170 gram protein, maks 40 gram fett og maks 120 gram karbs blir ikke 1800-2000 kalorier. Når man stresser kroppen med ganske mye kardiotrening og spiser lite så vil kroppen jobbe mot deg pga økte kortisolnivåer. Et par uker bør være nok til at du får en pause fra dietten. Har du virkelig skakkkjørt forbrenningen kan det ta mye lengre tid, men det tror jeg ikke er tilfelle her. Men vekta bør ha stabilisert seg før du begynner å kutte igjen, og så gjør du det gradvis og ikke mer enn du trenger for å få en nedgang på rundt 0,5 kg i uken i snitt. Husk at om du holder deg under ca 3000 kalorier så vil du ikke legge på deg mer fett, det er kun økning i fettfri masse. Reduser også som sagt kardio i denne perioden. Hm, bedre å legge på seg fettfri masse? hehe Jeg ser poenget, absolutt. Nå skal jeg opereres om 19 dager og, har fått treningsforbud i hele 6 uker i ettertid... Så kanskje greit å få fikset dette før operasjonen når jeg ikke får trene? Øker til 2200 da, og når den stabiliserer seg så kan jeg kutte igjen? Må ha dette inn med teskje merker jeg, er gamle vaner som er fryktelig harde å vende. Tviler også på at forbrenningen min er skakkørt. Spiser MYE mat og ofte, samt sunn og riktig mat.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-722112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrotina Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Jeg har ingen gode råd å komme med (men det ser jeg de andre her har tatt seg av), jeg ville bare si at du har vært utrolig flink! Du har klart å gå ned mye, og du klarer å trene selv om du sliter med sykdom! Det er bra! Jeg sliter selv med helsa, og vet hvor tungt det kan være. Selv har jeg litt å lære av deg Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-722250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Sov mer. Så enkelt. Prøv det. Mr P 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-722291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hei du:) Jeg har litt samme greie som deg ,på en måte;) Har slanket meg mange kg før,gått de opp ved svangerskap og slanka meg igjen oghavnet på et skikkelig seigt platå. Etter masse gransking etter kunnskap her inne og generellt på nett så fant jeg vel ut at jeg hadde spist alt for lite de siste 1,5 året..noe som nå hadde resultert i hormonforstyrrelser,ingen energi,trøtt hele tida,dårlig sexdrift osv...hår overalt..(jukk:P) ...ja,så deeet er lite gøy...og det tok meg tid før jeg fatta hva som var grunnen for å si det sånn. Og jeg føler megpå,rett gjerne på meg om jeg bommer nå,men senser at du som jeg,har slanka deg i lange tider og er livredd for å spise mer...man blir gjerne det? Men saken er...man må ikke være det...hvis man opprettholder aktivitet og spiser rett og øker kcal sakte...Jeg har en periode nå der jeg har økt kalorier litt og litt hver uke,ca 200 kcal i uka til jeg nådde vedlikehold...da vil man ikke legge på seg fett..vann ja..men dette vil med tiden forsvinne..sier folka her ivertfall:D Selv har jeg gått ørlite opp i vekt ja,de siste ukene,men jeg har ikke gått ut i cm...altså,er jeg på samme vekt,får mer muskler..osv Liker jeg å tro:D Jeg ligger på et vedlikehold nå og det er 2500-2700 daglig...jeg trener dog hard styrketrening i motsetning til deg ,ca 4 økter i uka nå ( merket også fra første gang jeg gikk ned i vekt da jeg bare trent kardio og nå der jeg bare trener styke,mye bedre ,så ville prøvd å få til styrke til tross for betennelser,det finner moderasjoner for deg også ) Jeg går også flere timer i uka,dette pga jobben som er ekstremt aktiv ...så jeg dropper cardioen:P Man kan gjerne øke aktivitetsnivået selv også,selv om det er hakket vanskeligere når man for eksempel ikke naturlig får det inn via jobben der man gjerne bare MÅ være aktiv uansett,så den skjønner jeg da:D Men mer aktivitet er uansett veldig lurt ,alt man greier på en måte...har selv to barn også så man må bare prøve å bruke fantasien og alt,for å få prioritert seg selv:D Så uansett- nå etter 2 ish månder så er energien der igjen...føler meg mye bedre,har mer overskudd:) Og når man har det greier man å orke mer og deretter å gjøre mer...