Gå til innhold

Knebøy dybde


heihade

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 16 år som lurer på hvor dyp knebøy jeg bør ta. Jeg trener 4x4 og er ute etter styrke. Har hørt at dyp knebøy skal være best, men også tar ganske mye på gluteus, men jeg vil ikke få sprettrumpe. Hår ikke noe ryggskade eller kneskade. Takker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå dypt sålenge teknikken holder, det kan lønne seg å filme for å se når dette er. Sålenge du går til parallell eller evt dypere så er det jo greit :)

Ikke vær redd for sprettrumpe, tro meg, det er ikke så lett å få som mange tror. Dessuten er det fint med litt rumpe på guttene, ikke bare halvslappe rumpemuskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parallell eller dypere er godkjent. Klarer du under parallelle er det supert ! Da får du skikkelig ass i tillegg ;) Rumpe er viktig for oss gutter også (y) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry altså, men sprettrumpe er vel det siste du burde være redd for.. Folk på din og min alder burde vel heller spørre seg om de trener nok bein!

Man kan aldri trene nok bein :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så langt ned som mobiliteten din tillater deg uten at du mister spenn, krummer rygg eller på andre måter ødelegger en trygg teknikk bare for å komme deg ATG.

Vil det si at du ikke kommer i 90gradern engang. Finn problemet, jobb med mobilitet. Være det stretching, rulling, forsterke svak muskelgruppe eller whatever.

Begynner å bli rimelig trist av å måtte hjelpe stakkars nybegynnere på gymmet som allerede har ryggsmerter, prolaps osv osv etter knebøy. Jo for hva har de lært ? Ass To Grass, alt annet er bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...