Gå til innhold

Den store kettlebellstråden


Aslak

Anbefalte innlegg

Tråden for å dele informasjon eller stille spørsmål om kettlebells.

Starter med lenken til den store kettlebellsguiden på fitnessbloggen

Den store kettlebellsguiden - del 1 - Fitnessbloggen

Kettlebells er ikke bare trening, men også en sport, der utøveren skal gjøre så mange repetisjoner i støt eller rykk som mulig på ti minutter, uten å sette kula i bakken.

Rankingtabellen til Norges Girevoy og Kettlebell Forbund

http://optimalprestasjon.no/wp-content/uploads/2012/09/NGKF-ranking-table-.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

ser egentlig ikke veldig imponerende ut, før man prøver selv hvor jævla tungt KB er ! :) hehe

Jeg tror det er en av de bedre måtene å knekke egoet til folk som tror de er enten sterke eller utholdende;)

Har gjennomført ti minutter støt, to kuler, og ti minutter med rykk, en kule. Klarte hhv 120 og 200reps, men jeg klarer knapt 1/4 så mye hvis jeg øker vekta til 16kg. 32kg er overmenneskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en av de bedre måtene å knekke egoet til folk som tror de er enten sterke eller utholdende;)

Har gjennomført ti minutter støt, to kuler, og ti minutter med rykk, en kule. Klarte hhv 120 og 200reps, men jeg klarer knapt 1/4 så mye hvis jeg øker vekta til 16kg. 32kg er overmenneskelig.

hehe ja. Følte meg ikke like hardcore der! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ikkje lagt min elsk på kettlebells (men det kan skje etterhvert), enn så lenge holder det med stang og manualer!

Liker Kettlebellswings, men de fleste studio har ikkje tyngre enn 32kg (bruker den som posterior øvelse, så nei gidder ikkje å stå og ta 50 reps :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje lagt min elsk på kettlebells (men det kan skje etterhvert), enn så lenge holder det med stang og manualer!

Liker Kettlebellswings, men de fleste studio har ikkje tyngre enn 32kg (bruker den som posterior øvelse, så nei gidder ikkje å stå og ta 50 reps :p )

Prøvd dobbel kettlebellswing med 2x32kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater å si dette; men det ser faktisk litt fjollete ut :p Store sterke mannfolk som svinger rundt med en (tilsynelatende) liten jernkule...!! Men fy så gøy og hardt det er. Elsker kettlebellsøvelser - selv om det muligens ser pinglete ut

Er ikke så spennende å se på, men en fin måte å ødelegge selvtilliten til folk dommerne de er sterke eller utholdende;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker kettlebells og bruker de omtrent hver dag i treninga mi :) . Før jeg fikk tak i sjøl brukte jeg en 12kgs hantel som jeg brukte å kjøre rykk med, men den ble fort for lett (i nøden spiser fanden fluer) . Har kjøpt meg en 24kgs som jeg har hjemme, men bruker den ikke alt for ofte, men er glad i å kjøre Tabata frontbøy med den.

Der jeg trener idag har de 2 stk, en på 16kg og en på 24kg. Starter alltid hver økt med å kjøre 10 TGU, uansett hva jeg skal trene. Er av den oppfatningen at Turkish get-ups kan være nøkkelen til et bedre liv, dvs. at om man kjørte omså et par-tre hver dag så ville man ha bedre helse og mindre plager en de fleste.

Ellers er rekorden min 100 rykk med 24kgs på 9 min, ikke spesielt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...