Gå til innhold

Energi + gravid ?


quesaturn

Anbefalte innlegg

Hei og hopp :)

Før jeg ble gravid så drakk jeg kaffe og FRES på morgenen for å få litt ekstra energi utover dagen og før trening, men nå har det seg slik at jeg er smelt på tjukka og lurer derfor på om det er noen annen form for energi man kan innta under graviditeten som ikke innebærer koffein eller andre ting som kan gjør noe skade? Noen tips? Noe naturlig?

Jeg er så stuptrøtt hver dag og jeg orker ikke å gå på trening som ligger 5-10 min gåtur unna, jeg blir bare sittende her foran PC og TV, på sofaen. Lite energi til å møte venner og familie. Så tips mottas med et kjempestort TAKK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan spise,drikke .gjøre de tingene du gjorde før du ble gravid også under graviditeten..lev som du har gjort og ikke tenke at du skal forandre noe nå bare pga det...eneste som er luirt er ¨å ha i bakhue at man ikke skal overdrive;) en fres og tre kaffekopper fopr dan feks er nok greit,mer kan være på grensa,men fremdeels kan det også gå fint...det kommer liksom litt an på:) Også er det som man sier at det er normalt å være trøtt hele tiden b¨åde i begynnelse og i slutten.noen konstant...man må bare innstille seg på å lytte til kroppen i disse 9 mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tran, spirulina, vitaminer... :)
Vil fraråde spirulina egentlig med mindre lege sier det er greit,da den har litt effekt på kroppen som kan være vektreduserende,ivertfall reklamerer den for det uten at jeg skal påstå noe som helst i den forbindelse altså---..bare legen som sa til meg at det var et multivitamintilskudd med slankende effekt...det er jo ikke noe å råde en gravid til å ta igrunn. Men vanlige multivitaminer er jo anbefalt :) Eller evt høre med legen som sagt om dette er greit...jeg fikk rødt lys av min lege ang spirulina iaffal:/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil fraråde spirulina egentlig med mindre lege sier det er greit,da den har litt effekt på kroppen som kan være vektreduserende,ivertfall reklamerer den for det uten at jeg skal påstå noe som helst i den forbindelse altså---..bare legen som sa til meg at det var et multivitamintilskudd med slankende effekt...det er jo ikke noe å råde en gravid til å ta igrunn. Men vanlige multivitaminer er jo anbefalt :) Eller evt høre med legen som sagt om dette er greit...jeg fikk rødt lys av min lege ang spirulina iaffal:/

jøss, det er for meg ukjent. Jeg vet man ikke skal trappe for kjapt opp på den. men jeg har aldri orket å ta mer enn en, for jeg hater så intenst å ta vitaminer (hater å svelge ned tabletter) så er glad jeg får i meg det jeg får i meg.. men 1 har hjulpet meg mer enn ingenting liksom..

Hvis den er så vanvittig vektreduserende burde den jo vært kvalifisert til årets slankemiddel ;) men hør evt med lege for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, det er for meg ukjent. Jeg vet man ikke skal trappe for kjapt opp på den. men jeg har aldri orket å ta mer enn en, for jeg hater så intenst å ta vitaminer (hater å svelge ned tabletter) så er glad jeg får i meg det jeg får i meg.. men 1 har hjulpet meg mer enn ingenting liksom..

Hvis den er så vanvittig vektreduserende burde den jo vært kvalifisert til årets slankemiddel ;) men hør evt med lege for å være sikker.

Ja jeg tror heller ikke den er noe slankepille liksom:P Men det var det legen sa,altså,leger vet jo ikke best alltid,for all del men når man er gravid skal man høre emd lege om alt mener jeg,for å være sikker-..evt en annen ekspert av noe slag da;) Grunnen til atjeg sier dette er bare fordi jeg fikk den beskjeden av min lege...og på helsekost ville de ikke selge meg den som gravid ELLER som ammer faktisk..noe med slaggstoffer som blir overført til melka osv. Men uansett...hør med lege eller en annen som VET med sikkerhet...Vil uansett alltid anbefale å få i deg nok og det meste om ikke ALL næring og slik gjennom bare kosten;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder under graviditeten er man jo stuptrøtt. Helt utmatta! Sov så mye du kan! Ro ned litt på treningen og gjør mer lystbetonte økter?

Enig her! Energiløshet og trøtthet kommer og går i perioder, så er nok begrenset hvor mye hjelp man kan lete opp andre steder. Dessverre en del av sjarmen ved graviditet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...