=win win-mer vekttap:D Poenget mitt er at jeg har lært at er man en litt stor dame,altså høy,kraftig,lett for å få bra med muskler osv så er det spesieeelt dumt å begynne slanking på for lavt nivå med kalorier...grethe roede for eksempel er jeg faktisk litt skremt av nå om dagen ,for de anbefale rett og slett for lave inntak til folk...grøss...det er ikke sunt,ikke når man trener ivertfall! Men uansett,hør på Oddis her,feks,han er flink:D Jeg vil bare komme med det jeg har styrt med,så du kanskje ser at det er flere som har det som deg på en måte,hehe:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-722320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephexita Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Jeg har ingen gode råd å komme med (men det ser jeg de andre her har tatt seg av), jeg ville bare si at du har vært utrolig flink! Du har klart å gå ned mye, og du klarer å trene selv om du sliter med sykdom! Det er bra! Jeg sliter selv med helsa, og vet hvor tungt det kan være. Selv har jeg litt å lære av deg Takk for fine ord Har bare bestemt meg at nå nå skal jeg, NÅ skal jeg hehe Har blitt mye bedre av sykdommen med all denne treningen, blir jo fryktelig sliten i perioder, men det går seg til Lykke til videre til deg og mikrotina 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-722590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephexita Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Sov mer. Så enkelt. Prøv det. hehe, med to små barn, fulltidsstudier og alt som hører med, rekker jeg ikke sove mer enn de 8 timene hver natt jeg allerede sover Skulle gjerne sovet mer altså, så send gjerne over Jon Blund til mine små Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-722591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephexita Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Hei du:) Jeg har litt samme greie som deg ,på en måte;) Har slanket meg mange kg før,gått de opp ved svangerskap og slanka meg igjen oghavnet på et skikkelig seigt platå. Etter masse gransking etter kunnskap her inne og generellt på nett så fant jeg vel ut at jeg hadde spist alt for lite de siste 1,5 året..noe som nå hadde resultert i hormonforstyrrelser,ingen energi,trøtt hele tida,dårlig sexdrift osv...hår overalt..(jukk:p) ...ja,så deeet er lite gøy...og det tok meg tid før jeg fatta hva som var grunnen for å si det sånn. Og jeg føler megpå,rett gjerne på meg om jeg bommer nå,men senser at du som jeg,har slanka deg i lange tider og er livredd for å spise mer...man blir gjerne det? Men saken er...man må ikke være det...hvis man opprettholder aktivitet og spiser rett og øker kcal sakte...Jeg har en periode nå der jeg har økt kalorier litt og litt hver uke,ca 200 kcal i uka til jeg nådde vedlikehold...da vil man ikke legge på seg fett..vann ja..men dette vil med tiden forsvinne..sier folka her ivertfall:D Selv har jeg gått ørlite opp i vekt ja,de siste ukene,men jeg har ikke gått ut i cm...altså,er jeg på samme vekt,får mer muskler..osv Liker jeg å tro:D Jeg ligger på et vedlikehold nå og det er 2500-2700 daglig...jeg trener dog hard styrketrening i motsetning til deg ,ca 4 økter i uka nå ( merket også fra første gang jeg gikk ned i vekt da jeg bare trent kardio og nå der jeg bare trener styke,mye bedre ,så ville prøvd å få til styrke til tross for betennelser,det finner moderasjoner for deg også ) Jeg går også flere timer i uka,dette pga jobben som er ekstremt aktiv ...så jeg dropper cardioen:p Man kan gjerne øke aktivitetsnivået selv også,selv om det er hakket vanskeligere når man for eksempel ikke naturlig får det inn via jobben der man gjerne bare MÅ være aktiv uansett,så den skjønner jeg da:D Men mer aktivitet er uansett veldig lurt ,alt man greier på en måte...har selv to barn også så man må bare prøve å bruke fantasien og alt,for å få prioritert seg selv:D Så uansett- nå etter 2 ish månder så er energien der igjen...føler meg mye bedre,har mer overskudd:) Og når man har det greier man å orke mer og deretter å gjøre mer...