Jump to content

Ephexita

Members
  • Content Count

    76
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Ephexita

  1. Noen som vet hvor i Østfold jeg får gjort dette på skikkelig vis? Gjerne rundt Moss området.
  2. Er det noen nedre grense for når man ikke lenger burde leve på like få karbo? Jeg har gått ned over 60 kg nå på lavkarbo. Har i tillegg fibromyalgi, ME og hissig migrene som gjør at jeg holder meg under 20g karbo om dagen for å holde smerter og migreneanfall sånn noenlunde i sjakk. Jeg er 180 høy, 34 år, veier 78 kilo (har nok minst 7-8 kilo løs hud, om ikke mer) og da en bmi på 23. Målte fettprosent nå med calipper og kom ut på 20.3, blir da usikker på om jeg gjør meg selv en bjørnetjeneste med så lite karbo daglig, men skjønner ikke helt hvordan jeg ellers skal legge det opp mtp sykdommene. Er det noen som kan dette? Hva gjør jeg fysisk med kroppen min? Er det greit å leve videre på 10-15g karbo om dagen? Jeg er ekstremt trøtt og slapp, men det er umulig å skjønne hva som hører til den kroniske biten, og hva som er selvpåført. Alle blodprøver hos legen er superfine btw.
  3. Vil ha elipsemaskin hjemme. Jeg og samboeren er 180 og 200 cm så vi kan jo ikke ha hva som helst. Vil ha god kvalitet, men ikke bruke mer enn maks 10.000 Vi bor i Trondheim, så det må være mulig å anskaffe den her oppe. Vil ha litt ekstras på den. Mottak for pulsbelte, forhåndsprogrammerte treninger osv. Mest mulig lik de på treningsstudio med andre ord
  4. Vel, på denne tiden av året er det ikke akkurat optimalt Blir å løpe ute så fort det har tørket opp til våren
  5. Har uansett ikke kjangs til å løp 2 mil, hehe. Klarer 4 km Dette med langkjøring på noe annet enn mølla er vel bare for å få gjøre noe annet enn å løpe- for ikke å bli lei Men skal få satt eg opp et skikkelig program nå, så blir det vel bra
  6. Nå kjører jeg en langkjøring på ellipse (2 mil på ei time) så ikke noe man sliter seg ut på, så kjører jeg en 1km x4-6 ettersom formen, en geriljaintervall og en langkjøring på sykkel/ romaskin/ mølla med 1-2 mil på ei time Så har jeg 1-2 dager med fullkroppsstyrke
  7. Bursdagsgave skal planlegges og jeg vil ha slynge hjemme! Aller helst må den kunne festes sammen så den danner en U, ha gode justeringsmuligheter og være solid. 1 eller 2 festepunkter tror jeg ikke har no å si, men den må festes med krok- ikke i dør. Jeg bruker den til en 8-9 øvelser en 4 ganger i uka, så den må virkelig være brukervennlig
  8. Jeg mener ikke å kuppe tråden din, men Tess, med 1- styrkeøkter i uka, hvor mange løpeøkter har man da? Jeg har null peil på dette med å bygge meg opp til halvmaraton, og jeg har MYE muskler (65 kg muskler på 180 cm, so ypu do the math ) Her er det beina mine som dauer rundt 3 km strakt- uansett hva eg gjør
  9. Akkurat det samme som meg det, bortsett fra at jeg har løftet effektivt i ett år. Følger nøye med her
  10. Nå er ikke jeg helt sikker, men de gangene jeg opplever muskelsmerte under trening så er det fordi musklene er overbelastede og tøyd ut for dårlig. Han burde kanskje variere litt, evnt svømme eller bruke ellipsemaskin til det er bedre, og tøye veldig godt ut hver gang han er varm nok til det. Så er det mulig han løper litt for mye på tærne?
  11. Da har jeg kjørt styrken riktig iallefll. Skjønner at jeg ikke helt klarer å opprettholde musklene mine, men jeg nekter å bli helt plane. Fatter ikke hvordan jeg skal få til dette her, men får gi det et ærlig forsøk. Kan hvem som helst klare et halvmaraton etter å ha trent for det i 10 mnd?
  12. Oioi, da har jeg litt å jobbe med ser jeg Da er det bare å peise på. Jeg har aldri vært laget for å løpe langt, så dette skal virkelig bli spennende. Men hva gjør jeg med styrketreningen? Vedlikeholder jeg bare med 1-2 økter i uka eller hva?
  13. Føler jeg pusher meg max hver gang hehe Men kan sikkert bli bedre på det Så en blanding av langkjøring og intervaler da? DVS spurte i f.eks 250m og så gå, eller jogge 8 km/t deretter jogge 12 km/t eller? Jeg er en vektløfter, ingen maratonløper, dette skal bli spennende
  14. Jeg har da inngått et idiotisk (?) veddemål. Jeg skal løpe halvmaraton i september 2014. Nå klarer jeg 3 km i strekk, så jeg har en laaaang vei igjen. Hva er den beste treningsplanen? Jeg trener mer enn gjerne hver dag, så kan godt være fordelt på minst 5-6 ukedager (må ha 2 dager med styrke og)
  15. Noen av disse som har noen effekt? (og ja, selvfølgelig ved siden av et smart balansert og fullverdig kosthold, trening osv..) http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/kosttilskudd/fettforbrennere/index.html
  16. NM i hvilepuls? Aldri hørt om. hehe Ligger stort sett på 150-152 når jeg trener. Ligger veldig stabilt uansett hva jeg gjør. Uansett om det er langkjøring, intervall eller om jeg går på ski.. Skjønner bare ikke hvofor jeg ikke får høyere puls. Har jo rimelig utrente venninner som oppnår makspuls på godt over 200 (og de får da kalorimessig et mye bedre utbytte av treningen) Jeg har noen siste kg jeg skal ned
  17. Jeg sliter med lav makspuls, og jeg lurer rett og slett på hvorfor. Uansett hva jeg gjør får jeg ikke pulsen høyere enn 167. Har det siste året trent tett (4-5 dager i uka) og tar unna 2 mil på rett over timen så eg er jo ikke i dårlig form heller. Noen som har en logisk forklaring? Hvilepulsen er 43..
  18. menneh, sånn ved siden av det.. Jeg bor i Trondheim og bruker svenskegrensa oppe ved storlien og Åre.. Noen som vet om det er noen butikker der?
  19. Alt som blir stoppet inn i Norge fungerer jo Skjønner t jeg burde ta meg turen over grensa og evnt kjøpe litt supply for mot sommeren
  20. Driver å leser meg opp nå Syne det er vanskelig holde rede på hva som er viktigst jeg da :/
×
×
  • Create New...