=win win-mer vekttap:D Poenget mitt er at jeg har lært at er man en litt stor dame,altså høy,kraftig,lett for å få bra med muskler osv så er det spesieeelt dumt å begynne slanking på for lavt nivå med kalorier...grethe roede for eksempel er jeg faktisk litt skremt av nå om dagen ,for de anbefale rett og slett for lave inntak til folk...grøss...det er ikke sunt,ikke når man trener ivertfall! Men uansett,hør på Oddis her,feks,han er flink:D Jeg vil bare komme med det jeg har styrt med,så du kanskje ser at det er flere som har det som deg på en måte,hehe:) Takk for svar Jeg er "livredd" for å spise mer, sier det sånn jeg. Ikke redd for maten, men redd for å legge på meg igjen. Denne kampen med syk kropp og vektreduksjon har vært fans så hard. Må bare understreke at jeg trener styrke ja, har et fullkroppsprogram jeg tar 3 ganger i uka (men jeg får ikke brukt skuldrene noe særlig, så mye av de gode øvelsene må lukes ut) Skjønner veldig godt hva du sier gjennom hele tråden Mer mat inn, mer energi og deretter mer vekttap. Har allerede økt fra en 1400 kcal som jeg lå på lenge, til 1600 og nå de siste 8 mnd til 1800, har "aldri" spist så mye før jeg. Fatter egentlig ikke helt hvordan jeg skal få i meg så mange sunne kalorier Skal prøve å øke kcal saaaakte, først nå sørge for å alltid få i meg de 1800 jeg skal ha Trener 5-7 dager i uka (hard trening jah) flyr etter småunger og går på ski ved hver en anledning, så logikken tilsier jo egentlig at jeg skal ha litt mer energi fra maten. Gutta her er flinke ja (og jentene og) men takk for at du tok deg tid til å snakke til denne livredde lillehjernen min som minnes hvordan det var å bevege seg med 39 kg+ på kroppen Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-722592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Takk for svar Jeg er "livredd" for å spise mer, sier det sånn jeg. Ikke redd for maten, men redd for å legge på meg igjen. Denne kampen med syk kropp og vektreduksjon har vært fans så hard. Må bare understreke at jeg trener styrke ja, har et fullkroppsprogram jeg tar 3 ganger i uka (men jeg får ikke brukt skuldrene noe særlig, så mye av de gode øvelsene må lukes ut) Skjønner veldig godt hva du sier gjennom hele tråden Mer mat inn, mer energi og deretter mer vekttap. Har allerede økt fra en 1400 kcal som jeg lå på lenge, til 1600 og nå de siste 8 mnd til 1800, har "aldri" spist så mye før jeg. Fatter egentlig ikke helt hvordan jeg skal få i meg så mange sunne kalorier Skal prøve å øke kcal saaaakte, først nå sørge for å alltid få i meg de 1800 jeg skal ha Trener 5-7 dager i uka (hard trening jah) flyr etter småunger og går på ski ved hver en anledning, så logikken tilsier jo egentlig at jeg skal ha litt mer energi fra maten. Gutta her er flinke ja (og jentene og) men takk for at du tok deg tid til å snakke til denne livredde lillehjernen min som minnes hvordan det var å bevege seg med 39 kg+ på kroppen Ja,men det er bra at du tør å si det "høyt" at du er livredd.. Jeg var også det..det er skummelt med økning når man er vandt med 1600 og max 2000:P Men tro meg,..når du begynner å øke så vil du etter hvert føle at du får mer energi og ikke minst så vil du trenge det med to små barn og studier i tillegg. du skal vel ha om lag 2800-3300 for å holde på vekta di tross alt! Og kanskje litt mer om du er veldig aktiv. så en 2300 i snitt vil være akkurat på grensa tror jeg da:) Jeg vet at det er vanskelig å spise så mange kcal etter så lang tid på mindre kcal..men i begynnelsen kan du fint spise litt mer helprodukter for eksempel hvis du finner det vanskelig med så mye...helmelk,nøtter,oster osv...altså,fett er ikke farlig;) Nå kommer det an på hva slags forhold du har til karbohydrater...men for noen funker det ikke med lite ...andre funker det med nesten ingenting...har du prøvd en av de? i stedet for 70ish gram til 120 gram? 15 gram om dagen eller 250 mener jeg er best:D Ivertfall hvis man har prøv den midt i mellom:) Bare lufter litt tanker for deg jeg,håper det går bra:) Du må prøve deg frem Skjønner forresten at det er hardt å være sjuk i tillegg til å skal kjøre kroppen gjennom en slankeprosess,er utrolig bra at du greier det?! Enda en god grunn til å spise mer,kroppen din vil heles fortere om du får i deg mer ,kroppen fungerer ikke på så store underskudd i lang tid ,og det kan fort gjøre sykdom verre og ikke minst kan du få problemer med andre ting:/ Hormoner blant annet...og nå vet ikke jeg hvor gamle dine små er...men mine er to og 4 i sommer...og det er ikke lenge altså...så jeg forstår at kroppen min har vært gjennom store hormonelle foradringer og påkjenninger som kommer av graviditet og fødsel og alt rundt...så at man synes det er tøft å skal kvitte seg med kg etterpå er ikke rart..kroppen er sliten tross alt! Think about it:) Og stress ned,smil,spis og tren og nyt livet...så kommer det seg:D Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-722611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephexita Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Ja,men det er bra at du tør å si det "høyt" at du er livredd.. Jeg var også det..det er skummelt med økning når man er vandt med 1600 og max 2000:p Men tro meg,..når du begynner å øke så vil du etter hvert føle at du får mer energi og ikke minst så vil du trenge det med to små barn og studier i tillegg. du skal vel ha om lag 2800-3300 for å holde på vekta di tross alt! Og kanskje litt mer om du er veldig aktiv. så en 2300 i snitt vil være akkurat på grensa tror jeg da:) Jeg vet at det er vanskelig å spise så mange kcal etter så lang tid på mindre kcal..men i begynnelsen kan du fint spise litt mer helprodukter for eksempel hvis du finner det vanskelig med så mye...helmelk,nøtter,oster osv...altså,fett er ikke farlig;) Nå kommer det an på hva slags forhold du har til karbohydrater...men for noen funker det ikke med lite ...andre funker det med nesten ingenting...har du prøvd en av de? i stedet for 70ish gram til 120 gram? 15 gram om dagen eller 250 mener jeg er best:D Ivertfall hvis man har prøv den midt i mellom:) Bare lufter litt tanker for deg jeg,håper det går bra:) Du må prøve deg frem Skjønner forresten at det er hardt å være sjuk i tillegg til å skal kjøre kroppen gjennom en slankeprosess,er utrolig bra at du greier det?! Enda en god grunn til å spise mer,kroppen din vil heles fortere om du får i deg mer ,kroppen fungerer ikke på så store underskudd i lang tid ,og det kan fort gjøre sykdom verre og ikke minst kan du få problemer med andre ting:/ Hormoner blant annet...og nå vet ikke jeg hvor gamle dine små er...men mine er to og 4 i sommer...og det er ikke lenge altså...så jeg forstår at kroppen min har vært gjennom store hormonelle foradringer og påkjenninger som kommer av graviditet og fødsel og alt rundt...så at man synes det er tøft å skal kvitte seg med kg etterpå er ikke rart..kroppen er sliten tross alt! Think about it:) Og stress ned,smil,spis og tren og nyt livet...så kommer det seg:D Da kommer jo det konkrete spm da.. Hvordan i helvette skal jeg få spist så mange flere SUNNE kalorier og nyttemat som kroppen har godt av? hehe Er det jeg sitter gjen å spekulerer på nå. hmz Jeg går jo opp i vekt bare jeg får i meg litt over 2000 kcal om dagen i en 4-5 dagers periode (kanskje mye av dette er vann?) hvordan unngå dette? Føles så dritt å bli oppblåst av luft og føle seg som an vandrende vannballong :S Jeg fungerer mye bedre på en 60-80g karbs enn jeg gjør på 120g. Blir så lett oppblåst og får problemer med magen om jeg spiser for mange gram rett og slett. Føler jeg er ltit i beite på hva mat jeg skal putte i meg Duger tydeligvis ikke lengre med rugsprø og cottage cheese Blir jo for mgert etter denne målestokken. Er i tillegg allergisk mot nøtter, så kan ikke fylle opp kcal på den måten :/ Klarer det med sykdom, barn og studier kun fordi jeg må Har vært i kjelleren både fysisk og psykisk og dit nekter jeg å komme igjen. Da fungerer man ikke på noe plan, og det er ganske uaktuelt når man har små barn soms kal ha en meningsfylt hverdag Er det som holder drivet mitt oppe. Det og mulighetene for å kunne jobbe. Legen vil ha meg ufør meldt, men jeg nekter plent. Orker ikke å gå som hjemmeværende Mine små blir henholdsvis 2 og 3,5 i juli, så er ikke gamle skrottene Da skal jeg roe ned, stresse ned, smile mer, finne frem og trene lattermusklene og prøve meg frem på nye kokkekunster hehe Tusen tusen takk for veldig oppmuntrende tilbakemeldinger. Det er fantastisk å ha en som forstår hva man går gjennom Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-722748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.